8 Reacties

3 weken geleden

Wat rot om te horen! Ik heb geen ervaring met een ks maar heb ook vlakke tepels en de eerste dagen met tepelhoedje gevoed. Toen een Lactatiedeskundige ingeschakeld en daarna lukte voeden van mijn tweeling zonder tepelhoedje (met tips van haar, 鈥渉amburger鈥漡reep). Een goede Lactatiedeskundige (in het verleden ook een negatieve ervaring gehad) is echt zo helpend, zou je echt aanraden vast contact te zoeken. Hoef je ook niet zo alleen te puzzelen鉂わ笍 veel succes

3 weken geleden

Geen ervaring met keizersnede, maar ik kan mij voorstellen dat aanleggen niet lukt omdat je de baby dan op je buik/borst legt en dit extra druk op je wond zet? Je kunt dan eens kijken of de rugby houding wel lukt. Je moet dan wel zo rechtop mogelijk zitten, dat is misschien ook een uitdaging met een keizersnede? Wb je tepels, als deze erg vlak zijn, kan het idd goed zijn tepelhoedjes te gebruiken. Je baby moet verder een 'hamburger hap' maken, zo wijd mogelijk open. Ik heb 茅茅n vlakke tepel en daar werkt de rugby houding het beste.

3 weken geleden

Reactie op Stumpy34

Geen ervaring met keizersnede, maar ik kan mij voorstellen dat aanleggen ni ...
Zonder tepelhoedje verder, maar met de hamburgerhap en hamburgergreep 馃構

2 weken geleden

Geen ervaring met een kiezersnee. Maar bij borstvoedingsproblemen kan je echt het beste zo snel mogelijk aan de bel trekken. Als je te lang wacht wordt het vaak alleen maar lastiger om het te verhelpen. Mocht aanleggen inderdaad nog niet realistisch zijn kan je misschien wel alvast een opbouwplan maken of tips krijgen mbt aanleggen met jouw tepels.

2 weken geleden

Bedankt voor alle tips! 鉂わ笍

2 weken geleden

Hoi hoi. Ik heb wel een keizersnede gehad. 3-11. Ik heb een tepelhoedje en die gebruik ik gewoon. Soms pakt ze zonder, maar de kraamhulp zei dat mijn kindje gewoon lui is.馃槗. Wel heb ik snel de lactatiekundige geappt. Kwam inderdaad met de hamburger hap en van te voren kolven, zodat de tepels groter zijn bij het aanleggen

13 uur geleden

Reactie op Leontine89

Hoi hoi. Ik heb wel een keizersnede gehad. 3-11. Ik heb een tepelhoedje e ...
Hi! Heb jij niet dat het tepelhoedje er steeds af vliegt als je baby een beetje beweegt of stopt met drinken en weer wilt aanhappen? Ik kreeg de tip het met lanoline te plakken maar ik vind het echt een onhandig ding. Hoe doe jij dit het beste?

13 uur geleden

Reactie op AE_2311

Hi! Heb jij niet dat het tepelhoedje er steeds af vliegt als je baby een be ...
Goede morgen. Ze ligt redelijk stil. Alleen het aanleggen is soms wat lastiger. Ik hou het tepelhoedje gewoon vast totdat ze goed drinkt.