5 Reacties
2 uur geleden
Geen tips. Mijn baby van 5 weken wil elke 2 uur (live borst)voeding, ook ‘s nachts. 😭 Enige voordeel: geen zorgen over of hij genoeg groeit.
2 uur geleden
Mijn dochter is woensdag 3 weken en ik geef alleen live borstvoeding. Ik voed alleen op verzoek. Ze komt meestal na een uur of 4 zelf. Soms iets eerder, soms iets later. Ik kijk ernaar uit dat ze de nacht door slaapt, en zal haar niet wekken. Bij twijfel kun je altijd een keer extra wegen, maar volgens mij kunnen baby's goed aangeven wanneer ze wel of niet willen eten.
1 uur geleden
Heb je al eens meer op verzoek gevoed? Dat maakt bij ons veel verschil! Snachts laten we nu max 7-8 uur tussen de voedingen in. Na 7,5u wekker en haar de tijd geven om wakker te worden.
Bij langer doorslapen kan het dat de bloedsuikerspiegel te veel omlaag gaat. Verder wel zorgen dat je in totaal minimaal 6 voedingen hebt per 24 u
1 uur geleden
Het lijkt me heerlijk als je baby al doorslaapt, maar je zorgen lijken me wel vervelend en begrijpelijk als ze steeds slaapt bij elke voeding. Hier komt de (6 weken oude) baby elke 2 a 3 uur ook ‘‘s nachts. Heeft je baby voldoende plas en poepluiers? Daaraan kun je veel zien. Wellicht heeft het consultatiebureau inloopmomenten om te wegen? En zeiden ze bij het consult van 1 maand over het gewicht? Hopelijk heb je er wat aan 🙏🏽
1 uur geleden
Reactie op Anouk D
Heb je al eens meer op verzoek gevoed? Dat maakt bij ons veel verschil! Sna ...
Wij mochten dit van de arts pas vanaf 5kg, inderdaad vanwege de bloedsuikerspiegel.