14 Reacties
7 maanden geleden
Ik ben ook in november uitgerekend. Ik wist niet dat er een vaccin voor het Rs-virus is? Ik heb er nog niks van gehoord van mn verloskundige. Ik zou die vaccinatie heel graag willen. 2 van onze kinderen met het rs in het ziekenhuis gelegen en dat was beslist geen pretje.
7 maanden geleden
Reactie op ZwoeleKaravaan351925
Ik ben ook in november uitgerekend. Ik wist niet dat er een vaccin voor het ...
Ja je kan je als zwangere laten vaccineren tussen de 24 en 36 weken zwangerschap, bij voorkeur tussen 32 en 36 weken! Dan is je baby het 1e half jaar beschermd voor RS, je moet hem wel zelf betalen en dat is de reden dat hij niet word gepromoot, kost ongeveer €200,-
7 maanden geleden
Ja je kan je als zwangere laten vaccineren tussen de 24 en 36 weken zwanger ...
Ow vandaar, bedankt voor de info! Dat heb ik er zeker voor over. Zulke ziekenhuis weken hoop ik niet meer mee te maken.
7 maanden geleden
Reactie op Luniyah
Ik wist helemaal niet van het bestaan van deze prik!
Ik zou het wel doen. ...
Ja ik werk zelf in de medische zorg en zie echt het meest vreselijke voorbij komen met RS kindjes 🥹 daarom ook mijn twijfel, het is nog niet zo super bekend dus daarom ook benieuwd hoe anderen het doen!
7 maanden geleden
Reactie op ZwoeleKaravaan351925
Ow vandaar, bedankt voor de info! Dat heb ik er zeker voor over. Zulke ziek ...
Dat snap ik heel goed! Via internet kan je wel meer info vinden, ik hoop dat je er wat aan hebt!
7 maanden geleden
Dat snap ik heel goed! Via internet kan je wel meer info vinden, ik hoop da ...
Top bedankt hoor! Ik snap dat je twijfelt hoor. Vooral omdat het nog vrij nieuw is. Vooral doen waar je het beste bij voelt!
7 maanden geleden
RS virus vaccin voor babies komt in het najaar van 2025 in NL beschikbaar, het wordt tzt vergoed. https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/rs-virusprik#:~:text=De%20prik%20tegen%20het%20RS%2Dvirus%20voor%20baby's%20beschermt%20baby's,geboren%20vanaf%201%20april%202025.
7 maanden geleden
Reactie op DoelgerichteKlip071606
RS virus vaccin voor babies komt in het najaar van 2025 in NL beschikbaar, ...
Precies dit! Dus volgens mij is voor ons de prik tijdens de zwangerschap niet nodig (ik was het ook al aan het overwegen) en krijgen de kinderen zelf de vaccinatie binnen 2 weken na de geboorte.
7 maanden geleden
Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige en ga het navragen. Als ons kindje in november geboren wordt is er schijnbaar ook een RS vaccinatie in het vaccinatieprogramma. Deze krijgen ze alleen al als ze 2 weken oud zijn. Vind ik best vroeg en ergens staat dat me tegen en denk ik doe mij hem dan zelf maar voor €300.
Maar wil morgen gaan vragen of een van de twee nog voor/nadelen heeft. Of een baby misschien beter beschermd is als ze hem zelf krijgen bijvoorbeeld. Maar ik wil 1 vd 2 sowieso doen, want een kindje met RS virus zo jong wil ik niet en november is wel een echte RS maand😬
7 maanden geleden
Reactie op YK92
Ik heb morgen een afspraak bij de verloskundige en ga het navragen. Als ons ...
Ik heb dit ook nagevraagd bij mijn verloskundige en zij gaf aan dat het direct vaccineren van de baby nog effectiever is.
7 maanden geleden
Heel stom dacht ik altijd dat RS virus en griep hetzelfde waren omdat de symptomen overeen komen.
Ik krijg elk jaar standaard de griepprik, dus hierdoor zal mijn kindje ook beschermd zijn tegen de griep. Ik weet nog niets over het nieuwe vaccin, maar ik wacht gewoon rustig af wat de artsen als advies gaan geven.
7 maanden geleden
Hi hallo ,
Vanwege vervelende discussies uit het verleden, hebben wij intern besloten vaccinatie topics niet meer toe te staan op het forum .
De meningen zijn te uitlopend en er wordt vaak onjuiste informatie gedeeld . Voor ieders veiligheid verwijzen wij jullie liever door naar een zorgverlener .
Dit topic wordt gesloten.
Liefs,
Jaleesa | Moderator