36 Reacties

3 dagen geleden

Geen spruw? (Witte aanslag op tong, soms ook pijnlijke tepels)

3 dagen geleden

Reactie op MyrtheAB

Geen spruw? (Witte aanslag op tong, soms ook pijnlijke tepels)
Geen spruw. Dat heeft ze gehad, dus bij ons bekend hoe het eruit ziet en voelt 😁
Heb je het bij elke voeding? Bij ons is dit de laatste paar dagen bij de voedingen einde dag. Nacht en overdag gaat gewoon soepel. Ik denk zelf dat het komt door een sprongetje.

3 dagen geleden

Mijn zoontje is 6 weken en heeft dit savonds ook soms. Bij hem zit er vaak een boertje dwars en drinkt hij daarna goed 😅

3 dagen geleden

Mijn dochter heeft het voornamelijk in de middag en avond. ‘s nachts gaat goed en ochtend ook nog wel. Ik heb vandaag voor het eerst gedacht dat ik over moet stappen naar de fles, maar ik hoop zo dat dit met een sprongetje te maken heeft na verschillende verhalen te hebben gelezen.

3 dagen geleden

Reactie op VindingrijkeSaffier929386

Heb je het bij elke voeding? Bij ons is dit de laatste paar dagen bij de v ...
Ik hoop het zo!

3 dagen geleden

Ik heb dit vorige week gehad, onze zoon is nu 6,5 week oud. Dronk een week lang ook ineens heel moeilijk aan de borst terwijl het altijd heel goed en makkelijk was gegaan. Het was vervolgens ook ineens weer over en dronk hij weer zoals voorheen. Ik denk wel dat het met het sprongetje te maken had. Hij sliep ook slechter.

3 dagen geleden

Reactie op Lindafeliv

Ik heb dit vorige week gehad, onze zoon is nu 6,5 week oud. Dronk een week ...
Dit geeft mij zoveel hoop. Wat fijn dat je zoontje weer fijn drinkt. Heb je nog tips? 😊

3 dagen geleden

Oe lastig, ik werd er zelf erg onzeker van. Daarom zou ik denk ik zeggen als tip, houd vertrouwen dat het tijdelijk is. Niet te snel twijfelen aan de borstvoeding. Ik heb ook gedacht aan de toeschietreflex en ging wel eens wat meer liggend voeden. Soms leek het te helpen en andere keren weer niet. Ik liet m’n zoontje ook wel wat vaker/langer pauzeren en vaker boeren, voor het geval het ook met krampjes te maken had. Ik heb thuis een weegschaal en toen ik hem na een paar dagen woog, was hij wel gewoon keurig aangekomen. Ik was bang dat hij te weinig binnen kreeg door het moeilijke drinken (steeds maar kort drinken en dan heel veel onrust), maar blijkbaar regelde hij het zelf toch heel goed. ☺️ Hopelijk gaat het bij jullie ook snel weer soepeler!

3 dagen geleden

Reactie op Lindafeliv

Oe lastig, ik werd er zelf erg onzeker van. Daarom zou ik denk ik zeggen al ...
Bedankt! Dat is precies wat ik nu nog nodig heb. Haha❤️

3 dagen geleden

Is je menstruatie toevallig al terug? Mijn Kraamzorg vertelde dat je borstvoeding dan anders kan smaken en baby’s daar dan opnieuw aan moeten wennen. Ik heb het even snel opgezocht en op de ouders van nu staat het volgende: Het kan zijn dat de borstvoeding gewoon prima gaat als je ongesteld bent, maar sommige vrouwen krijgen een flinke dip in de melkproductie, met name net voor de menstruatie en de eerste dagen. Ook kan het zijn dat je baby de eerste dagen van je menstruatie minder goed drinkt. Dit komt omdat jij anders ruikt en de smaak van je melk verandert: het wordt iets zouter. Ook kun je een minder sterke toeschietreflex hebben, waardoor het drinken lastiger is voor je baby. Het kan zelfs zijn dat je baby in je tepels gaat bijten omdat de melk niet snel genoeg komt.

