17 Reacties
8 uur geleden
Hoi.
Hier zien mijn avonden er ook zo uit. Nu ligt de kleine meid (3 weken en 2 dagen) ook heerlijk in mijn armen. Als ik haar wegleg in de co-sleeper is ze zo wakker.
Na het laatste flesje (verschilt echt wel per dag) gaan we samen naar bed. Wat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
Ik vind het het een heerlijk moment als ze in mijn armen ligt, soms ook echt wel onhandig. Vooral doen wat voor jezelf goed voelt.
Ik kies bewust hiervoor, voor de rust, omdat ik de opvoeding in mijn eentje doe. En merk dat ik soms gefrustreerd raak als het haar niet lukt om in de co- sleeper te slapen.
8 uur geleden
Hier is het wisselend! Sommige dagen dan houden we onze baby (4weken) de hele avond bij ons beneden en dan gaat die met ons na de laatste voeding naar bed (22.00-23.00) en andere keer dan gaat hij na de voeding van 18.00/19.00 naar de co sleeper boven en dan slaapt hij tot zijn laatste voeding.
Het hangt er hier echt vanaf hoe (over)prikkelt de kleine is. Als ik merk dat beneden slapen teveel prikkels voor hem zijn dan gaat hij naar boven maar als hij lekker doorslaapt beneden dan blijft hij beneden :) oftewel; we go with the flow 😂
8 uur geleden
Reactie op Alinastenekes
Hier is het wisselend! Sommige dagen dan houden we onze baby (4weken) de he ...
Jaa, ik lees dan weer allemaal verhalen dat je je kindje moet laten wennen in die co sleeper en doordat ik haar beneden laat ze weer teveel went aan geluid om zich heen blabla. Maar je zegt het goed, go with the flow!
8 uur geleden
Reactie op Sammiejjj
Hoi.
Hier zien mijn avonden er ook zo uit. Nu ligt de kleine meid (3 weken ...
Wat knap ten eerste dat je het alleen doet! Moet ook idd meer doen wat goed voelt, en het is ook wel gezellig en warm zo tegen me aan. Weet met een kind van 3 dat dat maar snel genoeg stopt ;)
8 uur geleden
Hoi hoi, mijn avonden zien er vanaf week 2 zo eruit.
Rond 18 00 gaat ze slapen in der ledikant, de gedachten daarbij was; dan is der eigen slaapkamer zometeen ook niet heel vreemd.
Kan ik rustig koken, eten, en de rest van mijn huishouden hahha want mijne slaapt amper overdag.
En bij der laatste avond voeding neem ik der lekker mee naar der wiegje naast mijn bed.
Ook hier een alleenstaande mama. Dus ik ben blij dat ik in de avonden nog iets kan doen.
8 uur geleden
Reactie op ZorgzameFee082630
Rond 18 00 gaat ze sl ...
Ook voor jou echt respect dat je het alleen doet ❤️
Maar wel heel fijn dat ze om 18:00 je tijd gunt om inderdaad aan je huishouden kan beginnen. Loopt ook gewoon door ;). Maar goed ja, ook goeie tip om die slaapjes in haar eigen kamer te doen 🤗
8 uur geleden
Reactie op Charlot199209
Ook voor jou echt respect dat je het alleen doet ❤️
Maar wel heel fijn da ...
Dankjewel, ik.merk aan mijn dochter als ze veel prikkels heeft gehad beter in de bedje tot rust komt. Maar het is denk per kindje verschillend waarop ze het best reageren.
Ik denk dat zo'n kleintje nog niet bewust is van het tijdstip dat ze naar bed worden gebracht.
Ja ik zag al beren op de weg, haha zometeen wil ze niet in der grote bed slapen en wordt het huilen, en slapeloze nachten voor mij.
Dus dacht dat gaan we gelijk oefenen. Dan wordt der kamer ook vertrouwd.
7 uur geleden
Reactie op ZorgzameFee082630
Rond 18 00 gaat ze sl ...
Ik probeer haar overdag inderdaad ook in haar eigen kamertje te laten slapen. De ene keer gaat dat beter dan de andere keer.
De avonden lukt haar sowieso bijna nietdan heeft ze en last van krampjes en wilt ze graag h nabijheid voelen. Dus het huishouden probeer ik tussendoor te doen.
Ben je een bewust single mom??
7 uur geleden
Reactie op Charlot199209
Wat knap ten eerste dat je het alleen doet! Moet ook idd meer doen wat goed ...
Dank je wel.
Bewuste keus, maar soms mis je wel even extra handen.
Inderdaad is het gezellig en lekker warm. Ook echt wel momenten dat het onhandig is. Maar het is zo fijn om die nabijheid te geven.
En zolang de nachten goed gaan, na het flesje, boertje en even alles laten zakken, slaapt ze weer verder. Ik kan vaak 2x3 uur slapen in de nacht. Dan mag ik niet mopperen.
7 uur geleden
Onze dochter van vijf weken gaat tussen 21 en 22 uur in de co-sleeper, 90% van de tijd gaan we zelf ook in bed liggen rond die tijd 😊 We doen nog 1 nachtvoeding rond 3 uur en ergens tussen 7 - 9 uur is ze wakker ☺️
7 uur geleden
Toen mijn dochter 3,5 week was ging ze ook pas na de laatste voeding van 2230 naar bed, ze was dan s avonds te onrustig. Nu is ze bijna 7 weken en is dit al veranderd. Ze krijgt nu tussen 1830 en 1900 de laatste voeding. Daarna gaat ze naar haar bedje boven. Rond 2230 maken we haar dan wakker voor een voeding, waarna ze weer verder slaapt. Meestal 1 nachtvoeding en dan tussen 6 en 8 weer wakker. Overdag leggen we haar ook voor minimaal 3 slaapjes in haar bedje, wat de ene keer beter gaat dan de andere keer.
7 uur geleden
Reactie op Sanne Maria
Toen mijn dochter 3,5 week was ging ze ook pas na de laatste voeding van 22 ...
Ooh goed vooruitzicht. Zo zou ik t ook willen! Nog ff wachten haha. Ben nu net klaar eindelijk met de krampjes ronde, pff
7 uur geleden
Ow die krampjes zijn naar, ik heb dat veel overdag. Ze slaapt alleen tijdens het wandelen, verder zit ze aan me vast geplakt overdag met veel huilen.
Yes klopt via een donor van de esp en traject via Leiderdorp.
6 uur geleden
Onze zoon nu 3 weken en 2 dagen oud brengen wij rond 19:00 naar bed. Soms iets eerder en soms iets later. Heel af en toe moeten we er nog heen, maar vaak valt hij na heel even wakker te liggen wel in slaap.