115 Reacties

9 maanden geleden

Hi! Ik heb zelf ook een vertraagde schildklier. Ik zit onder behandeling in het ziekenhuis. Direct na mijn positieve test heb ik bloed geprikt. TSH was 2.3. In overleg met internist mijn medicatie van 100 naar 112 opgehoogd. Drie weken later nog eens geprikt. Was nu 1.7. Ik heb vandaag weer een afspraak, maar verwacht dat ik voor nu op 112 blijf. In het ziekenhuis kijken ze dus voornamelijk naar de TSH waarde.

9 maanden geleden

Ben al een tijdje onder controle bij de endocrinoloog (familie met veel ellende in schildklier, zelf verhoogde antistoffen en nodules). Mijn TSH was vlak voor de zwangerschap perfect (1.7) maar is in de eerste maand zwangerschap naar 2.5 gestegen en na de miskraam naar 2.8. Vlak voor deze zwangerschap weer gemeten en toen was hij terug naar 2.5. Buiten zwangerschap heb ik in die tijd 2 dingen veranderd in mijn leven. De zwangerschapsvitamines. Tussen de 2.8 en laatste 2.5 heb ik een maand een vitamine zonder jodium geslikt (omdat ze de normale niet hadden). Buiten dat alleen vitamine D. Die was bijna ondergronds. Heb van weken 4 tot 10 van de zwangerschap mega boosters moeten nemen bovenop de dagelijkse multivitamine, toen is het een beetje omhoog gegaan naar ondergrens gezond. Bij die laatste bloedtest was het weer gedaald naar ondergrens tekort richting extreem tekort Vanmiddag heb ik weer een afspraak staan bij de endocrinoloog, hopelijk kan hij mee gerust stellen want ik ben me hier een partij aan het stressen 😅🤦🏻‍♀️

9 maanden geleden

Dat zijn inderdaad beide acceptabele waarden. Die van mij is inmiddels gezakt naar 0.60. Ik zat op een tsh 2.2 en medicatie zat op 112. Wordt er bij jullie meer waarde gehecht aan de vrije T4 dan aan de TSH?

9 maanden geleden

Niet meer, maar T3/4 worden wel elke keer gemeten. Door de antistoffen kan het bij mij elk moment omslaan, dus heb regelmatige controle. Overigens hebben ze altijd braaf binnen de lijntjes gezeten terwijl de TSH dus wat meer variatie vertoont

9 maanden geleden

Ik heb de ziekte van Hashimoto, ik heb de dag van mijn positieve test bloed geprikt: TSH was 9,0 en FT4 was 16,8.. was dus écht in de stress van mijn TSH waarde, de internist benoemde ook dat de kans op een miskraam groter was, ik heb wel gelijk de medicatie opgehoogd en moet morgen weer bloed prikken, voel me nog wel zwanger en geen heftig bloed verlies of iets gehad dus ik hoop echt dat alles goed zit..

9 maanden geleden

Ik heb de ziekte van Hashimoto, ik heb de dag van mijn positieve test bloed ...
Ja snap ik! Wat een paniek als je dan die resultaten krikgt... Maar ik voelde idd duidelijk het moment dat de kleine was gestopt met groeien in de vorige zwangerschap, alle symptomen vielen weg. Dus nog zwanger voelen klinkt als een goed teken 🙏🏻

9 maanden geleden

Reactie op Marloes92

Dat zijn inderdaad beide acceptabele waarden. Die van mij is inmiddels geza ...
Bij mij aan de TSH. Net weer overleg gehad met het ziekenhuis. Mag gewoon 112 mg blijven slikken, omdat TSH op 1.7 stond. Nu tijdens m’n zwangerschap om de 4 weken bloedprikken.

9 maanden geleden

Reactie op Mary202412

Ja snap ik! Wat een paniek als je dan die resultaten krikgt... Maar ik vo ...
Bah wat vervelend.. met hoeveel weken is het toen misgegaan bij jou? Had je wel bloed verlies of iets of kwam je er tijdens de echo achter?

