22 Reacties

2 weken geleden

Wij hebben een co sleeper die in een reflux stand kan wat erg prettig is

2 weken geleden

Reactie op BetrouwbareBeuk485159

Wij hebben een co sleeper die in een reflux stand kan wat erg prettig is
Ja dat hebben wij ook, maar helpt onvoldoende. Het moet eruit daarna ligt hij pas rustig.

2 weken geleden

Ahw sneu ;(

2 weken geleden

Maar drinkt hij dan niet net te veel?

2 weken geleden

Reactie op H C

Maar drinkt hij dan niet net te veel?
Vorige week ben ik inderdaad minder drinken gaan aanbieden, één borst per keer, maar hij is afgelopen week niet genoeg aangekomen, dus dat is ook geen oplossing. Daarnaast zeggen ze dat je met borstvoeding niet te veel kan aanbieden.

2 weken geleden

Ik lees mee. Zelfde probleem bij mijn drie weken oude baby. Ga vanadaag wel starten met johannesbroodpitmeel, maar ik geef de fles.

2 weken geleden

Hier zelfde verhaal; ze zeiden hier dat je ook een biologische variant hebt van Johannes broodpitmeel. Dit kan je vooraf geven en dan de borst aanbieden dus niet kolven. Echter helpt dit niet voor het spugen maar wel voor (evt. Branderig gevoel in slokdarm).

2 weken geleden

Reactie op Septemberbaby21

Hier zelfde verhaal; ze zeiden hier dat je ook een biologische variant hebt ...
Weet jij hoe dit heet? En dit zijn druppels?

2 weken geleden

Lactatiekundige gaf aan dat als je overdag vrijwel de hele dag door draagt en rechtop houdt. Dat ze beter gaan slapen in de nacht en minder last hebben van reflux

2 weken geleden

Hier alleen maar meer krampen gehad van jbpm met de oudste en het komt er net zo dik ook weer uit als ze spugen. Wij hebben handdoeken onder het matras van de wieg. Ze adviseren vaker kleinere beetjes voeden, maar dat maakte het hier erger.. hier hielp dus juist minder vaak, maar langer borstvoeding geven. Dan zat hij minder vaak op de dag in een dip. Heb je een sterk toeschietreflex? Evt plat op je rug liggen en je kleintje op de buik voeden, dan hoeft de kleine iets minder snel te slikken.

2 weken geleden

Reactie op Mieppie99

Hier alleen maar meer krampen gehad van jbpm met de oudste en het komt er n ...
Dankjewel! Ik hoor er idd ook veel negatieve verhalen over. Ik heb toeschietreflex, maar liggend voeden hielp niet. Probeer het vannacht echt zittend te doen. Wij gaan ook het bedje nog wat schuiner proberen te maken.

2 weken geleden

Oh vreselijk hè, onze zoon heeft er ook veel last van, gecombineerd met flinke darmkrampen. Nu geven wij kunstvoeding en van het (Zweedse) consultatiebureau hebben we aangeraden gekregen om andere voeding te gebruiken die lichter verteerbaar is. De co-sleeper staat aan één kant op blokken om een helling te creëren en we houden hem ook echt een uur rechtop na een voeding. Soms gaat dat goed, soms komt het er dan alsnog uit. Maar wat echt de oplossing is?

2 weken geleden

Hier ook een reflux baby van 6.5 week oud (1 week gecorrigeerd). Wij passen ook alle tips al toe die je je kunt bedenken, maar soms komt de melk pas na 30-90 min terug. Hij krijgt ook borstvoeding. Zoek de lactatiekundige als de kinderarts zeggen dat de reflux prima is zolang hij er geen last van heeft en goed groeit. Tuurlijk met het spugen zelf merk je echt wel ongemak, maar verder valt het mee. Hij groeit als kool. Bij ons ligt het echt aan te veel eten. Hij kan zo 30-40 min aan de borst blijven als hij zou willen, hij stopt gewoon niet vanzelf. Wat ik nu doe is dat ik standaard na 10-12min per kant afkoppel. Als hij dan nog echt zuigbehoefte heeft, krijgt hij een speen. Dit helpt echt niet altijd, maar het scheelt al wel iets. Verder kregen wij als suggestie gelilact ipv jbpm voor het verdikken. Dat hebben we vanavond geprobeerd maar was echt niet te doen! Veel te dik en te veel klonters, dus moeten even kijken of we dat voor elkaar krijgen met de borstvoeding…

4 dagen geleden

Reactie op KleineEenhoorn3971

Hier ook een reflux baby van 6.5 week oud (1 week gecorrigeerd). Wij passen ...
Hoe gaat het bij jou nu? Het is bij mij nog steeds zoekende. Het ging 2 nachten beter toen ik hem op zijn zij legde maar ook nu is het weer 2 nachten raak. Ondanks alle tips, het uitgebreid boeren tijdens de voeding komt het gewoon pas na 2 uur eruit en dat houdt ons flink wakker in de nacht.

