11 Reacties

vorige maand
Reactie op irissbb
Najaaaa wat een lul!! Kan me voorstellen dat dit als een klap binnen komt. ...
Pff was dat maar zo een feest... mijn proefperiode eindigt vandaag dus heb helaas geen recht op een ww. Bedankt!!

vorige maand
Jeetje, en dat zonder gesprek over je proeftijd? En nadat je al een tijd (onbetaald?) had meegelopen. Ronduit asociaal. Ik hoop dat je snel iets vindt waar je wel gewaardeerd wordt!

vorige maand
Reactie op MeneerGeit
Jeetje, en dat zonder gesprek over je proeftijd? En nadat je al een tijd ( ...
Ja helemaal niks gehoord, juist alleen maar positieve feedback gekregen. Naar mijn idee komt dit uit de lucht vallen. Ook omdat hij wilde dat ik mijn andere baan waar ik nachtdiensten draaide zou opzeggen zodat ik fulltime bij hem kon gaan werken... Hoop idd dat ik gauw wat vind, want zie de zwangerschap nu ook wat somberder in

vorige maand
Jeetje wat vervelend. Heel eerlijk gezegd klinkt het wel beter om hier niet te werken.. vind het vreemd om zonder gesprek dit op deze manier te doen. Het kan natuurlijk dat hij dit de dag dat je ziek naar huis ging had willen doen, maar dan had hij dat ook in zn mail kunnen verwoorden.
Dit wil je natuurlijk niet tijdens je zwangerschap, maar weet dat je bij het solliciteren niet hoeft te vertellen dat je zwanger bent! Je hoeft het zelfs pas 3 weken voor je verlof te vertellen. Daar maak je natuurlijk geen vrienden mee, maar je kan wel ergens anders starten zonder het direct te vertellen.

vorige maand
Wat een nare situatie! Heeft hij de reden van je ontslag ook aangegeven? Je mag iemand in de proeftijd ontslaan, maar de reden mag niet ziekte of zwangerschap zijn. Vaak zijn werkgevers slim genoeg dit niet te vermelden of een andere reden te geven, maar hier is het zo’n direct gevolg op het ziek naar huis gaan dat het wel verdacht is in mijn ogen. Je zou eventueel gratis contact op kunnen nemen met het juridisch loket voor tips! Sterkte!

vorige maand
Reactie op JessieK90
Goh, en deed je tijdens het meelopen hetzelfde als in je eerste maand? Ben ...
Ja de eigenaar van het bedrijf wilde dat ik zou meelopen, om hun systemen te leren kennen en werkzaamheden uit te voeren. Ik deed idd hetzelfde als in de eerste maand.

vorige maand
Reactie op Anouk D
Jeetje wat vervelend. Heel eerlijk gezegd klinkt het wel beter om hier niet ...
Nee dat is zo, maar ik wilde het wel vertellen omdat het mijn eerste maand was en ik voelde me een beetje schuldig dat ik niet zo fit was op werk. Maar vind het erg dat het zo afgehandeld is..

vorige maand
Reactie op juul101
Wat een nare situatie! Heeft hij de reden van je ontslag ook aangegeven? Je ...
Nee ik heb niet meer gereageerd op de mail omdat ik gewoon alleen maar boos was, kreeg alleen te horen dat de overeenkomst was beeïndigd verder helemaal niks. En inderdaad hij hoeft geen reden te geven tijdens een proefperiode dus voel me daar wel in genaaid... Ben nog in afwachting van het juridisch loket. Bedankt!!