18 Reacties

Mijn dochtertje drinkt maar 60cc maar ik heb gelezen dat sommige baby’s echt 80 of 100 drinken. Ik denk dat het verschilt per kindje.

gisteren

Reactie op ZinderendeKomodo497446

Mijn dochtertje drinkt maar 60cc maar ik heb gelezen dat sommige baby’s ech ...
En om de hoeveel uur krijgt ze voeding?
Ik kolf ook volledig. Nu met 5 weken oud drinkt ons dochtertje 90cc per keer en 7 voedingen.

gisteren

Reactie op ZinderendeKomodo497446

Mijn dochtertje drinkt maar 60cc maar ik heb gelezen dat sommige baby’s ech ...
Mijn zoontje ook hoor en dan nog 4 min aan 1 borst. Hier eet hij overdag om de 2 a 3 uur en snacht 4

gisteren

2 weken oud. Overdag vaak 2-3 uur en ‘s nachts 3-4 uur. Krijgt 90-100 cc gekolfde melk
Onze zoon is 3 weken en 2 dagen oud en hij drinkt tussen de 80 en 100 cc afgekolfde melk elke 3 uur overdag en snachts 4 uur
Onze zoon is 3 weken en 2 dagen en drinkt tussen de 90 en 110 cc afgekolfde melk. Overdag 3 uur. Snachts 5 uur. Ik kolf zelf overigens tussen de 100 en 160 af. De rest is dus voorraad.
Ik ben onlangs begonnen met kolven 1x per dag in de ochtend om een voorraadje op te bouwen. Dit was ook geadviseerd om de borst te legen ivm gebruik van tepelhoedjes. Ik wil over een paar weken gaan oefenen met het flesje. Is het dan verstandig om de melk per 100cc in te vriezen? Of ontdooi je alvast voor een paar dagen vooruit? Ik kan me voorstellen dat ik het straks niet meer invries maar in de koelkast bewaar voor dezelfde avond. Maar ik vind het fijn om alvast wat achter de hand te hebben, ook voor evt een keer een oppasmiddag of zo. Hoe doen jullie dit?
Ons kindje is morgen 3 weken maar dysmatuur (nu 2915 gram) en krijgt 7x 65 cc afgekolfde melk

gisteren

Mijn dochtertje van 4 weken en weegt 5 kilo krijgt flesjes van 110 ml. Komt om de 3-4 uur, zowel overdag als ‘‘s nachts

gisteren

Reactie op NatuurlijkeDuin279742

Ik ben onlangs begonnen met kolven 1x per dag in de ochtend om een voorraad ...
Je weet niet hoeveel je nodig gaat hebben tegen de tijd dat je het wilt gebruiken, dus vanuit dat oogpunt is het makkelijker om per 30 cc in te vriezen. Dan kun je gerichter de juiste hoeveelheid eruit halen. Ik vond dat alleen zelf geen doen (en weinig plek in vriezer) en heb gewoon ingevroren wat ik kolfde per keer. Dus er liggen zakjes tussen de 60 en 100 cc. Vervelende hiervan is alleen dat ik misschien te veel moet uithalen om voldoende voeding te hebben tegen die tijd. Maar dat zie ik dan wel.

gisteren

Onze zoon van 12 dagen drinkt 90ml afgekolfde melk over ongv 7 voedingen per 24uur. Hij komt op verzoek tussen de 2 a 3 uur. Soms 4 uur

gisteren

Reactie op 01102025

Je weet niet hoeveel je nodig gaat hebben tegen de tijd dat je het wilt geb ...
Ik heb hetzelfde gedaan idd. Het lastige is ook dat je de ontdooide melk binnen 24uur moet gebruiken. Dus ben ook benieuwd hoeveel ik dan uit moet halen. Heb idd verschillende porties. Nu de laatste dage 150ml gedaan is wel een makkelijk getal denk ik

gisteren

Mijn zoon van 2,5 drinkt ongeveer 100/120 ml per voeding, 7x per dag, overdag om de 3 uur, snachts laten we 1x 5 en 1x 4 uur ertussen (als hij dat redt… je kunt berekenen wat ze minimaal nodig hebben voor de eerste maand met (gewicht in kg x 150 ml x aantal voedingen)

gisteren

Hier dochter van 3 weken oud! Krijgt 7 voedingen totaal van 90ml. Maar drinkt geregeld maar 80. Ene keer heeft ze behoefte aan meer ml, dus bieden altijd 90ml aan.

18 uur geleden

Dank voor jullie antwoorden. Onze zoon drinkt 110 per fles. Maar als we meer zouden aanbieden zou hij het ook drinken. Overdag moeten we hem wakker maken om de 3 a 3,5 uur. Snachts komt hij zelf om de krappe 3 uur. Ik leg hem ook nog wel eens aan en lijkt dan ook wel wat binnen te krijgen. Hij weegt 3750 gram dus zou aan 550ml/600ml genoeg moeten hebben. Heeft gisteren 705 gehad excl wat hij nog uit de borsten kreeg...

14 uur geleden

Ik had deze vraag aan het consultatiebureau gesteld (hoeveel ze ongeveer uit een flesje moet drinken als ik gekolfde melk wil geven). Ze was toen 12 dagen oud en consultatiebureau gaf aan dat ze waarschijnlijk 100-120ml zou drinken. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik ga dat wel aanhouden en doe liever wat te veel in het flesje dat ze overhoudt dan dat het te weinig is. Als ze overdag voldaan zijn van de voedingen dan slapen ze snachts ook beter door. Ze is nu inmiddels 18 daagjes, en snachts geef ik nog meer 1 voeding rond 4 uur en daarvoor en erna slaapt ze gewoon lekker door. Overdag nog wel om de 3 uur.

10 uur geleden

Onze zoon morgen 4 weken en drinkt 120 elke 4 uur