30 Reacties
3 weken geleden
Wij hebben 1 week jbpm gebruikt in een ar voeding. Nooit meer. Is die week niet aangekomen in gewicht en poepte niet
3 weken geleden
Ik zou jbpm zeker niet aanraden. Bij ons alleen maar meer ellende. Heeft ze verder nog klachten?
3 weken geleden
Reactie op Danavandijk27
Ik zou jbpm zeker niet aanraden. Bij ons alleen maar meer ellende. Heeft ze ...
Bij ons idem
3 weken geleden
Reactie op Danavandijk27
Ik zou jbpm zeker niet aanraden. Bij ons alleen maar meer ellende. Heeft ze ...
Wat voor ellende had je? Ze kucht veel en verslikt zich soms door het zuur dat omhoog komt. Ze krijgt ook soort van traanogen als het omhoog komt. Kijkt vies, slaapt weinig/onrustig.
3 weken geleden
Mijn baby heeft precies hetzelfde. Ik volg dus even.
Wat ik wel wil benoemen vast is sinds dat ik op verzoek borstvoeding geef het een stuk minder lijkt. Voorheen gaf ik dan aantal ml in fles (kolfde) dus met andere woorden: kortere voedingen en meer verspreid heeft iets geholpen. Nadeel is dat je vaker bezig bent met voeding over de dag.
3 weken geleden
geef je borst of flesvoeding?
Wij geven flesvoeding en eerst ging 120cc prima. Tot ineens de verborgen reflux kwam wat steeds meer pijn begon te doen en steeds meer onrust veroorzaakte. We zijn toen terug gegaan naar 90cc, hij kwam al met 120cc om de 3 uur en nu met 90 nog steeds eigelijk. Die maagklep is nog open en als je het maagje helemaal vult dan stroomt het sneller omhoog.
Jbpm zou ik niet aanraden. Ik werk in de opvang en bij veel baby’tjes komt het dan alsnog omhoog alleen dan is het dikker en is het dus ook weer moeilijker weg te krijgen. Dat doen dan weer meer pijn.
3 weken geleden
Reactie op JES21
geef je borst of flesvoeding?
Wij geven flesvoeding en eerst ging 120cc pr ...
Wij geven flesvoeding. 90cc gaat al
niet goed, dus we zijn de hele dag bezig met flesjes geven als we kleine beetjes gaan geven, want ze heeft wel honger. Dus dat is ook niet echt een oplossing 😔 Ik weet dat ze moet groeien en dat het over gaat, maar dit is zo zielig voor haar..
3 weken geleden
Reactie op JES21
Ohja en osteopaat zei vooral lang op de linkerzij laten liggen of op de bui ...
Ja buik ligt ze al veel op advies van osteopaat, maar zoals gister bijv. ligt de hele avond op m'n buik (3 uur ongeveer), en dan leg ik haar op de rug om te slapen in de co sleeper en dan begint het.. En ze spuugt dan ook nog wel is doorzichtig vloeistof.
2 weken geleden
Reactie op Sammy-yo
Wat voor ellende had je? Ze kucht veel en verslikt zich soms door het zuur ...
Verstopping! En het kwam alsnog omhoog en zonder spuugt hij minder dan met.
2 weken geleden
Ons meisje lijkt telkens in de nacht te verslikken en daardoor bijna te verstikken.. Echt zo eng 😭 slaap echt in een soort waak stand omdat ik zo bang ben dat haar iets gebeurd. We moeten haar dan op haar zij houden en dan komt ze weer bij. CJG zegt verborgen reflux maar ze heeft het alleen ‘s nachts, en verder merken we ook niets aan haar..
2 weken geleden
Reactie op Nevergiveupx-x
Ons meisje lijkt telkens in de nacht te verslikken en daardoor bijna te ver ...
Hier ook, wel verborgen reflux. Soms merk je er ook niet zoveel van.
Wij merken het overdag soms maar met name juist snachts als die op zn rug slaapt. Overdag slaapt die veel op ons. Moet hem regelmatig snel op zn kant leggen snachts als die zich verslikt of snel omhoog houden. Als die half op zn linkerzij slaapt onder een nunki lakentje van Fedde en Kees dan gaat het veel beter.
2 weken geleden
Ik denk dat het vooral ook proberen is wat bij JOUW kindje werkt. Wij hebben een vergelijkbare situatie en voegen wel JBPM toe, dit werkt hier juist heel goed. Geen ontlastingsklachten en de oprispingen etc zijn juist afgenomen. We zijn wel heel rustigaan begonnen met doseren en houden niet aan wat er op het pak staat (we voegen wat minder toe). Maar goed, wat voor ons werkt hoeft voor een ander niet te werken natuurlijk. Ik zou alleen niet bij voorbaat JBPM niet doen. Succes 🍀
2 weken geleden
Ons meisje lijkt telkens in de nacht te verslikken en daardoor bijna te ver ...
Hoe lang zit je met rechtop na de voeding? Wij hebben dit ook gehad met onze dochter, zijn zelfs ter observatie een nachtje opgenomen in het ziekenhuis, maar toen ging natuurlijk - gelukkig - alles goed. Ik merk dat als ik lang met haar rechtop dat ze zich minder verslikt, we hebben ook een wippertje aangeschaft zodat ze overdag nog wat langer rechtop kan zitten en ik mijn handen nog een beetje vrij heb.
2 weken geleden
Reactie op Monica En Mark
Ik denk dat het vooral ook proberen is wat bij JOUW kindje werkt. Wij hebbe ...
Het 'probleem' is dat onze dochter vanaf 2 wkn oud (nu 8 wkn) al moeite heeft met poepen. Ze zit nu zelfs aan de medicatie om te poepen. JBPM werd om deze reden niet aangeraden door het CB, maar dit is voor ons ook echt geen doen soms. Ze komt ongeveer na elke 3-4 uur voor voeding en op het moment dat ik haar kan neerleggen zonder dat het omhoog komt, is de volgende voedings sessie alweer in zicht 😂
Van welk merk gebruik je JBPM?
2 weken geleden
Reactie op Sammy-yo
Hoe lang zit je met rechtop na de voeding? Wij hebben dit ook gehad met onz ...
Het is alleen in de nacht.. na haar flesje zitten we nog 15/20 min met haar, terwijl ze slaapt in onze armen.. hoe lang heeft het bij jullie geduurd? Ik vind het zo eng, slaap zelf bijna niet meer
2 weken geleden
Reactie op JES21
Hier ook, wel verborgen reflux. Soms merk je er ook niet zoveel van.
Wij m ...
Heel herkenbaar! Ik vind het zo eng.. precies even op de zijkant houden en dan gaat het weer. Ik ben zo zo bang dat ze er niet uit komt 😭
2 weken geleden
Het is alleen in de nacht.. na haar flesje zitten we nog 15/20 min met haar ...
Advies is eigenlijk 30 min. recht overeind houden. Wij doen haar echt wel 45-60 minuten rechtop houden. Ben er nu achter dat al ze langzamer haar flesjes drinkt het ook wat beter gaat, misschien kan je dat nog proberen.
2 weken geleden
Reactie op Sammy-yo
Advies is eigenlijk 30 min. recht overeind houden. Wij doen haar echt wel 4 ...
Bedankt voor de tip! Maar jullie kindje slaapt dan denk tijdens het rechtop houden? Ons meisje valt bijna altijd na de fles inslaap