11 Reacties

9 uur geleden

150ml per kilo delen door het aantal voedingen. Bij 5 kilo op 5 voedingen 150 ml bij 6 voedingen 120

9 uur geleden

Of bijv 150x6kilo delen door de aantal voedingen en dan kom je op de ml uit😊

9 uur geleden

Ik zal dan 140 proberen. Ze zeggen dat je 150x gewicht gedeeld door voedingen kan doen. Maar dan hoor onze dochter van 5 kilo 125 ml per fles te krijgen. Maar ze zit al op 160

9 uur geleden

Reactie op Themommysmood

Ik zal dan 140 proberen. Ze zeggen dat je 150x gewicht gedeeld door voeding ...
En dan kijken Hoelaat hij ongeveer weer komt. En dat volgen.

9 uur geleden

Onze baby van 9 weken drinkt tussen de 90 en 130ml moedermelk uit de fles per keee.

8 uur geleden

Deze site is super handig voor een richtlijn: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/. Daarnaast vries ik een aantal kleine porties in (20-30ml), zodat je altijd snel iets extra's kan klaarmaken mocht een fles niet voldoende zijn.

8 uur geleden

Wij voeden op dit moment ook met de fles nog op verzoek. We bieden ongeveer 50-70ml aan, laten haar dit rustig opdrinken en als ze het op heeft en nog onrustig is krijgt ze extra. Vaak drinkt ze ongeveer evenveel als ik afkolf rond die tijd, dat is wel grappig.

7 uur geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik kom volgens het rekenmodel inderdaad op 150 ml per fles uit. Maar ik vind het zo gek omdat hij dus 15 minuten over een fles van 150 ml doet en aan de borst maar 10-15 minuten drinkt. Je zou zeggen dat ze makkelijker en dus ook sneller uit de fles drinken, toch? Dan zou hij in de tijd dat hij aan de borst drinkt toch geen 150 ml er uit krijgen?🤔 Hij is aan mijn borst wel altijd een snelle drinker geweest, drinkt ook sinds hij 2 weken oud is 1 borst per voeding.

6 uur geleden

Reactie op FlexibeleVlot295568

Bedankt voor jullie reacties! Ik kom volgens het rekenmodel inderdaad op 15 ...
Een baby kan veel effectiever uit de borst drinken :) kijk maar is naar je toeschietreflex hoeveel stralen eruit komen in 1x

6 uur geleden

Reactie op ZorgzameFee082630

Of bijv 150x6kilo delen door de aantal voedingen en dan kom je op de ml ui ...
Dit is voor kunstvoeding. Bij borstvoeding wordt dat eerste getal elke maand een beetje lager, de samenstelling van de melk verandert, daarom blijft de hoeveelheid eigenlijk het hele eerste jaar ongeveer gelijk. Kunstvoeding verandert niet van samenstelling, dus daarvan moet je meer gaan geven. @flexibelevlot, geven jullie de fles therapeutisch en met een kleine speen? Hij mag best 15-20 minuten over een fles doen, je wil juist dat het aan de fles moeilijker is dan uit de borst.

5 uur geleden

Reactie op Merel1808

Dit is voor kunstvoeding. Bij borstvoeding wordt dat eerste getal elke maan ...
Je hebt daar inderdaad gelijk in:) Voor andere hier kan je het nalezen https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/