19 Reacties

2 dagen geleden

Wij hebben een gourmetstel met ingebowuwde afzuiger gekocht. Princess Purify

2 dagen geleden

Wij doen het dit jaar niet

2 dagen geleden

Ik lees even mee. Wij gaan eerste kerstdag gourmetten, maar vraag me af of dit verstandig is met een kleine van 5 weken..

2 dagen geleden

Reactie op Carola036

Ik lees even mee. Wij gaan eerste kerstdag gourmetten, maar vraag me af of ...
Ja wij morgen dus bij schoonmoeders… weet nu even niet wat te doen.

2 dagen geleden

Reactie op Djowelle

Wij hebben een gourmetstel met ingebowuwde afzuiger gekocht. Princess Purif ...
Die ziet er super handig uit! Kan alleen niet vinden waar is die voor morgen nog binnen kan hebben

2 dagen geleden

Als je de afzuigkap aan zet en zorgt dat het wat lucht in de kamer, lijkt het me niet zo’n ramp.
Wij gaan gourmetten bij ons thuis. Wist eigenlijk niet dat dit wordt afgeraden. Ik zet de afzuigkap aan en de achterdeur open

gisteren

Thuis gourmetten. Wij hebben ook een houtkachel, dus is toch al niet volgens de richtlijnen 🤣

gisteren

Ik vroeg het aan chatgpt, wij doen het niet dit jaar vanwege de baby.. Fijnstof & rook Bij gourmetten komen rook en bakdampen vrij die de longen en luchtwegen van een baby kunnen irriteren. Baby’s zijn hier extra gevoelig voor. • Geurstoffen & vetdampen Kunnen benauwdheid, hoesten of onrust veroorzaken.
Wow wist dit ook niet. Vind het wel ver gaan… zet gewoon raampje over en leg de kleine niet meter van de plaat af ;) Moet toch kunnen… hoe deden ze dit vroeger zonder afzuigkappen dan?!

gisteren

Reactie op Charlot199209

Wow wist dit ook niet. Vind het wel ver gaan… zet gewoon raampje over en le ...
Vroeger werd er ook in auto’s en vliegtuigen gerookt…..🙃.

14 uur geleden

wij doen het in de veranda , baby hopelijk binnen slapen met babyfoon

14 uur geleden

Hier slaan we dit jaar ook het gourmetten over (werd niet meteen omarmd, maar sf ging er uiteindelijk wel in mee) en nu hebben we gewoon een driegangenmenu!

11 uur geleden

Reactie op rasj

Die ziet er super handig uit! Kan alleen niet vinden waar is die voor morge ...
Ah weet niet of je m inmiddels al hebt, maar ik heb 'm bij Bol gekocht gisteren, en kwam vandaag al aan

11 uur geleden

Reactie op rasj

Die ziet er super handig uit! Kan alleen niet vinden waar is die voor morge ...
Zag bij de AH eentje met ingebouwde afzuigkap!

10 uur geleden

Reactie op Charlot199209

Wow wist dit ook niet. Vind het wel ver gaan… zet gewoon raampje over en le ...
Vroeger deden ze een hele hoop dingen omdat ze niet beter wisten. Maar als je door voortschrijdend inzicht eenmaal wel weet dat iets schadelijk kan zijn, waarom zou je het dan blijven doen? Ik neem tenminste aan dat je je kind bijvoorbeeld niet zonder gordels in de auto zet of de speen niet dipt in de jenever. Bij gourmetten komt best wat fijnstof vrij. En bijvoorbeeld ook schadelijke dampen van te hete Teflon pannetjes (waar vogeltjes dood door gaan). Of rook die de luchtwegen kan irriteren. De longen van jonge baby's zijn nog zo kwetsbaar. Als het niet nodig is om ze bloot te stellen aan schadelijke stoffen, dan kun je dat beter niet doen. Mijn ouders willen altijd gourmetten met Sinterklaas en met Kerst. Dat slaan wij dit jaar beiden over. Ze zetten de afzuigkap altijd wel vol aan tijdens het gourmetten om de lucht af te zuigen, maar dit is niet voldoende. De kamer hangt gewoon vol met gourmetrook en de lamp boven de eettafel is daarna altijd vettig. Met Kerst is ons kleine meisje 8 weken en ik wil haar niet in de gourmetwalmen leggen. Daar vond mijn moeder wat van, maar dan heeft ze pech. (Zelf hebben wij een houtkachel, die gebruiken we nu ook niet)

9 uur geleden

Reactie op Linda_V84

Vroeger deden ze een hele hoop dingen omdat ze niet beter wisten. Maar als ...
Snap niet waarom je zo’n toon moet aanslaan. Maar fijn dat jij het allemaal overslaat, zoals ik zeg ik leg m’n kind niet naast de gourmet plaat. En verder wens ik je echt hele fijne dagen, met liefde om je heen 🙏

8 uur geleden

Reactie op Charlot199209

Snap niet waarom je zo’n toon moet aanslaan. Maar fijn dat jij het allemaal ...
Je vroeg je af hoe mensen dat vroeger deden en daar gaf ik gewoon een feitelijk antwoord op. De voorbeelden die ik noemde vonden mensen destijds echt heel normaal, iedereen deed dat gewoon. Ik heb zelf nog zo in de achterbak gezeten, ik vond dat supergezellig tijdens kinderfeestjes 😆 De topic vraag was wie er wel of niet gaat gourmetten. Dus daar gaf ik ook antwoord op met mijn beweegredenen. Het staat je verder vrij om te vinden dat het afraden van gourmetten met een baby te ver gaat en dat het gewoon moet kunnen.

8 uur geleden

Oh dit wist ik helemaal niet. Maar dat is nu te laat.. Alles is al besteld en iedereen rekent erop🥲