11 Reacties
3 dagen geleden
Hi! Ik had dit zelfde probleem ook met mijn kleine meid! Met ziekenhuis overlegd en ik heb nutriton gekocht on de winkel het werkt zo goed mijn kleine spuugt helemaal niet meer! Nutriton is gewoon johannesbroodpitmeel.. fles maten weet ik even niet ik gebruik nu dr brown en een speen waarvan ik het gat groter heb moeten maken door de verdikking
2 dagen geleden
Reactie op TD95
Hi! Ik had dit zelfde probleem ook met mijn kleine meid! Met ziekenhuis ove ...
Wat fijn! Is dit Nutrilon AR? 😁
2 dagen geleden
We waren na week 1 wel al veranderd naar geitenmelk. Misschien is de Nutrilon AR dan niet zo’n goed idee! Moeten dan terug naar koemelk
gisteren
Wij hadden nutriton er door heen en dan op de dr brown fles een 1-2-3 speen van difrax omdat je die kan draaien en de opening dan groter word. Best handig want tijdens het drinken word de voeding steeds dikker! Maar doe niet te veel in 1 keer er in
15 uur geleden
Merken jullie verschil na het indikken van de fles met Johannes broodpit meel?
Onze dochter heeft veel last van verborgen reflux. Ze spuugt niet veel, maar gorgelt, proest en hoest onwijs als ze gedronken heeft en je haar na een half uur neerlegt. Ik overweeg het te bespreken met CB of dit een optie is!
14 uur geleden
Wij hebben een aantal weken terug de kruidvat anti reflux gekocht. Daar zit uit mijn hoofd 0,45 gram JBPM per 100 ml in. Deze voeding is heeel dik en onze zoon kreeg het er met de T- of 1-speen van Dr Brown’s niet uit en met de 2-speen deed hij maar 10-15 min over de voeding. Wij hebben toen toch gekozen voor een soepelere overgang, door pure JBPM te gebruiken. Wij kozen die van Holland & Barret, omdat dit de meest pure variant is. Enige nadeel is dat er geen schepje bij zit en je dus moeilijk kunt doseren. Wij hebben zelf een microweegschaal en konden zo precies uitmeten wat we erin deden. We begonnen met 0,10 gram per 100 ml en hebben zo langzaam opgehoogd naar 0,45. In het begin had ik het idee dat het wel werkte, maar inmiddels spuugt hij nog steeds veel. Ik vermoed dat het niet zo lekker mengt en/of het JBPM naar de bodem zakt naarmate het flesje afkoelt. Daardoor krijgt onze zoon het flesje nooit op (omdat het laatste beetje dan te dik is) en is het eerste deel vooral melk. Wij proberen dus vanaf vandaag weer de kruidvat reflux om te kijken wat dit doet…
Nu 2 voedingen daarmee gedaan en weinig gespuugd. Wel zag ik net dat hij ruim 1,5 uur na de voeding wel wat aan het slikken was en steeds tong uitsteken. Nog even aanzien hoe het verder gaat, maar ben (nog) niet ontevreden.
Heel verhaal haha, maar hopelijk heb je er iets aan.
13 uur geleden
Reactie op flooortje1997
Wij hebben een aantal weken terug de kruidvat anti reflux gekocht. Daar zit ...
Oh bedankt juist voor de uitgebreide reactie! 🙏🏻 ga het toch eens met het CB overleggen.
1 uur geleden
Reactie op FrisseLibel248207
Oh bedankt juist voor de uitgebreide reactie! 🙏🏻 ga het toch eens met het ...
Ben benieuwd!
Wij hebben inmiddels 5 voedingen met kruidvat anti reflux gedaan en echt bijna niet gespuugd! Hooguit 1 tot 2 keer, maar ook een paar voedingen niks. Echt top! Alleen drinkt hij dus met de 2-speen echt in 11-12 minuten leeg en is daarna gefrustreerd dat het op is… Iemand daar nog tips voor? De 1-speen raakt namelijk direct verstopt…