11 Reacties
8 uur geleden
Afgelopen week onze jongen ook erg onrustig! (Morgen 4 weken oud). En sinds gisteren slaapt hij als een roos in de woonkamer bij mn schoonouders met allemaal krijsende kinderen en lallende familieleden. En vandaag ook bij mijn ouders heeft hij het hele bezoek geslapen. Terwijl de afgelopen 1,5 week zeer onrustig verliepen en ik bijna ging denken dat we een onrustige baby hadden die veel huilt en weinig slaapt! Dus... het is een fase? Ik zie het altijd pas nadien wanneer het weer over is.
8 uur geleden
Herkenbaar hoor bij drie weken, het duurde een aantal dagen en rond vier weken ging het weer goed 😊 Ik heb mijn kindje veel gedragen, geknuffeld en gewandeld met de kinderwagen. Hierdoor sliep ze overdag toch een aantal uur achter elkaar en was ze iets gezelliger. Ze was echt niet altijd gezellig, maar als je niet het idee hebt dat er verder "iets" is, gaat het vanzelf weer voorbij 😊
Overprikkeling is ook minder als je zorgt voor voldoende diepe slaap momentjes om te herstellen 😊
8 uur geleden
Overdag slaapt ze hier beneden. Er staat altijd muziek aan, wij praten en doen gewoon ons ding. Ook stofzuigen. Als er andere kinderen zijn heeft ze daar geen last van, lijkt juist wel goed te gaan op al het geluid.
S avonds heeft ze naar mijn idee wel meer behoefte aan rust en is ze juist in haar bedje rustiger dan beneden.
Ik denk dat een beetje reuring om de kleine heen ook juist fijn kan zijn. Maakt een duidelijk verschil tussen dag en nacht en de geluiden horen dan bij de vertrouwde omgeving
8 uur geleden
Reactie op Anouk D
Overdag slaapt ze hier beneden. Er staat altijd muziek aan, wij praten en d ...
Als mijn dochter onrustig is ga ik juist stofzuigen, valt ze zo in slaap 😂
7 uur geleden
Onze baby is overdag eigenlijk ook grotendeels beneden. Vanaf in de loop van de ochtend tot een uur of 21.00. Geluid lijkt haar ook juist goed te doen. Ze slaapt in de wandelwagen, tijdens rijden in de maxi cosi, bij ons, soms kleine slaapjes in de box. We willen nog een draagzak aanschaffen. En tt willen we haar overdag ook wel slaapjes laten doen in de cosleeper. Maar nu gaan we er overdag ook nog wel veel op uit en lijken de nabijheid, geluiden en bijvoorbeeld het wandelen juist te helpen met slapen. Ze is nu 5 weken.
7 uur geleden
Bedoel je dat hij niet zelf in slaapt valt of dat hij weer wakker wordt als jullie hem in bed leggen? Er zijn namelijk maar weinig baby’s die je wakker weg kan leggen. Bij ons lukt dit ook maar 1 slaapje overdag, en dan moeten we erbij zitten om zn speen vast te houden. De rest van de slaapjes overdag wiegen we hem in slaap of valt hij in de auto/kinderwagen in slaap.
3 uur geleden
Reactie op Anouk D
Overdag slaapt ze hier beneden. Er staat altijd muziek aan, wij praten en d ...
Hmm.. als hij overdag beneden is dan ligt hij alleen om zich heen te kijken, is wel eens 2/3 uur achter elkaar gebeurd. Toen dacht ik, ik leg em overdag ook boven, want nu komt hij helemaal niet aan zn slaap en zal hij snel overprikkeld raken, waardoor slapen er helemaal niet meer in zit.. maar goed, boven slapen werkt nu ook niet…
1 uur geleden
Reactie op Lizetje1
Beide.. vaak wiegen we hem ook in slaap, leggen we em weg en wordt hij geli ...
Ja lastig is dat! Ik zie dat mijn bericht niet helemaal volledig was. Maar na het wiegen slaapt hij vaak bij ons. Dan kan hij uren achter elkaar slapen. Leggen we m weg wordt ie gelijk wakker. We accepteren het nu maar en blijven oefenen met in bed slapen. Ik ben blij dat sinds een paar dagen 1 slaapje lukt en de eerste helft van de nacht. Hij is nu 7 weken.