44 Reacties
3 weken geleden
Mijn bekkenpijn is helaas erger sinds de bevalling, maar is nu dag 2. Dus hopelijk komt het nog door het geweld van de geboorte. Helpt ook niet mee dat ik twee flinke hechtingen heb natuurlijk.
Verder heb ik aan beide handen dode vingers. Heel vervelend gevoel. Dat zou te maken kunnen hebben met de ruggenprik.
En mijn gezicht staat voor de helft weer vol met rode stippels van het persen. Heel raar, om een of andere reden doet mijn hoofd heel erg mee met persen en krijg ik van die bloeduitstortinkjes.
Ik heb nergens oplossingen voor 😂. Volgens mij heeft het allemaal gewoon tijd nodig.
3 weken geleden
Reactie op Stumpy34
Oh ik mag pas weer vanaf 6 tot 8 weken na de bevalling naar de bekkenfysio! ...
Oh waarom dan pas?
Ik heb allemaal tips gehad over op welke manier ik moet lopen, hoe ik juist zit tijdens het voeden, etc. Best fijn om zo snel te weten anders doe je het mogelijk zoveel weken 'verkeerd' zonder het te weten
3 weken geleden
Reactie op Juuuuulll
Oh waarom dan pas?
Ik heb allemaal tips gehad over op welke manier ik moet ...
Oh maar (gaan) zitten, lopen, liggen, oefeningen etc die heb ik allemaal al gehad hoor. Ik liep vanaf 16 weken al bij de bekkenfysio. Maar ik dacht dat je bedoelde ook voor (inwendig) onderzoek en behandeling. Dan is het voor mij dus pas weer nuttig.
3 weken geleden
Mijn bekken klachten zijn echt 90 procent verminderd. Ik was namelijk echt rolstoel gebonden bij meer dan 4 meter ongeveer. Wel heb ik als erbij dat als ik op mijn zij lig dat ik dan spierpijn heb in mijn buik ik denk dat dat komt doordat de buikspieren naar de zijkant zijn.
Ook omdat levi onder blauwe lampen moest heb ik op dag 5 enorm veel gestaan gelopen etc. Toen kreeg ik echt heel veel pijn in mijn onderbuik dat ik zelf geen stap meer kon verzetten.
Carpaal tunnelsyndroom is nog volop aanwezig en lijkt zelfs erger te worden. Dat ik snachts niet goed de baby kan vasthouden. Of boeren want als ik mijn polsen maar ook iets schreef hou beg8nt het pijnlijke tintelen.
Maar over het algemeen. Ik voelde mij direct 90 procent beter dan de dag dat ik voor de inleiding ging.
3 weken geleden
Nog steeds wel wat last van mijn bekken helaas. Daardoor doe ik nog steeds snel te veel, omdat ik mij verder heel goed voel. Stofzuigen moet ik bijvoorbeeld eigenlijk niet doen.
En een hele vervelende aambei die regelmatig zeer doet🫣
Verder voel ik mij wonderbaarlijk genoeg fitter en uitgeruster dan in de zwangerschap, omdat ik de momenten dat ik slaap dieper slaap als tijdens de zwangerschap🥰
3 weken geleden
Reactie op AngstlozeReiger051877
Mijn bekken klachten zijn echt 90 procent verminderd. Ik was namelijk echt ...
Je kan bij de huisarts een prikje krijgen wat helpt bij carpaal tunnel syndroom. Niet elke huisarts kan dit, maar zou het zeker navragen en desnoods naar een andere huisarts gaan voor die prik. Was bij mij na 1 dag helemaal weg
2 weken geleden
Ik heb eigenlijk nergens last van, maar wel 1 megs vervelende kwaal. Overdag ijskoud en snachts in bed zweet ik enorm! Zelf zo erg dat het bed nat word. Dan maar wat vaker het bed verschonen. Ik voel mij wel onwijs vies na het slapen.
2 weken geleden
Ik denk dat ik last van incontinentie heb. Ik voel soms iets lopen en het lijkt teveel voor bloed. Soms zit ik ook op de wc om even op te frissen, te spoelen, schoon verbandje enzo en plas ik dan ineens onverwachts. Ik vind dit wel wat beangstigend, want vorige keer had ik dit niet. Dan wel de standaard urineverlies met niezen en hoesten, maar dit is ook bij gewoon 'kracht' zetten (van de bank komen bijv.).
2 weken geleden
Reactie op Stumpy34
Ik denk dat ik last van incontinentie heb. Ik voel soms iets lopen en het l ...
