5 Reacties
5 uur geleden
Ik heb na 2 weken een afsluitend gesprek gehad met de verloskundige, en met 4 weken net als jij een belafspraak met het ziekenhuis. Geen 6 weken checkup. Heb nu 2 kinderen en beide keren is het zo gegaan. Ik had beide keren ook geen hechtingen enzo, en het herstel verliep vlot. Het is dus ook niet echt nodig geweest.
Maar ik lees het inderdaad ook steeds vaker, dus ben benieuwd of anderen dit wel hebben!
5 uur geleden
Hee hallo!
Ja dit is standaard! Gewoon voor de zekerheid. Ik heb ook een keizersnede gehad en ze willen gewoon even je wond checken en vragen hoe het met je gaat en nog wat dingen uitleggen.
Ik snap dat het nog gevoelig is, dat heb ik ook nog steeds, 9 weken verder. Komt allemaal vast vanzelf! You go mama!
4 uur geleden
Ik had ook een keizersnede, nu 7 weken pp. Met 6 weken een bel afspraak met de gynaecoloog gehad, dat was het. Mijn wond is nog iets open en de buik is ook gevoelig rondom de wond, net als jij beschrijft.
Blijf het wel bijzonder vinden dat er dus niemand de wond/litteken etc controleert.
2 uur geleden
Bij ons is het wel standaard. Ik ben zelf vaginaal bevallen zonder hechtingen of hulpmiddelen etc. Echt iets checken hoeft dus niet
Ivm de feestdagen en drukke planning heb ik pas met 8 weken de "controle". Het is dan even napraten over hoe het gegaan is en afsluiten omdat je dan met klachten die met de zwangerschap/bevallingen te maken heeft oid niet meer naar hun hoeft, maar naar de huisarts. Ook kan je dan bespreken hoe of wat betreft anticonceptie. En ze vinden het dan leuk als de baby mee komt en ze die mogen zien.