7 Reacties
11 uur geleden
Heel herkenbaar, ik heb op een gegeven moment ( onbedoeld) mn mond opengetrokken en haar helemaal de huid volgescholden. Natuurlijk niet de beste optie maar dat was de enige manier die werkte bij mij jammer genoeg…
Ik heb van mijn moeder mee gekregen: ene oor in andere oor uit, commentaar adviezen etc. Af en toe moeilijk maar vaak de beste oplossing.
11 uur geleden
Ik heb mijn schoonmoeder gewoon weggegooid hup de kliko in. Vuilnis hoort nou eenmaal weggegooid worden. Toen mijn oudste werd geboren en ze en foto kreeg van haar kleinkind. Stuurde ze dat ze nu geen tijd had voor dit. Na jarenlang al haar eigen kinderen te hebben mishandeld in hun jeugd. Hebben wij haar nooit meer gezien of gesproken. Soms is zonder beter. Maar in jou geval mag je man wel een paar groeien en gewoon spreken over wat er gebeurd. Jij alleen word toch wel gezien als de boeman. Maar als gezin kan je beter grenzen aangeven en bewaken.
11 uur geleden
Zo herkenbaar! Ik ben ook mijn moeder verloren 4 jaar geleden en mn schoonmoeder blijft ook maar verhalen vertellen over haar baby periode van vroeger. Ook belde ze vorige week huilend op dat ze zich buitengesloten voelde omdat ze de kleine nog niet had vastgehouden (ze was 2 weekjes oud en ik ben daar voorzichtig mee) en dat ze haar kleindochter toch echt wel 1x pw wil zien. Dat zien ze ook trouwens.. maar gelukkig blijven ze maar een uurtje en niet hele dagen zoals bij jou… ook als ze de kleine ziet blijft ze er maar tegen praten terwijl ze slaapt en als ze haar ogen even open doet is het; heeee ben je wakkkeeerrr?? En ik denk dan echt mens hou je mond 😂
11 uur geleden
Hier ook herkenbaar. Mijn moeder is 14 jaar geleden overleden toen ik 24 was en mis haar elke dag nog steeds en nu al helemaal, nu ik voor t eerst moeder ben geworden.. En nu een schoonmoeder die 100 jaar terug kraamzorg is geweest en echt alles wel weet... en oja, ze voelde zich ook echt wel ook als mijn moeder. Wist daar niet op te reageren.. Er zijn idd ergere dingen, maar snap je irritaties 100%!
11 uur geleden
Reactie op irissbb
Zo herkenbaar! Ik ben ook mijn moeder verloren 4 jaar geleden en mn schoonm ...
Hahaha die laatste opmerking, zo herkenbaar!
9 uur geleden
Haha mijn schoonmoeder heeft mij de hele zwangerschap niet gefeliciteerd en nooit gevraagd hoe het ging. Bij de eerste heeft ze het ook maar 1x gevraagd.
Als ik haar zie geeft ze alleen sneren (wel als mijn vriend net wegloopt) en verder praat ze niet tegen mij. Ook al vanaf het begin 🤣
Mijn schoonouders gaan naar Frankrijk emigreren en ik ga daar absoluut niet heen als ze zich zo blijven gedragen. Dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Mijn vriend is extreem loyaal naar hun en heeft ze helaas nog nooit durfen aanspreken op hun gedrag.
Eerst gaf het mij allemaal stress, nu probeer ik het maar los te laten en er grapjes over te maken tegen mijn vriend. Maar ze moeten niks meer van mij verwachten