26 Reacties
4 dagen geleden
Ja hier ook overduidelijk.. echt even zwoegen af en toe. Zeker rond etenstijd en met mn andere dochter. Heb ook een gevoelige alerte baby dus met een poep en een scheet(letterlijk soms haar eigen poep en scheet) is ze enorm over haar toeren en dan bouwt het alleen maar op. Wat je zelf zegt, nabijheid is nodig en rust. Draagdoek is leven op t moment.. eigenlijk vrijwel meteen na voeden verschonen stop ik haar terug daarin en dan merk ik dat ze niet zo enorm opbouwt en minder hazenslaapjes doet. En verder....uitzingen? Ben ook benieuwd hoelang het duurt... wat doen jullie verder voor de rust en troost..? Succes mama's♡
4 dagen geleden
Ja heel herkenbaar ook hier! Wil constant bij me liggen, als ik haar neerleg is het huilen. Ene moment veel drinken en dan weer weinig. Eerder sliep ze de nachten wel 4,5-5 uur aan elkaar door maar nu ben ik blij met 2,5-3 uur 🙈 vanmiddag even uurtje wezen wandelen, toen was ze lekker rustig en sliep ze! Verder ook echt veel huilen, vandaag (nu 4 weken + 4 dagen oud) ook de eerste traantjes bij haar gekomen. Zag er zo zielig uit 😢
4 dagen geleden
Wij zijn waarschijnlijk net de eerste sprong uit. 4 hele pittige dagen gehad, haar nauwelijks weg kunnen leggen, steeds nabijheid nodig hebben, onrustig drinken, haar veel moeten dragen. En net toen we dachten, we gaan een afspraak maken bij de osteopaat want dit trekken we niet langer, opeens een totaaaal ander kind, super vrolijk, drinkt weer goed, slaapt beter, wakkerder tijdens de wakkertijden en heeeel veel sociaal lachen😊
4 dagen geleden
Reactie op Annesii
Oh dankjewel! :)
Volgens mij wel een betalende app maar ik had het er destijds wel voor over. Je krijgt een eigen tijdlijn & info over wat er verandert na de sprong.
Maakt het allemaal net iets gemakkelijker te begrijpen :)
En ik gebruik de app nu voor mn 2e zoontje opnieuw!
4 dagen geleden
Kan een baby ook meer willen drinken en (daardoor?) reflux hebben tijdens een sprongetje? Ik geef bv
2 dagen geleden
Ons meisje is vandaag 4 weken en ik denk dat we ook begonnen zijn aan sprong 1. Ze is niet de blije baby van afgelopen weken, alleen maar op mama willen slapen, bij mama willen zijn. Bij neerleggen klaar wakker en huilen. Soms vaker willen komen voor eten. Ik ben gesloopt, hopelijk snel voorbij!
2 dagen geleden
Hier met 5,5 weken lijkt hij als hij wakker is vaak zo boos ofzo. Driftig met zn handjes en voetjes. Wil worden vastgehouden, maar duwt zich dus ook steeds af waardoor het vasthouden een half gevecht lijkt om hem maar niet te laten vallen. Veel lopen met hem omdat we niet kunnen verklaren waar het nu weer aan ligt. Ook het geval na een voeding, terwijl hij eerder na een voeding heerlijk kon wegdommelen en we hem konden wegleggen.
Ik hoop dat dit gauw voorbij is
2 dagen geleden
Reactie op OplettendeBries224500
Kan een baby ook meer willen drinken en (daardoor?) reflux hebben tijdens e ...
Ja en ze kunnen ook door de reflux meer willen drinken omdat melk de slokdarm verzacht
gisteren
Hier ook herkenbaar. Mijn dochter van 6 weken oud is sinds deze week heel onrustig en gefrustreerd (veel bewegen en trappelen), valt moeilijk in slaap, ook huilerig en drinkt onrustig bij borstvoeding, ze wilt het liefst de hele dag bij me liggen of getild worden, als we haar proberen neer te leggen, dan gaat ze gelijk mopperen/huilen. Ze valt elke keer bijna in slaap en dan wordt ze ineens weer wakker. Ik ben de hele dag met haar bezig…
Iemand tips? Of echt even doorbijten en afwachten dat het snel voorbij is…
18 uur geleden
Hier hetzelfde, dochter van 6 weken wil overdag alleen in de draagzak en snachts vaak 1 dutje in haar bedje en daarna slaapt ze alleen op mij. Als ik haar weg leg zelfs in diepe slaap is ze gelijk weer wakker. Overdag snel overprikkeld en drinkt onrustig.
11 uur geleden
Reactie op SierlijkeKolibrie363688
Hier hetzelfde, dochter van 6 weken wil overdag alleen in de draagzak en sn ...
Ik doe haar ook in de draagdoek. Ze valt vaak dan in slaap, dan wil ik haar proberen neer te leggen en dan is ze toch weer wakker. Hoelang hou jij haar in de draagdoek? En probeer je haar overdag ook neer te leggen?
11 uur geleden
Reactie op jncx
Ik doe haar ook in de draagdoek. Ze valt vaak dan in slaap, dan wil ik haar ...
Ik kan haar er ook niet uithalen en overleggen helaas, ik hou haar erin tot ze wakker/onrustig word. Soms loop ik uren met haar buiten. T is zwaar dus ik hoop dat het snel minder word.