30 Reacties

7 maanden geleden

Nog niet de herkenning maar gaat wel komen nog! De aannemer start na de bouwvak, halverwege augustus. Ons huis gaat flink verbouwd worden, het is op dat moment ook maanden niet bewoonbaar. Ik ben uitgerekend 27 november maar ga er vanuit dat het dan nog niet af is 😅 We kunnen gelukkig bij mijn ouders terecht

7 maanden geleden

Reactie op Sharon10831901

Nog niet de herkenning maar gaat wel komen nog! De aannemer start na de bou ...
Oh wauw, dat klinkt ook als een flinke uitdaging! Halverwege augustus starten en dan eind november uitgerekend… dat gaat inderdaad spannend worden 😅 Maar wat fijn dat jullie bij je ouders terecht kunnen, dat scheelt echt zo veel stress als je niet ook nog tijdelijk iets moet huren of zoeken. Hopelijk verloopt alles een beetje soepel met de verbouwing en kun je ondanks alles toch nog een beetje tot rust komen voor de bevalling. ☺️ Ik zit momenteel in een soort “nesteldrang meets bouwstof”-situatie, hahaha. Succes met alles en ik duim dat jullie straks lekker kunnen landen in jullie mooie, verbouwde huis met de kleine erbij! 💪👶🏼

7 maanden geleden

Naar mijn ervaring valt verhuizen achteraf altijd mee! Verbouwen daarentegen... 🙈 Succes en van harte gefeliciteerd met de nieuwe woning! Jullie gaan daar straks heerlijk genieten van je nieuwe gezinnetje! Mijn tip is vooral, durf dingen uit handen te geven en accepteer dat alles anders loopt dan gepland. En mocht de kleine echt eerder komen dan zijn de hoognodige dingen zo geregeld hoor, een kindje heeft echt niet veel nodig die eerste weken.

7 maanden geleden

Reactie op Sharon10831901

Nog niet de herkenning maar gaat wel komen nog! De aannemer start na de bou ...
Hier hetzelfde! We moeten onze kamer afstaan aan de oudste en gaan naar zolder toe. Deze wordt als het goed is September verbouwt net als de badkamer. Ben 14 November uitgerekend dus fingers crossed dat alles goed gaat komen optijd 😬

7 maanden geleden

Reactie op Verhuizen&Bevallen

Oh wauw, dat klinkt ook als een flinke uitdaging! Halverwege augustus start ...
Ja het geeft mij in ieder geval wel rust dat we naar mijn ouders kunnen. Maar hoop inderdaad dat als de verbouwing eenmaal begint, ik dan ook nog de rust kan vinden. De bedoeling was eigenlijk dat de verbouwing al lang klaar zou zijn, maar we hebben 1,5 jaar moeten wachten op de vergunning van de gemeente en daarna nog een aannemer zoeken. Ik vind het nu wel erg fijn dat de verbouwing in ieder geval gaat gebeuren en niet nog later, als je er al met een baby woont 😅 Ik hoop dat het voor jullie ook soepel gaat verlopen! Wel heel fijn dat je nieuwe woning in ieder geval wel instapklaar is. En hopelijk kan je ook ondanks alle chaos genieten van je zwangerschap. Succes!! 😊

7 maanden geleden

Reactie op charf

Hier hetzelfde! We moeten onze kamer afstaan aan de oudste en gaan naar zol ...
Dat wordt inderdaad ook spannend. Ik hoop voor jullie dat alles op tijd af is en dat de verbouwing soepel verloopt!

7 maanden geleden

Wij gaan vanaf augustus de beneden uitbouwen en de volledige onderverdieping aanpakken. Als het goed is zijn we half oktober klaar en ben 4 november uitgerekend. Kan er soms wel wat stress van krijgen haha. We willen zorgen dat de babykamer zo snel mogelijk klaar is zodat we daar niet meer naar om hoeven te kijken dan.

7 maanden geleden

Wij zitten nu in een grote verbouwing en wonen tijdelijk ergens anders. Hopelijk is het voor de bouwvak klaar, en anders nog wat laatste klussen in september. Ik heb weinig stress. Mijn man wel extra vanwege de zwangerschap. Ik hoop vooral erg op mijn nesteldrang als wij weer terug ons huis in kunnen. En dat ik veel drang heb om het huis schoon en ingericht te krijgen haha. Jullie planning lijkt mij iets spannender. Maar met goede voorbereiding en hulp moet dat vast goed komen!