9 maanden geleden

Bah wat vervelend.. met hoeveel weken is het toen misgegaan bij jou? Had je ...
Had een heel klein beetje bloedverlies met 10 weken. Toch maar even een controle echo laten maken en toen bleek de kleine al een maand niet te groeien. Daarna ging het heel snel, alsof mijn lichaam eindelijk doorhad dat er geen hoop was. Maar eigenlijk wist ik het dus al sinds het moment dat de symptomen wegvielen. Zeker de hartslag in rust was echt 15bpm gedaald van de ene op de andere dag

9 maanden geleden

Reactie op Mary202412

Had een heel klein beetje bloedverlies met 10 weken. Toch maar even een con ...
Bah wat vreselijk.. en wat gek hoe je lichaam daar zo snel op kan reageren hè.. wat was je schildklier waarde op dat moment? Verwachten ze dat het daar van kwam?

9 maanden geleden

Bah wat vreselijk.. en wat gek hoe je lichaam daar zo snel op kan reageren ...
Nee, TSH is pas na de mk boven de 2.5 gegaan. En zelfs toen niet mega hoog. Ik verwacht/hoop dat we gewoon pech hebben gehad. Ben 34, dus de kans is al wat groter. De vitamine D zal niet geholpen hebben, maar er is niet heel definitief onderzoek naar in hoeverre dat bijdraagt aan miskramen.

9 maanden geleden

Reactie op Mary202412

Nee, TSH is pas na de mk boven de 2.5 gegaan. En zelfs toen niet mega hoog. ...
Hmm dan zul je inderdaad niet gelijk verwachten dat het bij je schildklier weg komt.. en nu ben je recent weer zwanger als ik het goed begrijp?🥺

9 maanden geleden

Hmm dan zul je inderdaad niet gelijk verwachten dat het bij je schildklier ...
Mini streepje dus stuiter tussen hoop op goede zwangerschap en angst voor een chemische 🙈

9 maanden geleden

Reactie op Mary202412

Mini streepje dus stuiter tussen hoop op goede zwangerschap en angst voor e ...
Ah wat spannend zeg.. ik duim voor je ❤️

9 maanden geleden

Hmm dan zul je inderdaad niet gelijk verwachten dat het bij je schildklier ...
Endocrinoloog verwacht idd ook niet dat het bij de schildklier vandaan komt. Hij vind de stijging wel spannend, dus krijg nu voor 2 maanden 0.025mg levotiroxina sódica als ondersteuning van de schildklier

9 maanden geleden

Vanmorgen bloed geprikt. TSH waarde van 1.0 en FT4 van 21.4! Ben zo opgelucht.. 🤞🏻 heb weer vertrouwen in mn lichaam! Hopelijk blijft het zo 😍

9 maanden geleden

Vanmorgen bloed geprikt. TSH waarde van 1.0 en FT4 van 21.4! Ben zo opgeluc ...
Ooh heel fijn! Dat klinkt een heel stuk beter dan die vorige test. Wat een opluchting

9 maanden geleden

Ik heb al langere tijd medicijnen voor een tragere schildklier. Deze is van 100 naar 125 opgehoogd toen ik aangaf een kinderwens te hebben, en moest toen elke 6 weken bloedprikken ter controle. Dat ging een half jaar prima. Nu ben ik zwanger en is het nog eens verhoogd naar 150 en moet ik elke vier weken bloedprikken. Vind het lastig dat ik eerst dus vier weken in deze fragiele fase het neem en het dan pas ga prikken😅

9 maanden geleden

Wat fijn dat er zo'n topic is! Ik weet nu sinds 1,5 jaar dat ik Hashimoto heb en ben nu sinds de zomer stabiel en goed ingesteld. Gisteren bloed geprikt en morgen uitslag, spannend! Ben erg benieuwd hoe het vanaf hier verder gaat.. Lees met jullie mee 🥰

9 maanden geleden

Reactie op DromerigeSprankel003832

Ik heb al langere tijd medicijnen voor een tragere schildklier. Deze is van ...
Je ervaart geen klachten van deze ophoging?