8 Reacties

4 maanden geleden

Ik volg gewoon die van 24Baby, en daarnaast hoor ik het wel als ik dingen mis van bijvoorbeeld mijn schoonzus. En mocht je iets niet in huis hebben als de kleine er is is dat ook zo gehaald en geregeld!

4 maanden geleden

Die vd babypark. Maar is ook mijn 1e kindje☺️

4 maanden geleden

De kraamzorg heeft meestal ook een lijst

4 maanden geleden

Ik volg niet echt een uitzet lijst. Zeker niet van winkels zoals Prenatal, wat eigenlijk meer gericht is op verkoop (van hun producten) dan op de werkelijkheid. Van de Kraamzorg, vind ik een betere uitgangspositie, zij komen tenslotte aan huis en werken rondom de uitzet. Dan wellicht een advies; koop tweedehands. Veel kleine maat (44/50/56) rompertjes heb ik alsnog 2de hands (over-) gekocht. De kans dat je baby ze draagt is niet groot (bij een gezonde zwangerschapsduur) maar als je nieuw veel koopt, tikt het veel aan. Zonde. Maar voor mijn gevoel better safe than sorry. Ik wil alleen kijken hier nog voor een aanschuifbed. Ik heb ook een groot gezin en mijn jongste zoon en de zoon daarvan schelen 6 jaar. Ik kijk of mijn oudste zoon (nu 18) uit huis wilt gaan en hoe hij dat bedacht heeft en in de praktijk er werkelijk uit gaat zien, hahah, maar als hij uit huis gaat, dan komt er een klein kamertje vrij en dat is dan goed genoeg voor Mijn jongste zoon die nog bij mij op de slaapkamer slaapt. Dus ja, ik kan de slaapkamer wisseldans, dit is mijn 6de zwangerschap. En eerlijk ik stel het ook maar uit. Want ik weet het anders ook even niet. De oudste van 21 is inmiddels al uit huis. Haar kamer heb ik weer verstrekt aan mijn andere dochter (wel zo handig qua inrichting). Ja, ik heb 4 slaapkamers. Maar ik sta niet te trappelen om mijn jongste van 5 samen met mijn zoon van 11 op 1 kamer te doen, want dan wordt het een rare dynamiek tussen die 2. Dus ik heb zijn bed in mijn slaapkamer staan en dan een aanschuifbedje. Ik ben wel al vroeg gaan hamsteren van de spulletjes en heb ook ruimte gemaakt voor allerlei babyspullen in mijn grote kledingkast. Ik heb nu bijna de commode leeg en dan kan ik weer daar van alles in kwijt. Ow wat ik wel fijn vond is dat ze bij de HEMA ook hydrofiele washandjes hadden. 1x in de maand hebben hun een 20% korting avond via de app. Veel baby dingen ook in de uitverkoop.

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een zzp kraamverzorgster. Ik heb haar geappt maar ze heeft niet echt een lijst. Geeft aan: koop niet teveel en zo natuurlijk mogelijk😉 Dat was m'n plan al idd. Nu komt de babykamer boven en slapen wij beneden waar de baby de eerste tijd ook zal slapen. Dus zullen in onze kamer een extra hoekje maken denk ik.

4 maanden geleden

Ik heb volgens mij een lijst van 24baby opgezocht en daar mn eigen lijst van gemaakt. Dus wat dingen weggehaald en toegevoegd (gewoon in mn notities van de telefoon) Hier ons 2e kindje, 2e dochtertje. We houden het vooral basic. Word zo kort gebruikt 🥹

4 maanden geleden

duuzame uitzetlijst van Tiny Library

4 maanden geleden

Ik had een lijst meegenomen bij een babywinkel en een vriendin die enkele maanden daarvoor bevallen is, heeft daarop alle ‘onnodige’ dingen weggestreept. Dat hielp enorm met inzicht krijgen! Verder aangevuld met wat dingen die op de 24Baby lijst stonden en hier op het forum. Inmiddels ben ik echt op dreef geraakt om zoveel mogelijk tweedehands te kopen waar mogelijk. Er is zoveel goed babyspul dat maar zo kort gebruikt wordt, waardoor je het in geweldige staat kunt overnemen van andere jonge ouders.