83 Reacties
5 dagen geleden
Ze is over 2 dagen 4 weken oud en ze komt elke 1,5 tot 2 uur. Slapen jn de cosleeper proberen we maar ze slaapt eigenlijk meestal naast mij in bed of op mij en dan slaap ik helaas niet want dat durf ik niet. Een fase hoop ik, ik hoop dat ze snel nachten in de cosleeper maakt, soms lukt het ;)
5 dagen geleden
Reactie op Abigail1999
Ze is over 2 dagen 4 weken oud en ze komt elke 1,5 tot 2 uur. Slapen jn de ...
Pittig ook nog hoor! Bij mij slaapt mijn baby ook soms op mij / naast in bed. Maar wanneer hij echt vertrokken is zet ik hem wel in zijn bedje, samen slapen vind ik toch wel stiekem het lekkerste. Hopelijk slapen ze snel door en in het bedje 🫣😝
5 dagen geleden
Mijne is ook over 2 dagen 4 weken oud. Hij komt meestal ongeveer iedere 2-3 uur, maar ook nachten gehad van iedere 1,5-2 uur. Heel vermoeiend 🥲 afgelopen nacht voor het eerst 4 uur geslapen, dus hopelijk zet dit door. Hij slaapt nu sinds een weekje in de ledikant op zijn eigen kamer, en merk dat we daardoor allemaal wat rustiger slapen. Vooral met de fles geven, kan 1 van ons op zijn kamer de fles gaan geven en de ander kan dan rustig doorslapen in plaats van dat we allebei wakker zijn erdoor.
5 dagen geleden
Mijn kleine meid is nu 3 weken en 2 dagen en slaapt in de coosleeper. We gaan wel last naar bed zo rond 1 uur. Ze komt dan tussen 4 en 6 voor de volgende voeding. Daarna weer tussen half 7 en 8. We blijven vaak nog even liggen en mn vriend die regelt dan alles met de peuter in de ochtend.
Ze heeft dr regendagen volgens mij nu allemaal gehad. Dan valt ze in slaap aan de borst en als ik haar weg leg begon ze te huilen. Nu kan ik haar soms nog wakker wegleggen en valt ze in slaap.
Op dit moment heb ik meer last van de peuter dan van de baby.
5 dagen geleden
Onze kleine meid is nu 1 week en 4 dagen. voeding is tussen 23:00 en 00:00. De volgende voeding tussen 3 en 4 en daarna om 9 uur. Overdag krijgt ze dan wel om de 3 uur de fles. Ze slaapt in een nestje tussen ons in. Zodra ik haar in de co sleeper leg is ze klaarwakker. Dus voor nu nog even zo. Maar ze slaapt lekker veel alleen tussen de fles van 00:00 en 3 a 4 uur is ze meestal klaarwakker. We moeten dat nog proberen naar overdag te krijgen. Voor de rest is ze zo zoet. Makkelijk vol te houden zo.
5 dagen geleden
Hier echt wonderbaarlijk veel slaap! Ons zoontje is 4.5 week oud. Na de eerste week kwam hij 's nachts om de 3-4 uur, de laatste tijd 4-5 uur. Vannacht schrok ik om 5 uur wakker en was z'n laatste voeding al meer dan 6 uur geleden.
Hij groeit heel goed en drinkt ook vlot, dat laatste vind ik zo fijn 's nachts zodat ik niet het gevoel heb de hele nacht aan het voeden te zijn.
We hebben nog geen vast ritme omdat ik voed op verzoek. Meestal tussen 22.30/0.00 de laatste voeding, dan halverwege de nacht 1 voeding (ergens tussen 2.00-4.30 meestal, maar dus heel verschillend) en dan 's ochtends tussen 6.00-8.30.
Het in slaap komen is soms wel weer een uitdaging na de nachtvoeding omdat hij last lijkt te hebben van (verborgen) reflux.
Ik lees verder graag mee naar andere ervaringen omdat ik niet goed weet wanneer we een beetje een vast ritme moeten proberen te creëren.
5 dagen geleden
Hier een baby van 2 weken en 4 dagen. Het eerste blok komt hij nu sinds een paar dagen tussen de 3-4 uur en daarna tussen de 1,5-3 uur.
Hij slaapt in de co sleeper naast ons. Na het voeden nog wel even 30 min rechtop zitten tot hij weer kan liggen ivm spugen.
5 dagen geleden
Onze zoon is nu 5 weken oud en ik geef kunstvoeding. Om 8 uur gaat hij naar bed. Hij krijgt rond 10 uur een grote fles (135 ml ipv de 100 die hij op andere momenten krijgt), rond 3 uur moeten wij hem zelf wakker maken voor zijn voeding (hij moet nog een flesje in de nacht) en vaak sliep hij daarna niet direct maar met inbakeren gaat dat beter. Om 7 uur wordt hij vaak zelf wakker. Als hij straks 5 kilo is kunnen we de nacht overslaan, het cb verwacht ook wel dat hij vaak ook gewoon door blijft slapen.
