22 Reacties

gisteren

Je kunt haar wegen, om te zien of ze het al kan hebben. Zulke lange gaten s nachts
Als ze genoeg plas luiers heeft is het goed zei mijn kraamzorg

Reactie op MyrtheAB

Je kunt haar wegen, om te zien of ze het al kan hebben. Zulke lange gaten ...
En hoe weet ik of ze het wel of niet kan hebben? Volgens het consultatiebureau groeit ze goed binnen de curve

Reactie op DeskundigeKikker795084

Als ze genoeg plas luiers heeft is het goed zei mijn kraamzorg
Ja die heeft ze genoeg gelukkig

gisteren

Ik weeg mijn bv dochter om de twee dagen om te zien of ze haar curve behoudt

gisteren

Gebruik de app "child growth tracker" en zeg de curve op who (staat hij standard op). Die is voor pure bv kids

Reactie op MyrtheAB

Gebruik de app "child growth tracker" en zeg de curve op who (staat hij sta ...
Thanks voor de tip!

gisteren

Je kunt me los berichten als je meer wil weten!

17 uur geleden

Reactie op MyrtheAB

Je kunt me los berichten als je meer wil weten!
Hoi Myrthe, Ik snap die app niet.. kun je mij helpen?

17 uur geleden

Bij mij slaapt mijn zoontje vaak van 23-7 ongeveer. Bij consultatiebureau zeiden ze dat hij minimaal 5x borstvoeding moest krijgen en genoeg plasluiers (dacht 6-8 luiers), dat het dan goed zou zijn. Snap dat je je zorgen maakt, want dat deed ik ook! Maak me nu juist zorgen of ik wel genoeg productie blijf houden als er zolang er tussen zit🙈

17 uur geleden

Reactie op MamatoA

Hoi Myrthe, Ik snap die app niet.. kun je mij helpen?
Natuurlijk! Stuur je me los een berichtje? In t kortom je voegt je kind toe, en dan kun je meetwaarden voor dat kind invullen. De resultaten zie je in een diagram of tabel. In diagram zie je mooi de hele curve/lijn. In de tabel zie je goed op welk percentiel elk gewicht dat je gemeten hebt zit

11 uur geleden

Mijn dochter is 5 weken, maar komt ook niet uit zichzelf. Ik maak haar voor 1 nachtvoeding wakker. Ze ligt tussen 21 en 22 in bed, ik maak haar rond 3 uur wakker en ze wordt 's ochtends rond 7 en 8 wakker. Voor mijn nachtrust is het geen probleem, ik slaap genoeg, dus ik blijf haar voorlopig wakker maken voor een nachtvoeding.

10 uur geleden

Ik hoorde van het consultatiebureau minimaal 5 weken oud, minimaal 5 kg en 6-8 voedingen op een dag. Dan mag je laten doorslapen en voeden op verzoek. Het gaat erom dat er de eerste weken de bloedsuiker niet te veel mag dippen. Daarna kan je kindje dat zelf beter reguleren. Dus ik denk dat er niks aan de hand is! Grote luxe inderdaad. Een kindje van een vriendin van mij sliep ook al gauw van 21u tot 7u door.

9 uur geleden

Reactie op NatuurlijkeDuin279742

Ik hoorde van het consultatiebureau minimaal 5 weken oud, minimaal 5 kg en ...
Alles klopt, behalve dat ze nu 4280 gram weegt. Ga morgen toch even consultatiebureau bellen just in case

8 uur geleden

Reactie op Preggofreggo90

Alles klopt, behalve dat ze nu 4280 gram weegt. Ga morgen toch even consul ...
Wil je het antwoord delen? Zelfde situatie hier, maar krijg overal wisselende antwoorden 🙈

8 uur geleden

Reactie op Anouk D

Wil je het antwoord delen? Zelfde situatie hier, maar krijg overal wissele ...
Sure! Zal ik zeker doen!

7 uur geleden

Hier hetzelfde. Pas 4 weken & nog niet eens 3.5 kilo en krijgt volledig bv. Vandaag nagevraagd en wij mogen dr gewoon laten doorslapen.

6 uur geleden

Reactie op Mamacita1911

Hier hetzelfde. Pas 4 weken & nog niet eens 3.5 kilo en krijgt volledig ...
Dat is fijn nieuws! Dan genieten we maar gewoon van deze luxe 🙌🏼

5 uur geleden

Ik laat de mijne ook doorslapen totdat ze komt (3 weken)

4 uur geleden

Hoe doen jullie de voeding in de nacht?? Wachten jullie echt tot de kleine zich laat horen?? Ik vind de voeding in de nacht echt nog zo zoeken..... Rond 1 uur begon ze zich te laten horen.....althans, dat dacht ik. Veel geluidjes maken en veel bewegen. Dus ik eruit om de fles klaar te maken. Vervolgens heeft madam nog tot 2 uur geslapen...... ik heb haar toen echt wakker gemaakt voor de fles. Maar ik wil ergens ook niet wachten tot ze overstuur is van de honger. Maar ik denk ook zomaar dat als ik haar niet wakker had gemaakt ze nog langer had geslapen. Iemand eventueel tips?