17 Reacties

9 maanden geleden

Hoii! Ik zelf ook met 19 zwanger geworden en met 20 bevallen van mijn dochtertje. Nu 21 jaar en de tweede op komst. Ik was hier in het begin ook erg bang voor, maar ik denk dat je als jonge mama een beetje extra schijt moet hebben. Je hebt bewust gekozen om voor je kindje te gaan en daar heeft niemand wat van te vinden. Soms hoor je wel eens: Oohh was het wel gepland? En dan denk ik, vraag je dat ook aan een moeder van 30?!. Gewoon blijven denken aan je kindje die eraan komt. Want jij moet het uiteindelijk doen en daar heeft niemand wat mee te maken. Mocht je een keer willen praten kan je me altijd een berichtje sturen

9 maanden geleden

Gefeliciteerd en het gaat om jullie geluk en jullie wens samen, laat maar waaien wat anderen daar van denken ❤

9 maanden geleden

Met mijn zoon was ik 17 jaar oud

9 maanden geleden

Hier was ik ook zwanger op mijn 19e. Nu 22 en zwanger van de tweede. Ik was in het begin ook erg bang voor de reactie om ons heen! Maar weetje, je hebt zelf voor dit wondertje gekozen, wat maakt het uit wat anderen daarvan denken? Ik heb toen veel shit over me heen gekregen, veel vriendinnen verloren. Maar uiteindelijk ben ik veel gelukkiger zonder die vriendinnen en met ons mooie dochtertje! Lekker die reacties van je af laten glijden! Jij bent over een paar maanden een super trotse mama waar iedereen jaloers op is!❤️

9 maanden geleden

Niet te druk maken om andere mensen hun mening! Als jullie blij zijn dan maakt de mening van anderen niets uit toch. Ik ben zelf 24 & zwanger van mijn 3e kindje. 💗💙 Ik vind het noujuist ergens super grappig dat mensen zo verbaasd zijn als ik ze vertel dat ik 2 kinderen heb. Kortom, lekker focussen op jullie zelf! En geloof mij mensen vinden toch altijd wat of je nou 20,30,40 jaar bent. You got this!

9 maanden geleden

Ik was 17 toen ik zwanger raakte, 18 toen ik beviel en nu ben ik 19 en heb ik een zoontje van 13 maanden en ben in verwachting van ons 2e kindje die geboren zal worden als ik 20 ben. Ik trek mij niks aan van andere hún reacties of meningen het is jullie keuze en als jullie er blij mee zijn zou ik me nergens druk om maken❤️❤️

9 maanden geleden

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om zo jong moeder te worden? Geen judgement, gewoon interesse!

9 maanden geleden

Ik was ook 19 toen ik zwanger werd van de eerste; en net 3 dagen 20 toen ze geboren werd. Heb ik er spijt van? Nee. Maaarrrrr nu ik inmiddels 31 ben, gaat er soms wel door me hoofd dat het misschien verstandiger voor mezelf was geweest als ik toch nog eventjes had gewacht. Het was een bewuste keuze om jong mama te worden altijd ook geroepen dat ik dat wilde en nogmaals ik ben er ook blij mee, maar heb daardoor wel me helemaal op die leeftijd al aan een kleintje gegeven (helaas was het een huil baby en een zorgen kindje) dus school niet afgemaakt terwijl ik nog maar 1 jaar hoefde, bewust thuisblijf mama geworden dus ook geen baan en dan denk ik soms wel eens van hmmm dit had ik misschien toch anders moeten doen. En hoop dat mijn eigen meiden dus echt eerst een stabiel leventje opbouwen voor ze net zoals mij zo jong al aan kindjes beginnen. De basis was er, ik woonde samen ik was zelfs al getrouwd, maar heb me eigen leven toen wel helemaal aangepast omdat ik dus een zorgen kindje en huilbaby had. (Dit is inmiddels 11 jaar geleden) Ook heeft jong mama zijn weer veel voordelen, je herstelt snel van de bevalling, je bent echt fit en kan zelf soms nog ‘het kind’ zijn samen met je kind en bij wijze van lekker nog mee klauteren in de speeltuin en je ziet je kind ook (mocht je zelf gezond blijven natuurlijk) ook echt tot een ouder persoon opgroeien omdat je zelf dan ook nog niet ‘zo oud’ bent. Wat anderen er van vinden, ik zou je daar eerlijk gezegd niet druk om maken het lijkt tegenwoordig steeds normaler dat meiden al vroeger aan kinderen beginnen, en mochten ze wel hun mening klaar hebben probeer daar dan echt boven te blijven staan, en je zult het vooral van die Gerda’s horen die zelf wss 10 kinderen hebben en ook vroeg begonnen waren vroeger 🙈😜

