63 Reacties

4 weken geleden
Ik ben 19 weken vandaag en voor het eerdt echt wat gevoeld. De verhalen van anderen die met 14 weken al vanalles voelden maakten me heel onzeker, maar het is volgens mij helemaal niet gek als je pas vanaf nu / de komende weken wat gaat voelen.
Of je eigen gewicht meespeelt hierin heb ik geen idee van, volgens mij niet, maar dat weet de vl beter

4 weken geleden
Ik voel hem alleen savonds als ik in bed lig, en steeds op dezelfde plek! Helemaal rechtsonder in, moet me er wel echt op concenteren om het te voelen, en t is dus echt alleen als ik rustig lig!

4 weken geleden
Ik voel het (weet nog niet of het hij/zij is) sinds gister! Wel echt heel licht, dus ik twijfel over bubbels vanuit mijn darmen 😂 maar dit voelde toch anders, als soort plopjes. Het komt niet vaak voor nog, overigens.

4 weken geleden
Ik ben 17 weken en ik voel de baby af en toe. Vooral op momenten dat ik ontspannen ben, bijvoorbeeld wanneer ik in bed lig.

4 weken geleden
Ik voel hem sinds 17+1 en eigelijk sinds 17+4 al aan de buitenkant als ik m’n hand er op leg. Placenta voor. Ik denk dat ik hem achteraf al wel eerder had gevoeld maar nog niet duidelijk wist dat hij het was, wel tweede zwangerschap maar toch twijfel of t dan niet m’n darmen waren.

4 weken geleden
Reactie op SierlijkeEik068954
Ik voel het (weet nog niet of het hij/zij is) sinds gister! Wel echt heel l ...
Heb dit ook!! Ben nu 17+

4 weken geleden
Ik voel hem alleen savonds als ik in bed lig, en steeds op dezelfde plek! H ...
Herkenbaar!

4 weken geleden
Midden week 15 begon ik de baby te voelen. Vanavond ging ik liggen en ik voelde de baby bewegen. Toen legde ik mijn hand op mijn buik en voelde het duidelijk óók aan de buitenkant. Mijn man was naast me en pakte snel zijn hand, ook hij mocht het voelen. Heel bijzonder. Ik ben nu 17.2. (dit is mijn vierde zwangerschap en ons derde kindje dus mijn baarmoeder zit een stukje hoger; 2 vingers onder de navel. Weet niet of dit persee uit maakt maar bij onze andere kindjes voelde ik dit absoluut later.)

4 weken geleden
Sinds deze week (16) voel ik het heel duidelijk en zelfs met mijn hand gevoeld ☺️ zo bijzonder en best vroeg bij een 1e. Ben wel erg slank, dus misschien ligt het daar aan

4 weken geleden
Nu 18 weken en placenta voor. Voel nog eigenlijk niks. Soms denk ik een paar plopjes te voelen en is het weer paar dagen stil.

4 weken geleden
Bijna 20 weken en zie nu ook echt de bewegingen en schopjes van buiten. Met name als ik lig/zit. Vanaf week 18/19 wel schopjes gevoeld; de ene dag meer dan ander maar nu lijkt het eindelijk wel dagelijks. Het hangt echt af van hoeveel ruimte baby nog heeft en hoe ze gedraaid liggen voor je ze gaat voelen. Ze zullen nu rap groeien dus dan zul je het echt beter gaan voelen.