3 dagen geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Is je menstruatie toevallig al terug? Mijn Kraamzorg vertelde dat je borstv ...
Volgens mij nog niet, maar wel heel goed om alvast te weten! 😊

3 dagen geleden

Hier hetzelfde, ze zit nu ook zo te hanessen met aanhappen dat ik vandaag voor het eerst zere borsten had (geef al sinds dag 1 heel makkelijk borstvoeding). Ze stopt ook niet elke keer uit zichzelf met drinken, maar raakt dan zo over de zeik dat ik haar in de draagzak doe en dan is het goed. Ze is ook extra aanhankelijk en huilerig, niet helemaal zichzelf. Dus gs er vanuit dat het een stapje in de groei is, gaat vast weer voorbij. Ik kolf 1x per dag en heb daardoor altijd wat melk in de koelkast om in een fles te geven. Dit doet ze op het moment beter. Dus heeft jouw kindje wat slechte voedingen achter de rug zou je dit kunnen proberen.

3 dagen geleden

Reactie op Baby Wens 98

Hier hetzelfde, ze zit nu ook zo te hanessen met aanhappen dat ik vandaag v ...
Nou wat een gedoe hè haha. Het drinken gaat vandaag een stuk beter hier, alleen valt ze nu in slaap na de eerste toeschietreflex. Grr haha. Heb inderdaad ook melk klaar staan. Hoe oud is jouw dochter? Ik ben zo bang dat ze niet meer aan de borst drink als ze iedere dag een flesje krijgt, omdat ze zo zit te rommelen.

2 dagen geleden

Reactie op FennaBK

Nou wat een gedoe hè haha. Het drinken gaat vandaag een stuk beter hier, ...
Mijn dochter is nu bijna 5 weken. We geven al sinds begin week 2 ongeveer om de dag 1 flesje, ze wisselt prima af! Ik geef vaak na de fles nog live borstvoeding, dan heeft ze weer rust om goed aan te happen. Hoe goed ze afwisselen verschilt misschien wel per kindje?

2 dagen geleden

Reactie op Baby Wens 98

Mijn dochter is nu bijna 5 weken. We geven al sinds begin week 2 ongeveer o ...
Wij hebben vanaf week 4 af en toe een flesje gegeven. Echter begon ze einde van die week te rommelen, dus heb het heel even achterwegen gelaten. Waarschijnlijk zit dat tussen mijn oren hoor. 😂

2 dagen geleden

Hier hetzelfde! Heb het ook gelinkt aan het sprongetje, omdat het een paar uur later wel ineens goed kan gaan.

2 dagen geleden

Reactie op FennaBK

Wij hebben vanaf week 4 af en toe een flesje gegeven. Echter begon ze einde ...
Hier is het echt heel fijn. Vanavond weer drama met aanhappen. Ze lijkt ook voorkeur te hebben voor mijn rechterborst, links is steeds vaker drama. Net weer een gillende baby en ik had twee hele volle borsten. Ik had door kunnen zetten, alles onder kliederen met m'n toeschietreflex en volle borsten, frustratie voor mij en voor haar. In plaats daarvan even gekolfd en de melk in een flesje gegeven. Dit dronk ze veel meer ontspannen. Ze drinkt naar mijn idee wel wat minder dan normaal, zo'n 50cc nu. Hopelijk trekt dat snel bij. Misschien binnenkort maar een keertje extra wegen op het CB.

2 dagen geleden

Reactie op Josje Schaap

Hier hetzelfde! Heb het ook gelinkt aan het sprongetje, omdat het een paar ...
Hier gaat het sinds gisteren steeds beter. Ik merk ook dat ze meer lacht en meer aanwezig is, kijkt etc. Het was dus echt een sprongetje 😍

2 dagen geleden

Reactie op Baby Wens 98

Hier is het echt heel fijn. Vanavond weer drama met aanhappen. Ze lijkt ook ...
Wij hadden gisteren een kerst etentje met vrienden waar en onverwachts mega druk was. Ze was gisteren toen we thuis waren ook heel onrustig met drinken (vooral 2e keer aanleggen), dus ook gekolfd en flesje gegeven. Ze heeft een top nacht gehad!! (6,5 u en 3,5 u) Super blij mee! Ik heb gisteren ook CB gebeld en het kon zeker door een sprongetje komen dacht ze en mijn gevoel zegt dat nu ook echt aangezien ze weer de oude word. Mijn dochter drinkt al vanaf week 3 heel kort. Echt maar 5 m. Ben nu met borst compressie begonnen en hoop dat ze wat langer gaat drinken in de loop van de tijd.