Oh dit had ik de eerste dagen pp ook! Zelfs een x dat het al ging lopen toen ik mn broek uit deed en nog niet op de wc zat 🤣. Zoontje is nu 2,5 week en dat is nu allemaal (al) weg. Kan door je nu nog hele slappen bekken komen of door de zwellingen daar beneden denk ik.
Verder heb ik t nu steeds super koud. Alleen ‘s ochtends stink ik enorm naar hormonaal zweet. En emotioneel worden om van alles. Verder voel ik me eigenlijk veel beter dan tijdens de zwangerschap dus ik geniet overal wel van. Bekken is wel iets om op te blijven letten hier
2 weken geleden
Reactie op Dionne1992
Oh dit had ik de eerste dagen pp ook! Zelfs een x dat het al ging lopen toe ...
Ik hoop maar dat het hier dan ook weg gaat. De schade was ook wel wat groter dan vorige keer idd en heb vanaf 16 weken bekkenpijn gehad.
Ik heb het ook zo ijskoud, echt niet leuk. En dan mega stuwing en priemende ijspegel tepels, zo naar! Mijn temperatuur is ook steeds laag. Bij mij komt het ook wel door slaapgebrek.
2 weken geleden
Ik vind het ongelooflijk lastig om mijn ontlasting op te houden. Als ik moet, moet ik ook NU.
Voor en tijdens zwangerschap juist last gehad van obstipatie
2 weken geleden
Reactie op AandachtigeVlucht359321
Ik vind het ongelooflijk lastig om mijn ontlasting op te houden. Als ik moe ...
Ik merk dit ook. Denk dat het ook met nu zwakke bekkenbodemspieren te maken heeft.
Ik merk dat ik heel erg met mijn hechtingen in mijn hoofd zit. Ik douche echt niet graag meer, dan moet ik ze aanraken als ik mezelf was. Ik heb een inwendige tot vlak bij mijn anus, een een aan de binnenkant van mijn vulvalip tot en met mijn clitoris. Ik ben er veel mee bezig of dit ooit nog goed komt. De plekken waar ze zitten vraag ik me af of ik ooit nog (plezier aan) seks kan hebben . Mijn vorige bevalling had ik een knip, dat herstelde naar mijn idee veel beter en qua plaats was dat veel minder ongemakkelijk.
En ik word gek van het bloed- en urineverlies. Spoelen en douchen hebben amper nut, 5min later is het weer een gore boel. Voel me gewoon constant vies en kapot.
vorige week
Reactie op ElisaBloem
Ik heb zo'n DORST! jullie ook??
Same! Geef je bv? Ik drink echt zo’n 2,5 tot 3 liter per dag (kruidenthee of water) nu bijna 13 dagen pp en wordt wel ieeeetsje minder, maar 2,5 haal ik zeker nog. Lekker aan toegeven, je hebt het nodig! Je lichaam gaat ook veel vastgehouden vocht loslaten
6 dagen geleden
Ik heb enorm last van mijn stuit gehad. Op dag 4 is deze rechtgezet door een fysio aan huis. Sinds gisteren (dag 11) minder last van gelukkig. Ook enorme pijn gehad aan mijn litteken van de knip en een hele gespannen bekkenbodem. De eerste week was poepen heel lastig. Ik heb nu het idee dat alles een beetje achter de rug is. Ik kom een aantal uurtjes per dag beneden en heb gisteren tot het einde van de straat gewandeld. Het zweten 's nachts herken ik ook! En ik word regelmatig heel gedesoriënteerd wakker 😅
6 dagen geleden
Ik heb er na 3 weken ook weer wat leuke dingetjes bij.
Zowel het bekende nachtzweten. Gatverdamme. Het is dat de vermoeidheid in de nacht wint maar het liefst had ik mn bed verschoont.
Verder heb ik een giga blaasverzakking en een baarmoederverzakking. Ik had de peuter bij sinterklaas opgetild. 16 kilo blijkt toch te zwaar te zijn. Incontinent, blaas wat voor je gevoel half tussen je benen zit. Nog vloeien door de bevalling maar dat kan er niet uit door die blaas die er voor zit. Niet kunnen zitten door mn stuitje.
Maandag kan ik met spoed bij een goeie bekkenfysio terrecht. Als dat niet werkt moet ik geopereerd worden. Kans is groot want ik kruis alle boxjes af.
Moeder met blaasverzakking.
Snelle bevalling
Had ernstig overgewicht tijdje voor de zwangerschap.
En mn eigen domme fout. Overbelasting na de bevalling.