9 Reacties

4 dagen geleden

Dit wordt hem voor mij ook dus volg

4 dagen geleden

Ik heb met 41+3 een ballon gehad. Strippen was met 41+1 nog niet gelukt, maar ik had wel 1cm ontsluiting. De ballon is er die avond nog uit gevallen. Volgende ochtend de inleiding in het ziekenhuis gehad. Om 6 uur 's ochtends gemeld voor een ctg, rond half 9 werden mijn vliezen doorgeprikt. Ik vond het een erg medische bevalling (regelmatig verpleegsters op de kamer ivm dipjes op het ctg), maar voelde mij wel in goede handen. Er werd goed geluisterd naar onze wensen, voor zover mogelijk. Ik ben zelf gegaan voor een ruggenprik vanwege de wee毛nopwekkers en vond het meevallen dat ik nog goed kon bewegen op bed en ook nog veel kon voelen van wat er in mijn lijf gebeurde toen de wee毛n op het einde sterker werden en tijdens het persen. Ik heb gekozen om na het breken van de vliezen eerst te wachten of de wee毛n vanzelf op gang kwamen. Pas rond half 2 's middags kreeg ik de wee毛nopwekkers toegediend. Daardoor wel een lange dag gehad met veel wisselende diensten (uiteindelijk net begonnen met persen in de nachtdienst). Gelukkig waren het allemaal fijne verloskundigen en werden we goed begeleid in het hele proces. Vlak na middernacht werd ons zoontje geboren en om 4.30 uur mochten we naar huis (eerst uitgebreid met hem op/aan de borst gelegen terwijl de ruggenprik uit werkte, daarna gedouchet en ik moest eerst geplast hebben). Dus bijna 24 uur in het ziekenhuis geweest en met een heel mooi ventje terug naar huis gegaan. Hij heeft die dag alleen maar geslapen, dus wij konden zelf ook goed bijkomen van de bevalling.

4 dagen geleden

Reactie op NatuurlijkeDuin279742

Ik heb met 41+3 een ballon gehad. Strippen was met 41+1 nog niet gelukt, ma ...
Bedankt voor het delen van je verhaal! Ik vind het fijn om te lezen. Gisteren ben ik een 2e gestript door de gynaecoloog en dit deed echt goed zeer, terwijl ik sochtends praktisch niks voelde. Is het plaatsen van de ballon pijnlijk of meer onwennig?

4 dagen geleden

Reactie op Lizetje1

Bedankt voor het delen van je verhaal! Ik vind het fijn om te lezen. Gist ...
Het plaatsten van de ballon vond ik niet pijnlijk (strippoging wel). Het voelt daarna wel heel ongemakkelijk en dan komen er krampen. Toen de krampen wat erger werden viel al snel de ballon eruit. Daarna namen de kwamen weer af.
Wat spannend, heel veel succes! 馃馃徎

3 dagen geleden

Hoe gaat het nu?

16 uur geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Hoe gaat het nu?
De bevalling is snachts spontaan op gang gekomen! 5 december om 21:41 zijn wij trotse ouders geworden van Luca 馃グ

6 uur geleden

Reactie op Lizetje1

De bevalling is snachts spontaan op gang gekomen! 5 december om 21:41 zijn ...
Wat fijn dat het toch nog spontaan is begonnen! Gefeliciteerd!!馃挋