7 maanden geleden

Herkenbaar!! Wij gaan ook verhuizen. Nu zitten wij qua termijn wel meer safe. Wij krijgen 2 juni de sleutel (eindelijk! Na een oplevertermijn van 11 maanden). En dan gaan we nog wel verbouwen. Beneden wordt alles gestript, nieuwe keuken, vloer, alles wordt gestuct. Boven gaan we alleen een extra slaapkamer creëren op zolder voor onze peuter, zodat de baby straks op dezelfde verdieping ligt als ons. Maar dat allemaal tijdens een zwangerschap en met een rebelse peuter 😂. We gaan er ook gelijk wonen, omdat wij nu achterlijk veel huur betalen en het sonde vinden om dat geld weg te gooien. Het kost al genoeg allemaal namelijk. Dus straks gaan we voor zolang boven “wonen”. We zetten gewoon de bedden en wat speelgoed boven. Maar we hebben beneden dus geen keuken, geen meubels en bank. Dus dat wordt niet heel erg relaxt😅. Wij verwachten dat de keuken en aftimmeren volledig klaar is begin augustus. Dat wordt dus even 2 maanden op m’n tanden bijten en een peuter vermaken met zo goed als niks (dat wordt nog het lastigste 😂🫠) Ik geniet nog even 2 weken van mn keuken hier hahah. En gelukkig wonen mijn ouders een paar straten verder, dus daar zullen we ook weleens aanschuiven om te gaan eten 😊

7 maanden geleden

Nog even ter aanvulling: voor jullie ook veel succes! Hopelijk zit je een beetje gesetteld voordat de kleine zich aankondigd! 🥰

7 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap waren we ook de bovenverdieping aan het verbouwen. Heel veel was al af, maar de trappen van beneden naar boven en naar zolder toe werden gedaan en de badkamer werd op dat moment ook nog gedaan. En precies toen begonnen mijn weeën 🤭 4 uur later was ik bevallen. De rest was toen wel al klaar. Maar in mijn kraamweek waren ze de eerste 2 dagen dus nog bezig 🫣 Dit keer ga ik er vanuit dat deze baby misschien ook eerder komt. En we moeten hier in huis nog een kamertje maken en de woon en eet kamer aanpassen. Dit start gelukkig dit keer in begin juli. Ik verwacht dat we dan voor het eind van de zomervakantie ook klaar zijn haha. Uiteindelijk komt alles altijd goed en moet je gewoon mee gaan in hoe alles gaat en dingen uit handen durven geven. Jij en je kindje, dat is waar je vooral op moet focussen en ervan genieten ❤️ dan komt alles goed

7 maanden geleden

Wel typisch hè dat er dan altijd wordt gezegd ik zou het niemand aanraden verbouwen of verhuizen hoog zwanger, maar toch doen zoveel mensen het 😅 Hier ook een erg grote verbouwing van een hele extra verdieping erbij (onder ons inclusief de tuin) bij mijn vorige zwangerschap, die verbouwing is nu eindelijk grotendeels klaar en dochter is 13 maanden. Ik was hoogzwanger toen er muren plat moesten en een uitbouw werd geplaatst en vond dat wel pittig met de herrie. Kreeg zelfs harde buiken dus veel huis ontvluchten. Mijn vriend deed bijna alles zelf naast een meer dan fulltime job, waardoor de papa dagen opgingen aan klussen, daar heb ik denk ik het meeste van gebaald. Nu zooo blij dat het alleen nog dingen afwerken is en deze zwangerschap dus veel relaxter zal zijn en we de kraamtijd en maanden erna gewoon echt samen kunnen doen. 😊 Dus mijn tip voor een grote verbouwing in zo’n periode, niet alles zelf willen doen en ook wat dingetjes uitbesteden indien het in je budget ligt en je geen extreem koppige vent hebt 🤣

7 maanden geleden

Dit gehad bij mijn vorige zwangerschap, tijdens de zwangerschap werd het huur contract niet verlengt wegens van 2 naar 3 p🤯 maart huis gekocht, ik was 26 mei uitgerekend, kleine kwam 29 april en 1 mei kregen we de sleutel waarbij verbouwen wel nodig was. Hectische tijd en kijk er dubbel op terug, wonen nu in een super fijn huis met tuin maar ben blij dat ik bij deze zwangerschap echt van de kraamtijd kan gaan genieten. Mijn tip, kook van te voren voor de vriezer

7 maanden geleden

Wij zitten ook met een verhuizing en in ons geval een verbouwing in het nieuwe huis. Zolang ik een dak boven mijn hoofd heb, een badkamer die functioneert en een slaapkamer heb waar alles af is heb ik niet veel stress. Of dat straks ook nog zo is zullen we zien haha maar ik probeer mij zo min mogelijk druk te maken

