6 Reacties
11 uur geleden
Kun je de ene borst aanleggen en de ander tegelijkertijd kolven? Of direct na het drinken beide borsten kolven? Ik heb zo'n kolf van medipoint en dat gaat heel goed.
Ik eet vooral iets meer vetten en veel kip. Dit zegt medela over voeding: https://www.medela.com/nl-be/borstvoeding-en-kolven/artikelen/tips-voor-borstvoeding/wat-eten-bij-borstvoeding?gad_source=1&gad_campaignid=23249478880&gbraid=0AAAAApcp3YRT9485HlFEcm4Vhpcwz-eH3&gclid=CjwKCAiAmKnKBhBrEiwAaqAnZwzU0hvOEneMoupiIjPl4L-NVJTtJZeqQhhcj22AXYB_R4KdpU_moBoCz64QAvD_BwE
10 uur geleden
Je zou in de ochtend kunnen kolven, ik begreep dat men dan de meeste productie heeft, je zou boezemvriendjes kunnen gebruiken voor meer borstvoeding, fenegriek of borstvoedingsthee. Wat ik zelf wel eens doe is direct kolven na de borstvoeding zodat het 'laatste beetje' eruit is. Geen idee of dat ook slim is of niet qua productie borstvoeding. Ik geef ook borstvoeding en 1x per dag gekolfde melk uit een flesje zodat we daar ortiflor start doorheen kunnen doen voor de krampjes. Dat is voor mij nu een moment dat ik in ieder geval altijd kolf. Heel veel succes in ieder geval!
10 uur geleden
In de ochtend heb je de meeste melk, dus als je dan na de voeding kolft heb je waarschijnlijk de meeste opbrengst. Ik zou wel opletten dat je geen overproductie cre毛ert.
Ik moet zelf een voorraad opbouwen vanwege een medische behandeling (mag dan 30u geen bv geven). Mijn vriend geeft nu 1x per dag een flesje kv. Ik kolf op dat moment voor de vriezer. Niet ideaal, maar dat is wel een veilige manier om de productie niet uit balans te brengen.
Ik heb zelf goede productie dus eet/drink niks speciaals maar je hebt wel borstvoeding theetjes!
5 uur geleden
Beste is na de ochtendvoeding. Dan heb je de meeste productie en volgens ons consultatiebureau en verloskundige heeft dit geen effect op je melkproductie 馃憣馃徏
1 uur geleden
Vandaag is de kleine meid voor het eerst een tijdje bij oma ivm allemaal afspraken waar het niet handig is dat ze mee is. Plus oma kan alvast wennen voor als ik weer ga werken.
Vanmorgen na de ochtendvoeding gekolft. Had toen 110 ml. Net voor de middagvoeding weer gekolft en had toen 90ml. Toen had ze niet gedronken dus best wel een verschil!. Had al een voorraadje dat is nu met oma mee. Dit gaat direct in de vriezer.
Had ook geen idee hoeveel ze uit een flesje zou drinken als hele maaltijd dus dit is ook nog even puzzelen