32 Reacties

7 maanden geleden

Ik en mijn vriend hebben voor latere leeftijd een trouwwens, wij hebben nu niks en gaan morgen bij de gemeente het kind laten erkennen. Hiermee zal alles ook zogoed als geregeld mee zijn. (Ik wil namelijk trouwen als al mijn kinderen kunnen lopen😊) en vind geregistreerd partnerschap dan wel zonde van het geld 😬

7 maanden geleden

Wij zijn geregistreerd partnerschap aangegaan, dit hebben wij een tijd geleden al gedaan omdat we een huis gekocht hadden. Hebben dat toen klein gedaan met onze ouders/ouder en broers/zussen en na de handtekeningen zetten hebben we bij ons thuis een taartje met koffie gedaan 🥰 Maar het voordeel van geregistreerd partnerschap is dat je het altijd nog kan omzetten naar trouwen, dus wil je ooit nog die mooie jurk/het grote feest kan dat altijd nog

7 maanden geleden

Wij zijn naar de gemeente gegaan, om het voor mijn partner goed geregeld te hebben. Want ik heb op het moment nog geen trouw wens, en we willen na de geboorte kijken voor geregistreerd partnerschap. Voelt me te veel verplicht en het idee te hebben dat de keus is voor de baby en niet onze liefde, als je begrijpt wat ik bedoel

7 maanden geleden

Wij hebben een partnerschap. Geen harde trouw wens, maar nu kunnen we altijd nog kiezen😊

7 maanden geleden

Reactie op Rosalynn25

Wij zijn naar de gemeente gegaan, om het voor mijn partner goed geregeld te ...
Volledig!

7 maanden geleden

Mijn vriend en ik zijn al een jaar verloofd maar willen volgend jaar pas trouwen met een feest. Nu hebben we de keuze gemaakt om van de zomer geregistreerd partnerschap aan te gaan en dan lekker op dinsdag langs de gemeente want dan kost het niks aangezien dit niet het grote feest is maar wel handig voor het regelen.

7 maanden geleden

Wij zijn voor het kopen van het huis toen naar de gemeente gegaan op de gratis ochtend en gingen voor een geregistreerd partnerschap. Alles goed geregeld voor het huis, geen hele hoge kosten, alles geregeld voor de kinderen die komen en toch de ruimte ooit te kunnen trouwen, al vinden wij dat sws onzin, kost een hoop geld en mensen klagen toch wel

7 maanden geleden

Zonder trouwen of geregistreerd partnerschap kun je ook alles goed regelen voor je kind, alleen kost dat wat extra moeite/stappen. Je regelt dan apart de erkenning, de achternaam en de voogdij.

7 maanden geleden

Wij hebben samenlevingscontract en vorige week kind erkent via de gemeente. We willen ooit nog trouwen, maar dat willen we niet ineens doen omdat de baby komt. Beetje te veel 🤭

7 maanden geleden

Reactie op Lilo931

Zonder trouwen of geregistreerd partnerschap kun je ook alles goed regelen ...
Erkenning en achternaam is tegelijk. Die van ons heeft al een achternaam 😄

7 maanden geleden

Wij gaan een geregistreerd partnerschap doen, willen ooit trouwen maar niet nu nog even snel en dit regelt direct alles voor de baby en neem ik zijn naam aan ❤️ zeggen nu vooral voor administratieve reden en feest komt ooit, vieren dit gewoon klein met onze gezinnen als getuigen en etentje achteraf. Oja en duurde wel 3 maanden voordat we bij de gemeente terecht konden qua wachttijd. Succes met de keuze!

7 maanden geleden

Denken jullie ook aan een testament?

7 maanden geleden

Reactie op Anne139

Denken jullie ook aan een testament?
Nee eerlijk gezegd, nog niet. Is echt iets om over na te denken en niet 123 te beslissen

7 maanden geleden

Ik heb op een notariskantoor gewerkt waar ik ook samenlevingscontracten, testamenten, huwelijkse voorwaarden en partnerschapsvoorwaarden heb gemaakt en schrik eerlijk gezegd best van wat er gezegd wordt in dit topic. Met een geregistreerd partnerschap heb je iets geregeld, maar wel op een beperkte manier. Niets regelen of alleen het kind laten erkennen vind ik echt heel risicovol. Ik snap dat de stukken van een notaris veel geld kosten, maar dingen niet regelen kan er uiteindelijk voor zorgen dat je veel meer geld kwijt bent en/of niet meer in je huis kunt blijven wonen wanneer je partner zou overlijden (of andersom). Er zijn notarissen bij wie het eerste gesprek kosteloos en vrijblijvend is. Ik adviseer echt om daarvan gebruik te maken. Dan kun je na het eerste gesprek altijd nog een keuze maken of je wel iets of niets laat opmaken bij de notaris, maar dan maak je de keuze in ieder geval wel op basis van de juiste informatie. Ik zou ook niet te lang wachten met een afspraak maken bij de notaris. Sommige hebben een wat langere wachttijd voordat je terecht kunt en het geeft geen rust als dit soort zaken nog rond je bevalling moeten worden afgerond.

7 maanden geleden

Reactie op Toad

Ik heb op een notariskantoor gewerkt waar ik ook samenlevingscontracten, te ...
Bedankt voor je bijdrage! Wij zijn getrouwd dus dat neemt voor nu een hoop regeldingen weg, maar ik vroeg me af wat we nog in ons testament zouden moeten aanpassen voor de komst van de kleine? We hebben een testament laten opmaken alleen daar staat nog niets in over kinderen. Ik dacht zelf aan naar wie het kind zou gaan als wij beide overlijden, maar zijn er nog andere dingen waar we aan zouden moeten denken?

7 maanden geleden

Wij zijn geregistreerd partner, maar hebben ook partnerschapsvoorwaarden en testamenten laten opstellen. Met alleen partnerschap is zeker nog niet alles goed geregeld.

7 maanden geleden

Wij trouwen voor de gemeente voor de kleine er is en daarna trouwen we voor de kerk en geven we een feest!

7 maanden geleden

Wij hebben een samenlevingscontract met testament. En gaan een geristreerd partnerschap aan met partnerschapsvoorwaarden. Ook passen we ons testament meteen aan.

7 maanden geleden

Wij zijn hierin steeds goed begeleid door een notaris. We hadden eerst een samenlevingscontract (alleen ons 2) toen we een huis gingen kopen ook testament op laten stellen, en daarin ook gelijk alles voor toekomstige kinderen in opgenomen, scheelde in de toekomst weer 500-1000€ kosten. In het testament staat o.a. dat we elkaar alles na laten, dat erin het geval van kinderen en bij het overlijden van een van ons niks van de erfenis van de verledene naar een eventuele nieuwe partner/kinderen kan gaan, ook voogdij geregeld. En nog een paar dingen. Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we zo alles stap voor stap geregeld. Om echt alles goed te regelen op een manier die bij jullie past kan je het beste afspreken met een notaris, zij weten alle opties en mogelijkheden als het goed is. Het goedkoopste is denk ik trouwen aan de balie, dat is wel vaak een langere wachttijd.

7 maanden geleden

Reactie op Toad

Ik heb op een notariskantoor gewerkt waar ik ook samenlevingscontracten, te ...
Dit dus 😅