Het inbakeren en white noise hebben wel echt geholpen dat hij goed slaapt na zijn nachtvoeding. Wat daarnaast voor ons echt doorslaggevend was is het hebben van een routine 7 uur douchen, wassen of in bad, daarna een verhaaltje en zelf gaan slapen. We leggen hem wakker in zijn bedje en na vijf minuten jammeren is hij vertrokken.
5 dagen geleden
Mijn kleine meid is vandaag 2 weken en vanaf het begin slaapt ze super goed snachts. In het begin echt nog om de 3 uur snachts maar ervoor en erna slaapt ze gewoon. Nu wacht ik tot ze zelf komt en dat is tussen de 3/4 uur. Dus 2 voedingen snachts/ sochtends vroeg en daarom heen ook alleen maar slapen. Iedereen om mij heen vraagt last van slapeloze nachten? Maar elke keer kan ik antwoorden: nou eigenlijk niet, ik slaap nu beter als tijdens mijn zwangerschap (sliep toen echt heel slecht).
Overdag nog wel om de 3 uur voeding, consultatiebureau gaf aan dit nog lekker aan te houden omdat ze dan snachts langer er tussen kan houden.
5 dagen geleden
Reactie op Syl1808
Onze zoon is nu 5 weken oud en ik geef kunstvoeding. Om 8 uur gaat hij naar ...
Huilt hij dan ook echt hard zodra jullie hem in zijn bedje leggen? En doen jullie overdag om de 3 uur voeding
5 dagen geleden
Dochter van 2 weken en 5 dagen. ‘S avonds clusteren vanaf 19 tot 22/23 uur. Daarna slaapt ze tot ongeveer 3 uur, soms zelfs langer tot 4 of 5 uur maar dat vind ik zelf niet fijn. Dan slaap ik licht en mn borsten zitten te vol. Dan geef ik haar bv (verschonen doe ik niet meer snachts) en dan door tot een uur of 6/7 en dan weer voeden. Over het algemeen dus supergoed. Ze slaapt in de cosleeper naast ons. Na de voeding kan ik ze zo wegleggen, ze piept soms nog even maar meestal ligt ze even wakker en valt rustig in slaap.
4 dagen geleden
Reactie op ZorgzameCeder89
Dochter van 2 weken en 5 dagen. ‘S avonds clusteren vanaf 19 tot 22/23 uur. ...
Is er een reden dat je ‘s nachts niet meer verschoont? En echt zwaar het clusteren he!
4 dagen geleden
Reactie op GulleLavendel880138
Is er een reden dat je ‘s nachts niet meer verschoont? En echt zwaar het cl ...
Ja, dan hoef ik mn bed niet uit 😁 en mijn ervaring is dat ze snachts alleen plast en overdag veel poept.
Ik ervaar deze keer het clusteren als minder zwaar… we hebben alle kraamvisite de eerste 2 weken gehad dus nu leg ik de andere kinderen ‘s avonds op bed met de baby bij me. En daarna heb ik de hele avond voor voeden en kroelen. Het is het slaaptekort dat ik echt zwaar vind 🥱 maar ze slaapt nu dus wel vaak 6 uur achter elkaar en dat is me het clusteren wel waard 😊
4 dagen geleden
Zoon van vier weken, ik geef borstvoeding.
Hij heeft tussen 22.00 en 00.00 uur zijn laatste voeding (afhankelijk van de rest van de dag).
En daarna komt hij meestal ergens tussen 3.30 en 5.00 uur voor een voeding. Vervolgens slaapt hij dan nog 2 a 3 uur en komt hij voor de volgende voeding en beginnen we de dag.
4 dagen geleden
Zoontje van 4 weken, clusteren van ong 6 tot 11 en vannacht laatste clustermoment 22:30 en meldde zich om 01:30 en om 05:45.
4 dagen geleden
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met nachten van elke 1.5 uur 😅.
Maaaar hier heb ik nu drie nachten waarbij hij rond 21:30 naar bed gaat gaat, dan rond 00:30 zich meld (jeej drie uurtjes) en daarna tussen rond 04:30 zich meld. Helaas is het daarna rommelig met weer in de co-sleeper slapen, krampjes ed. Vaak meldt hij zich na deze twee rukken wel weer elke 1,5 uur max.
Er zit vooruitgang in en hopelijk zijn die krampen straks ook klaar zodat hij daarna nog rustig weer een langere ruk kan maken tot 07.00 ofzo
4 dagen geleden
Onze dochter is bijna 2 weken. Ze komt ook snachts nog regelmatig om de 1,5/2 uur voor de voeding. En slaapt meestal af en toe max een uurtje in de cosleeper. Verder het liefst bij ons. Slapen dus zelf maar 2/3 uurtjes per nacht. Vind het wel echt pittig en het zou al zo fijn zijn als ze 1 blok van 3 of 4 uur zelf zou slapen. Gelukkig is mijn man ook nog vrij en proberen we overdag allebei nog iets slaap te pakken. We bakeren haar al in, gebruiken white noise, afgelopen nacht ook een rocker. Vandaag gaan we naar de osteopaat, wellicht dat dat voor slapen ook nog wat gaat doen