9 Reacties

6 maanden geleden

Hee, ik heb het ook gehad rond 11 weken. Ik kreeg Nitrofurantoïne en is na ongeveer een week over gegaan. Heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook gehad bij 6 maanden. Kan geen kwaad maar echt goed je kuurtje afmaken! 😊

6 maanden geleden

Ik zit op het moment aan de laatste 2 dagen van m'n kuur. Ik had zelf niet echt klachten dus kan je niet vertellen hoe snel je je beter gaat voelen. Bij mij raadde ze aan om de antibiotica te slikken met wat eten/melk/yoghurt. Heb dit een enkele keer niet gedaan en behoorlijk misselijk geweest erna.

6 maanden geleden

Ben sinds 2 dagen ook begonnen aan een kuur. Had nauwelijks klachten, beetje opgeblazen gevoel en beetje lage rugpijn en als ik er echt op focus een klein mini beetje branderig gevoel bij het plassen. Dat vind ik voor de rest vd zwangerschap wel spannend want wat als ik het de volgende keer niet bemerk?

6 maanden geleden

Reactie op Marielleolthof

Ben sinds 2 dagen ook begonnen aan een kuur. Had nauwelijks klachten, beet ...
Precies hetzelfde! Ik ben bijna 21 weken en had een heel klein beetje last met plassen en verder erg misselijk. Maar ik heb vroeger vaak blaasontsteking gehad en het voelt heel anders. Ik doe eigenlijk nu standaard elke 5 weken urine inleveren, just to be sure. Maar ik vind zo'n kuur even spannend tijdens de zwangerschap. Heb nog geen enkele medicatie aangeraakt, geen patacetamol etc

6 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Precies hetzelfde! Ik ben bijna 21 weken en had een heel klein beetje last ...
Een kuur kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. Alleen als het de nitrofurantoïne is, word die afgeraden in de laatste weken van de zwangerschap (vanaf 36 weken meen ik)

6 maanden geleden

Reactie op KrisAW

Een kuur kan geen kwaad tijdens de zwangerschap. Alleen als het de nitrofur ...
Welke kuren had jij?

6 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Welke kuren had jij?
Ik ben even gaan kijken, wist het even niet zeker haha. Ik heb nu foragen 100mg, met als werkende stof dus inderdaad nitrofurantoïne

6 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Precies hetzelfde! Ik ben bijna 21 weken en had een heel klein beetje last ...
Ja dat lijkt mij een goed idee, om vanaf nu ook gewoon ieder 5 weken te checken

6 maanden geleden

Ik heb er deze en vorige zwangerschap beide last van gehad. Ben er ook erg gevoelig voor. Maar idd kuur helemaal afmaken en ik merkte zelf altijd na 1 a 2 dagen al vermindering van klachten. Als het goed is zetten ze de urine ook nog op kweek omdat je zwanger bent om een bepaalde bacterie ofzo uit te sluiten. Daar kreeg ik bijna een week later nog uitslag van.