18 Reacties
gisteren
Hier 3 weken oud en alleen aan de borst of na 1,5 uur in slaap wiegen, of in de maxi cosi na een auto rit. Draagdoek is hier helaas nog geen succes dus mijn dag bestaat voornamelijk uit baby op mn arm om hem in slaap te krijgen
gisteren
Hier meestal ook alleen door te wiegen. Met echte onrust vaak ook een flesje erbij.
Dit is echt niet gek of slecht op dit termijn, laat je niets aanpraten.
Babies die nu al wel zonder hulp in slaap vallen is meer geluk dan dat die ouders iets doen wat jij niet (goed) doet
17 uur geleden
Hier beide. Ze valt hier het liefste aan de borst in slaap. Maar ik laat haar soms ook heeeeeel eventjes huilen en dan valt ze ook om. Soms alleen in de draagdoek als ze heel onrustig is want na de borst wegleggen is ze na enkele minuten weer wakker. En soms met een speentje. Maar deze pakt ze lang niet altijd
17 uur geleden
Ons zoontje is 6 weken, hij valt in slaap aan de borst, lekker melk coma 😉 Of op mijn schouder na een boertje, dat kloppen op zijn rug is heel rustgevend voor hem. Of na een voeding bij papa op zn borst, soms even een pink om op te sabbelen geeft dan het laatste zetje 😊 speentje pakt hij niet!
15 uur geleden
Reactie op Anna0000
Hier overdag (7wk) ook het liefst bij een van ons. Na haar laatste voeding ...
Toevallig vandaag mee begonnen, pittig hoor. Had haar bijna slapend in een voorverwarmd bed gelegd. Ze sliep 10 min denk ik. Ik ben op de kamer gebleven, stil op een stoel.
Steeds speen erin, doekje op ogen etc. Deed hij steeds hazenslaapjes.. na een uur is hij voor 3 kwartier in slaap gevallen 😅.
Ik denk dat dit tijd kost? Hij was overigens ook overprikkeld door bezoek van 2 kleine kinderen van te voren
15 uur geleden
In de eerste 3 weken liet ik hem inslapen aan de borst. Dit werkt nu niet echt meer. Ik merkte dat ik dit deed omdat ik helemaal zenuwachtig werd van het huil geluidje en zo was hij stil. (Moest heel erg wennen)
‘s nachts sliep hij de eerste 3 weken in de co sleeper naast mij. Ik kon niet slapen van alle geluidjes en dacht bij elk geluidje dat hij moest drinken. Dit was helemaal niet zo. Omdat het me echt niet goed deed en mijn baby ook niet, begonnen met slapen op eigen kamer. Halverwege de nacht verhuizen als hij geluidjes maakte en daarna verder slapen. Als hij echt honger had hoorde ik het gelijk.
Na 2 nachten gekozen om hem in co sleeper op zijn eigen kamer te laten slapen. En dit was de eerste nacht doorslapen voor ons alle 3. Na nog 2 nachten hem overdag eens in het ledikantje gelegd. Goed gekeken en geluisterd naar wat hij aangeeft en wat zijn huiltjes betekenen. Soms even 5 minuten “protest huilen” aanhoren waarna hij gewoon in slaap valt. (Heb hem zelf nooit laten uithuilen, maar je gaat de huiltjes vanzelf herkennen)
Door goed op hem af te stemmen en soms even uit te proberen ben ik er achter gekomen dat hij zelf in slaap kan vallen in zijn eigen bedje met zijn slaapjes overdag en slapen we al 3 weken door met nachten van 8 uur.
Nu is dit bij elk kindje verschillend en mogen we van groot geluk spreken dat hij zo is. Want dit is echt niet vanzelfsprekend.
Wat ik er mee bedoel te zeggen is dat je soms echt moet proberen om te zien hoe ze in elkaar zitten en wat welk huiltje of geluidje betekent.
Wie weet over 2 maanden wel een heel ander verhaal haha. Maar voor nu werkt dit
15 uur geleden
Reactie op Bleepie
Wij zijn veranderd van voeding en ipv huilen en bewegen van de pijn kan ik ...
Van en naar welke voeding zijn jullie verandert? Wij geven nutrilon en ze is de ene keer onrustig en de andere keer heel rustig. Kunnen haar alleen met 4,5 week nog niet alleen in de wieg leggen voor ze slaapt. we zien ook dat ze gewoon veel pijn heeft van krampjes
12 uur geleden
Reactie op OntspannenRegendruppel835638
Van en naar welke voeding zijn jullie verandert? Wij geven nutrilon en ze i ...
Ja had ons zoontje ook. Wij hadden de gewone voeding van kruidvat en nu de extracare tegen krampjes en dat doen we 50/50. Heeft nutrilon vast ook. Proberen waard!
12 uur geleden
Soms op schoot, met of zonder melk. Soms ook in de babykuip op de kinderstoel als we aan het eten zijn. Ook wel zelf in de box, bed of kinderwagen. Vaak begint hij iets te jengelen als hij moe is. Met een speentje in vallen zn oogjes dan bijna gelijk dicht. Aaite over zijn wangetjes of voorhoofd of handje even vast helpt ook wel. (Dit had ik overigens niet bij de vorige 2, daar koste het veel meer moeite, dus het ligt ook echt aan je kindje)
8 uur geleden
Hier is het wisselend. Soms kan ik haar gewoon wakker in de co-sleeper of box leggen en vindt ze dat prima, is ze nog even wakker en valt ze daarna weg. Eventueel met de hulp van een speentje.
Andere keer valt ze met de voeding in slaap en als ze onrustiger is kunnen we haar in slaap wiegen, vaak als ze krampjes heeft.
De ene keer heeft ze de speen wel nodig om in slaap te vallen en de andere keer niet