7 maanden geleden

Jaa gefeliciteerd met jullie droomhuis! Hier vergelijkbaar alleen met 32 weken erin gegaan de vorige keer, maar moesten wel nog verbouwen, alsin alles schilderen, vloer leggen beneden, boven alle vloeren eruit strippen en weer opbouwen. Heb alles zelf gedaan samen met mijn ouders (op de vloer beneden na) en op tijd klaar geweest! Wij hebben ons gefocust op beneden en de goede ouderslaapkamer, ergste geval hadden we nog geen babykamer maar die zou dan daarna wel komen. En slaapkamer voor onze oudste dochter. Later een probleem met de keuken gehad waardoor in mn kraamweek de hele keuken is afgebroken en een dag later opgebouwd. Of het ideaal was nee zeker niet, gelukkig konden de medewerker van de keukenboer stil zijn tijdens de gehoortest 😂😂 maar het is allemaal gelukt. Ook die avond is m’n fantastische moeder weer gekomen om de hele keuken mee te soppen en die daarna met m’n man weer te vullen. Mijn grootste tip: vraag om hulp! Stel de goede prioriteiten, babykamer is leuk, maar vaak slapen ze de eerste tijd toch op je eigen kamer. Vraag ook hulp voor de schoonmaakploeg! Het schoonmaken vond ik het ergste hoogzwanger, zeker als je al weet wanneer je erin gaat. Maak vast een planning maar zorg dat je haalbaar is, en het belangrijkste! Geniet van jullie droomhuis en jullie baby🥰

7 maanden geleden

Reactie op Sunshine-

Wij zitten nu in een grote verbouwing en wonen tijdelijk ergens anders. Hop ...
Wat fijn dat je er nog zo relaxed onder bent! En ja, heel herkenbaar dat je man juist wat extra spanning voelt door de zwangerschap 😅 Hopelijk kun jij straks lekker losgaan met je nesteldrang als jullie terug zijn, dat lijkt me heerlijk! En thanks, onze planning is inderdaad spannend, maar met wat hulp en voorbereiding moet het goed komen 💪 Succes met de laatste klussen!

7 maanden geleden

Reactie op baby2023x

Herkenbaar!! Wij gaan ook verhuizen. Nu zitten wij qua termijn wel meer saf ...
Wauw, dat klinkt als een flinke uitdaging, maar ook super herkenbaar! Wat fijn dat jullie straks eindelijk de sleutel krijgen, na 11 maanden wachten is dat echt verdiend haha. Twee maanden boven “wonen” klinkt pittig, zeker met een peuter én zwanger 😅 Maar wat goed dat jullie het zo praktisch aanpakken. En gelukkig zijn je ouders dichtbij, dat scheelt echt enorm. Succes met alles! 💛

7 maanden geleden

Reactie op MerlevB

Wel typisch hè dat er dan altijd wordt gezegd ik zou het niemand aanraden v ...
Haha ja, zo herkenbaar! Iedereen zegt inderdaad “ik zou het niet doen” en toch belanden we er massaal in 😅 Wat een heftige tijd moet dat voor jullie geweest zijn zeg, helemaal met harde buiken erbij en een partner die alles zelf wilde doen, dat lijkt me echt pittig. Maar wat fijn dat jullie nu in de afrondende fase zitten en je deze zwangerschap veel rustiger kunt beleven. Die quality time straks in de kraamtijd samen is echt zo waardevol. En dankjewel voor de tip, uitbesteden waar het kan is inderdaad goud waard (mits de koppigheid het toelaat, haha)! Gelukkig heb ik een handige vader die ons een handje helpt

7 maanden geleden

Reactie op Evenanoniemm

Dit gehad bij mijn vorige zwangerschap, tijdens de zwangerschap werd het hu ...
Wauw, dat klinkt echt als een enorm intense periode! Wat een timing ook met de baby die eerder kwam en dan meteen verbouwen na de sleuteloverdracht 😮 Respect dat jullie dat allemaal hebben doorstaan! Maar superfijn dat jullie nu zo’n fijn plekje hebben en dat je deze zwangerschap wel echt van de rust en kraamtijd kunt genieten 💛 En thanks voor de tip, die ga ik zeker meenemen, een gevulde vriezer lijkt me straks echt goud waard!

7 maanden geleden

Reactie op Anoukk98

Jaa gefeliciteerd met jullie droomhuis! Hier vergelijkbaar alleen met 32 we ...
Echt bewonderenswaardig dat jullie zoveel zelf hebben gedaan, zeker met 32 weken zwanger. Ik moet er nu nog niet aan denken ivm de vermoeidheid.. En dan ook nog een keukenprobleem in de kraamweek… wat een timing 😅 Je tips zijn echt super waardevol, vooral die over prioriteiten stellen en hulp vragen (ik vind het zo moeilijk om de controle los te laten). De babykamer is inderdaad leuk, maar niet per se topprioriteit. En ja, schoonmaken hoogzwanger is echt next level vermoeiend. Dankjewel voor het delen, en wat fijn dat je nu zo kunt terugkijken op hoe goed alles uiteindelijk is gekomen 💛