15 Reacties

10 uur geleden

Mijn eerste wandeling met de baby en vriend was naar de supermarkt, zo ongeveer 20 minuutjes heen lopen en weer 20 minuten terug. Tuurlijk kreeg meneen honger net voor we bij de supermarkt aankwamen, oke eerlijk we wisten dat dit kon gebeuren hahah, maar toch gegaan met de instelling 'we zien wel'. Ik heb toen gewoon op een bankje buiten gevoed, dat is dan wel weer handig aan borstvoeding geven. Het was die avond best koud maar daar had ik geen last van. Ik vind openbaar voeden zeer lastig en toen was het gelukkig donker, maar soms moet ik uit die comfort zone getrokken worden en het gewoon doen. Ik snap je heel goed, ik blijf zelf ook liever in de buurt om deze reden. Ik wil nu zo'n trui aanschaffen met ritsen om voeden makkelijker te maken voor onderweg.

10 uur geleden

Wij rijden met de auto naar een plekje waar ik graag wil lopen. Als ik merk dat de kleine wakker begint de worden of dat ik bijna weer moet voeden, loop ik snel terug naar de auto en voed ik hem. Als ik nog zin heb loop ik weer, anders rijd ik naar huis :)

10 uur geleden

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik geef borstvoeding en heb sinds kort de draagbare flessenwarmer van Numsy, ideaal om mee te nemen. Is een thermoskan formaat. Die zou ik meenemen om melk in op te warmen en haar dan een flesje (van te voren afgekolfde) melk te geven. Als je dan thuis komt kan je eventueel weer even kolven.

Reactie op Sophie32110

Mijn eerste wandeling met de baby en vriend was naar de supermarkt, zo onge ...
Nou precies dit soort situaties! Als je de kleine voed op een bankje buiten, wat trek je hem/haar dan aan? Of zorg je ervoor dat ze in de wagen al genoeg aan heeft om buiten gevoed te worden?

9 uur geleden

Oh juist met borstvoeding maak ik me hier geen zorgen om haha. Lijkt me juist gedoe met kunstvoeding. Borstvoeding kan je altijd en overal geven. Ik zou er alleen qua kleding rekening mee houden. Ik heb een voedingsbeha, een strak stretch topje dat ik naar beneden kan trekken en een shirt of trui die ik omhoog kan doen. Dan kan je makkelijk zonder blote huid/kou overal voeden.

9 uur geleden

Reactie op UniekeHemelsblauw538506

Nou precies dit soort situaties! Als je de kleine voed op een bankje buiten ...
Ik doe of een buiten pakje aan of gewoon zijn jasje met muts etc. Hij heeft dan altijd een lekker wollen dekentje in de kinderwagen. Ik kijk een beetje naar het weer hoe ik hem kleed, ik zorg i.i.g dat hij eventjes uit de kinderwagen kan als het nodig is :)

Reactie op Stumpy34

Oh juist met borstvoeding maak ik me hier geen zorgen om haha. Lijkt me jui ...
Wij geven kunstvoeding, idd veeel onhandiger😅

9 uur geleden

Je kan ook een extra dekentje meenemen die je over kindje kan leggen tijdens het voeden. Ook liggen ze tegen jouw lichaamswarmte aan dus ik zou me hier niet te druk om maken hoor!

9 uur geleden

Ik heb in de sneeuw ook gevoed. Sjaal eroverheen voor de sneeuwvlokken en kou. Ik ben juist MEGA trots dat ik kan voeden in het openbaar. Tiet of fles❤️Hoe gaaf en mooi is het. Zo'n kleine baby.. Ik gun iedereen trots en verliefdheid en Openbaar voeden

9 uur geleden

Normaal gesproken slaapt ze veel in de wagen en kunnen we wel zo 1,5 uur wandelen. En voed ik haar voor we weggaan. Laatst lag ze in diepe slaap voor we weggingen en kreeg de tijdens het wandelen honger. Heb haar toen op een bankje gevoed met een warme deken over haar heen, in de wagen ligt ze namelijk in een warme voetenzak.

Reactie op Zwangere Dodo

Ik heb in de sneeuw ook gevoed. Sjaal eroverheen voor de sneeuwvlokken en k ...
🙌🏼❤️

8 uur geleden

Ik neem wel eens een klein flesje mee voor de zekerheid.
Ik geef hem voeding net voor ik ga. Ik probeer elke dag 2 uur te wandelen. Vaak slaapt hij gewoon heel de weg en slaapt als we thuiskomen ook nog 2 uur door. Wel heb ik een flessenwarmer besteld voor de zekerheid van vulpes goods

6 uur geleden

Ik geef nu mijn 3e kindje borstvoeding nu en voed inmiddels overal buiten lopend in de draagzak heb vaak een trui met een shirt eronder trui ophoog shirt houd je buik warm kindjes warm aankleden dan kan ze gewoon drinken ook buiten. En in een restaurant voed ik gewoon als mensen het niet fijn vinden kijken ze maar even de andere kant op. Als ik het zelf niet prettig vind of de baby is afgeleid voed ik wel is met een voed doek.

5 uur geleden

Reactie op Zwangere Dodo

Ik heb in de sneeuw ook gevoed. Sjaal eroverheen voor de sneeuwvlokken en k ...
In België is La Leche League veel actiever en in de tijd dat ik er woonde zijn er een aantal acties voor openbaar voeden geweest. Dan gingen mama's in een park op bankjes zitten voeden een bepaalde dag en tijd. Vond ik heel mooi. Ook langvoeders. Borstvoeding is prachtig en natuurlijk en is altijd en overal gepast 🥰