25 Reacties

5 dagen geleden

Lieve mama, weet dat het echt over gaat. Het is een pittige periode. En echt heel pittig. Dit heb ik ook gehad, uiteindelijk sterker eruit gekomen. Je zal heel hard moeten werken de komende tijd. Weet dit en onthoud dit en weet en onthoud ook dat dit over gaat. Met jouw kracht en wil. Volg de instructies op en wees niet bang. Je komt er echt uit. Ik ka je aanraden om tijdens deze k*t periode veel foto’s te maken van mooie momenten. Zo heb je later alsnog leuke herinneringen om naar terug te kijken. En dan ga je je echt realiseren wat je heb meegemaakt en hoe sterk je bent. Heel veel liefde voor jou♥️
Ongelooflijk knap dat je hulp heb gevraagd. Heel veel sterkte

5 dagen geleden

Sterkte je kunt dit !!!!

5 dagen geleden

Heel goed dat je hulp hebt gevraagd! Je kunt hier niets aan doen, het overkomt je en het is gewoon vreselijke pech. Misschien helpt je gedachtes opschrijven? Bijvoorbeeld: - Wat voel je? - Wat zijn je gedachten? - Hoe kun je een lichtpuntje vinden in de dag? Ik wens je veel kracht toe!

5 dagen geleden

Goed dat je hulp hebt gevraagd ❤️ Als het er erg donker uitziet, hielp het mij om te denken dat het alleen maar beter kon worden. Ik wens je veel sterkte en wees zacht voot jezelf ❤️

5 dagen geleden

Ik wil je heel veel liefde en sterkte toewensen. Knap dat je je kwetsbaar hebt opgesteld en om hulp hebt gevraagd. Het komt ten goede aan jezelf en je gezin. Jij kunt dit! 💕

5 dagen geleden

Een hele dikke knuffel via de telefoon ❤️

5 dagen geleden

Heel veel sterkte! Goed dat er hulp onderweg is. Dit kan en hoeft je niet alleen te doen! ❤️

5 dagen geleden

Sterkte ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

5 dagen geleden

Wat is dit vreselijk voor je. Wat goed van je dat je hulp hebt ingeschakeld en dat je dit bericht schrijft. Ik heb voor de tweede keer een postnatale depressie. De dagen voelen donker, hulpeloos en eindeloos. Maar ik weet na de vorige keer dat dit gevoel tijdelijk is en dat dit voorbij gaat. Maar ik snap je volledig als je zegt dat je kapot bent van het vechten. Het is zo vermoeiend om non stop een stem in je hoofd te hebben die alles van jou wil afnemen. Hopelijk krijg je de juiste hulp. Ik start per vandaag met antidepressiva en oxazepam voor de crisismomenten. Het nadeel is wel dat het even duurt voor dit werkt maar dit zorgt voor licht aan het einde van de tunnel. Praat erover, schrijf erover, zoek afleiding, neem rust, eet goed. Hele dikke knuffel! Laat je even weten hoe het vanmiddag is gegaan?

5 dagen geleden

Heel veel sterkte ❤️

5 dagen geleden

Wat vreselijk voor je, Hier kamp ik ook met depressieve klachten. (Bijna 4 wkn na bevalling) heb wel soms even een uurtje wel veel energie of voel me dan goed, maar soms voel ik me zo zwak, angstig, bang, huilerig, minderwaardig.. reageer dit af op mijn man die dit niet verdiend en blijf zo'n ontzettende hoofdpijn hebben.. Contact gehad met huisarts en heb oxazepam gekregen, maar de stap om die in te nemen is groot.. Ook is er een lijntje uitgezet voor mentale ondersteuning, maar zal dit pas in het nieuwe jaar op zn vroegst zijn.. Ik prijs me gelukkig dat ik ook nog "goeie dagen" heb. Maar op op een slechte dag vergeet je die goeie momenten..

5 dagen geleden

Hai, hier ook wel ervaring, gelukkig mag ik nu zeggen dat de dagen ineens 's een stuk beter zijn. Maar na de bevalling had ik extreme angsten en paniek. En ook dwangmatige rare gedachtes. Gelukkig is de extreme angst en paniek bijna weg. Haf echt het gevoel dat Ik er niet uit ging raken en voelde me echt verdoemd om maar te zeggen. Gedachtes als ook bij oude mensen pff hun leven is bijna voor bij wat heeft het leven voor zin, ging van het naar her en merk ook gewoon dat mijn angsten zich omzetten naar gedachtes wat ik zou moeten doen. Nu probeer ik continue te zeggen die zijn niet van mij en ze gaan vanzelf weg en gelukkig kan ik zeggen dat ze langzaam beginnen te vertrekken. Had dit ook echt niet verwacht en heb dit bij mijn eerste ook niet gehad. Had gedacht veel mee rte kunnen genieten en hoe relaxed ik was voor de bevalling zo compleet tegenovergesteld was het daarna. Nu pas na bijna 4 weken kan ik beginnen genieten van ons kindje. Voor jou hoop ik ook op een voorspoedig herstel en dat die gedachtes weg mogen gaan want ik weet maar al te goed hoe klote dit is en dat je jezelf terug mag vinden❤️❤️❤️

5 dagen geleden

Dikke knuffel lieve vriendin 🩷🩷 Je weet me te vinden als het nodig is. Ben trots op je topper!

5 dagen geleden

Dikke knuffel💕

5 dagen geleden

Veel sterkte 💜

5 dagen geleden

Lieve mama wat ben ik trots op jou💗 ook aan deze periode komt een einde en alles zal ooit beter worden ❤️‍🩹

5 dagen geleden

♥️ dit gaat voorbij!!

5 dagen geleden

Ach lieve mama, wat vreselijk ♥️ Heel goed dat je hulp hebt gezocht. Geen ervaring met postnatale depressie, maar wel postnataal met hevige angsten/paniekaanvallen die mijn leven en die van mijn omgeving hebben beheerst. Ik zag het ook vaak niet meer zitten. Ik heb zelf pas na een half jaar hulp gezocht, en na behandeling met antidepressiva en gesprekken met een psycholoog ben ik er weer bovenop gekomen. Het komt echt goed, de eerste stap is gezet! Sterkte 😘

5 dagen geleden

Dit gaat over mama ❤️ Na een traumatische bevalling was mijn kraamtijd extreem zwaar. Ik voelde me angstig (doodsangst), somber en had last van herbelevingen. Ik ben nu bijna 6 weken post partum en tijd maakt een groot verschil. Dit heeft mij geholpen, misschien doet het iets voor jou: - Niet alleen zijn (er was continu iemand bij me, ik heb zoveel mensen opgetrommeld). Ik had minder tijd om alleen te zijn met mijn gedachten. Zo ging de tijd sneller - Verloskundige bellen zodra het niet ging - Therapie (zowel psycholoog als alternatief) - Veel knuffelen met partner en baby (oxytocine) - Foto's kijken van leuke momenten: vakanties Je komt hier doorheen, ook al voelt alles nu donker. Ik ben er ook tegen aan het vechten met alles wat ik heb, je bent niet alleen