9 maanden geleden

Heyy allereerste gefeliciteerd met jou zwangerschap.. ik ben 23 en verwacht mijn 4de en 5de kindje. Eerste zwangerschap was ik 18jaar bevallen met 19jaar toen zwanger op mijn 20e en bevallen op mijn 20e toen zwanger geraakt op mijn 21e bevallen op 22e miskraam gehad op mijn 22e en afgelopen december 23 geworden en nu in verwachting van mijn di di-tweeling als alleenstaande mama vanaf mijn 18e. Ik heb er nooit zelf voorgekozen om alles alleen tedoen wat ik soms echt nog wel verdrietig vind. Je hebt niet alles voor het kiezen helaas. Straks van 3 naar 5 prachtige kindjes. Lieve mama GoudenWolk027636 wat anders ook tezeggen hebben trek je er niks van aan! dit is jou/jullie leven en niemand heeft gezegd wat de minimale leeftijd is voor het krijgen van een kindje.. als ik dit kan kan JIJ dit ook. (JULLIE) als jou ouders er oke mee zijn omarm dat hun zijn belangrijke dan wie dan ook. Heel veel liefde en een fijne zwangerschap gewenst.. je mag altijd en bericht sturen met eventuele vragen..🤍

9 maanden geleden

Hey lieverd, je mag me altijd een berichtje doen. Op mijn 19e raakte ik ongepland zwanger en bleef ik alleenstaand achter. Op mijn 20e besloot ik via een donor voor een 2e kindje te gaan! Het is ontzettend spannend, dat herken ik enorm! Ik ben nu bijna 23 en ontzettend gelukkig met mijn meisjes!

9 maanden geleden

We leven nou eenmaal in een bepaalde samenleving/cultuur waarbij jong moeder worden not done is, niet wetend dat het juist beter is om jong moeder te worden, hoe jonger je bent, hoe makkelijker de zwangerschap en hoe minder kans op complicaties of ziektes bij de baby

9 maanden geleden

Reactie op ScarletWitch

Waarom hebben jullie ervoor gekozen om zo jong moeder te worden? Geen judge ...
Hoi hoi, ik heb er niet voor gekozen het kwam als een verrassing

9 maanden geleden

Reactie op raafje2104

Hoi hoi, ik heb er niet voor gekozen het kwam als een verrassing
Maar je hebt er, neem ik aan, wel voor gekozen om de zwangerschap niet af te breken en dus om moeder te worden😊

9 maanden geleden

Reactie op ScarletWitch

Maar je hebt er, neem ik aan, wel voor gekozen om de zwangerschap niet af t ...
Jaa klopt, ik vind dat ik de verantwoordelijkheid moet nemen voor mij daden. Of ik nu 19 ben of 31 moeder zou ik toch wel worden. Als je zelf vind dat je volwassen genoeg bent vind ik leeftijd niet belangrijk

9 maanden geleden

Ik sluit me helemaal aan bij alle andere reacties: gewoon maling hebben aan andermans mening en oordelen. Het is jouw / jullie leven en niemand heeft daar ook maar iets over te zeggen. Ik ben zelf een stukje ouder (41 en 8+4) zwanger en moet eerlijk zeggen dat ik ook een beetje huiverig ben voor reacties uit mijn omgeving. Maar dan omdat ik ‘te oud’ zou zijn.. Terwijl voor mij hetzelfde geldt, het is mijn leven. Kan me dat nu wel meer voorhouden hoor, dat gaat jou ook lukken ☺️

9 maanden geleden

Hee, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben zelf ook jonge mama 20 toen ik zwanger raakte van m’n eerste nu 22 en zwanger van de tweede. Ik herken je stres, vertellen dat je jong mama wordt is erg lastig omdat mensen er vaak een oordeel over hebben. Vertrouw op jezelf en probeer negatieve opmerkingen te negeren hoe moeilijk dat ook is, jij kan dit mama! 🩷🩵

9 maanden geleden

Gefeliciteerd!! Ik was 19 toen ik de eerste kreeg. Ze is nu bijna 13 en heeft 2 zusjes en een broertje. Je wordt denk ik altijd wel een beetje gek aangekeken maar daar moet je gewoon de ballen aan hebben want jullie zijn wel heel blij.