4 dagen geleden

Hier ook een jongen met refluxklachten. Wel KV ipv BV. Wij gebruike de JBPM van de Holland & Barret en bouwen dit heel langzaam op. Doen nu sinds dinsdag tussen de 0,15-0,20 gram per voeding van 100 ml. Wij hebben het idee dat bij minder spuugt. Soms nog wel beetjes. Qua darmkrampen vind ik het lastig te zeggen, omdat hij 6 weken is en darmkrampen daar wel bij horen. Die heeft hij dus ook nog wel. Wel heeft hij dinsdagavond, woensdagochtend en woensdagmiddag gepoept, waar ik blij mee was. Wij gaan dus nog wel even door met proberen en langzaam opbouwen.

4 dagen geleden

Reactie op AangenameKikker745939

Vorige week ben ik inderdaad minder drinken gaan aanbieden, één borst per k ...
Ik heb vorige week te horen gekregen van de lactatiekundige dat onze zoon teveel melk binnen krijgt en te hard groeit op deze manier. Dus je kan zeker teveel geven, ook met borstvoeding. Ik moest echt minder gaan aanbieden om zijn krampjes te verminderen. Wij doen nu aan blokvoeding. 1 keer 1 borst per 3 uur met vooraf even paar min afkolven en dat helpt ontzettend goed, veel minder onrustig en krampjes.

4 dagen geleden

Reactie op KrachtigeZebra926262

Ik heb vorige week te horen gekregen van de lactatiekundige dat onze zoon t ...
Ik probeer dit nu toch weer, maar ik merk dat hij nu al na 1,5/2 uur komt. Was dat bij jou ook aan het begin?

4 dagen geleden

Reactie op AangenameKikker745939

Hoe gaat het bij jou nu? Het is bij mij nog steeds zoekende. Het ging 2 nac ...
Wauw, ik was net weer aan het zoeken naar ervaringen met reflux. Eigenlijk ging het alleen maar slechter. Ik ben begonnen met 1 borst aan te bieden ipv 2 op advies van lactatiekundige. Hij is weer echt enorm gegroeid ook, dus hij haalt er alsnog heel veel melk uit. Indikken is voor ons echt geen doen omdat hij al obstipatie heeft. Omdat de onrust steeds meer toeneemt en we hem nu niet eens meer plat neer kunnen leggen zonder te huilen; naar de huisarts geweest. Die heeft ons nexium voorgeschreven, we zijn er nu 3 dagen mee bezig maar merk nog geen verschil. Kan paar dagen duren, soms langer, voor je verschil merkt. Ik hoop zo dat dit het is want zit er echt doorheen.

4 dagen geleden

Reactie op KleineEenhoorn3971

Hier ook een reflux baby van 6.5 week oud (1 week gecorrigeerd). Wij passen ...
Wij hebben voor de gelilact een klein mixertje gekocht (om melk voor koffie op te schuimen) om de bv te mixen zodat het niet klontert en doen dan half schepje op 70 ml met speen 2 (minder dus dan op gebruiksaanwijzing staat). Dat gaat goed

4 dagen geleden

Hier een meisje van 7,5 week met (verborgen) reflux. Vorige week gestart met jbpm (1 schepje op 120ml, dus veel minder dan wat er wordt voorgeschreven op de verpakking) en het werkt bij haar wel wat. Ik kolf bijna fulltime en het is echt wel te gebruiken met borstvoeding, alleen bindt het iets minder lekker dus het is even zoeken naar de juiste verhouding. Voor live bv wordt dan vaak aangeraden om voorafgaand aan de voeding een papje van jbpm te geven en dan de borst aanbieden (staat vaak ook op de verpakking), maar ik geef bijna geen live bv dus geen ervaring daarmee. Verder regelmatig tussendoor boeren, langer rechtop houden, refluxstand van het bedje. Eigenlijk de dingen die al genoemd worden. Maar ook hier wordt ze regelmatig wakker omdat de voeding dan ineens alsnog terugstroomt en ze het dan uitspuugt of opnieuw inslikt. We lopen nu ook bij een osteopaat om te kijken of die wat kan helpen. Overigens merk ik wel met het jbpm dat ze geobstipeerd begint te raken dus ideaal is het idd niet... wij zijn ook nog zoekende.