17 Reacties

3 weken geleden
Ik wil graag ontspannen de laatste weken van mijn zwangerschap doorbrengen, zodat ik genoeg tijd heb om mij (en mijn huis haha) voor te bereiden op de grote verandering die komen gaat ❤️ Ik denk dat ik dat het beste kan doen door op tijd rust te pakken. Ik neem vanaf 34 weken vakantieuren op (mijn laatste uren van 2025) en gebruik vanaf 36 weken de verlofuren.

3 weken geleden
Ik vond tot 36 weken wel pittig bij mijn vorige twee kinderen. Nu stond ik in een winkel, dus weinig zitten en ook last van m’n bekken.
Maar bij mij kwam de eerste 6 dagen eerder en de tweede 5 dagen eerder. 3 weken vrij voor je bevalling vond ik best kort ook.
Heb je nog vrije dagen?
Ik stop op papier nu 4 weken van tevoren, maar neem daarvoor nog 2 weken vrij, dus alsnog 6 weken.
Erna dan dus 12 weken en plak er 9 weken ouderschapsverlof aan vast.

3 weken geleden
Reactie op Baby Wens 98
Ik wil graag ontspannen de laatste weken van mijn zwangerschap doorbrengen, ...
Ik doe dit ook! Officieel ga ik met 36 weken, maar plak er twee weken ‘vakantie’ aan vast, dus met 34 verlof. Daarna nog 12 weken na de bevalling. Twijfel nog wel heel erg of ik mijn ouderschapsverlof erachteraan plak.

3 weken geleden
Ik ga met 34 weken met verlof, heerlijk om dan nog even tijd voor mezelf te hebben en dingen voor mezelf te doen en de laatste dingetjes te regelen indien nodig, na mn zwangerschapsverlof neem ik 9 weken ouderschapsverlof dus heb niet het idee dat ik dan iets tekort kom!

3 weken geleden
Ik had bij mijn 1e 4 weken van tevoren verlof aangevraagd, maar trekte dat echt niet. Als je je dan 6 weken van tevoren ziek meldt, start dan je verlof ipv 4 weken van tevoren.
Dus er is altijd nog een nooduitgang als je het echt niet trekt.

3 weken geleden
Bij mijn eerste werkte ik tot 36 weken en toen braken mijn vliezen met 36w4d 😅. Dit keer ga ik dus wel mooi met 34 weken stoppen.

3 weken geleden
Ik ga met 34wk. Heb bij m’n vorige zwangerschap complicaties gehad en wil nu niets dwingen. Ik heb daarna nog compensatie van vakantie en evt vang ik wat op met ouderschapsverlof zodat ik t/m februari in ieder geval thuis kan blijven. Heb afgelopen weekend (extreem moe en harde buiken) weer gemerkt hoe belangrijk rust is 🙏🏻

3 weken geleden
Ik ga officieel met 36 weken met verlof, maar werk de laatste 2 weken wel al minder. Zodat ik klusjes weg kan werken thuis, meer rust kan pakken en ook echt vrij ben in mijn verlof. Ik vind het heel lastig in te schatten hoe zwaar het gaat zijn in de laatste weken. Een vriendin van mij deed hoogzwanger nog vanalles en beviel pas na 41 weken, maar ik ken ook mensen met flinke bekkenpijn en idd ook die met 36 a 37 weken al bevallen zijn en pas net verlof hadden...
Ik ga sws het laatste trimester extra tijd inplannen voor mezelf om te rusten en ontspannen en quality time met mijn partner. Als de baby dan vroeg komt hebben we gewoon extra tijd met z'n 3en 😊

3 weken geleden
Ik ga al twee maanden van tevoren 4 dagen in de week werken ipv 4,5 dag. En dan met 36 weken met verlof. Hopelijk is het te doen.. deze zwangerschap verloopt tot nu toe namelijk best goed dus ik houd hoop 😄

3 weken geleden
Ik ga 4 weken van tevoren, ik heb het liefste erna 12 weken. Ik heb een kantoorbaan met alle vrijheid hoe ik mijn werk indeel en waar ik werk, dus geen fysiek zwaar werk.
Als op het einde blijkt dat ik het toch wel zwaar vind, neem ik misschien wel wat vakantie-uren op.

3 weken geleden
Ik ga ook 6 weken vantevoren met verlof, ik werk in de kinderopvang dus bij ons wel soort van verplicht maar zou er sowieso wel voor kiezen. Onze eerste kwam 4 weken te vroeg. De andere 2 wel rond de datum. Is wel erg fijn om nog even een paar weken rustig aan te doen. Daarna neem ik nog paar weken vakantie op en ouderschapsverlof.

3 weken geleden
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik wil graag zo lang mogelijk thuis blijven achteraf, dus ben nu aan het kijken of ik na mijn zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof kan plakken en daarna nog 5 weken vakantie die ik nog mee neem van dit jaar. Dan ben ik thuis totdat ons kindje bijna een half jaar is. Ik denk dat ik voor nu voor 5 of 6 weken van te voren ga als ik de ervaringen zo lees, rust vooraf is inderdaad ook belangrijk ☺️.

3 weken geleden
Bij mijn dochtertje wilde ik met 36 weken stoppen, en na het bevallingsverlof een maand extra ouderschapsverlof plakken. Uiteindelijk met 35 weken gestopt en maar goed ook, want mijn dochtertje was het zat en besloot met 36+4 al te komen 😅🤭
Voor deze zwangerschap gekozen voor stoppen met 34 weken, en wederom een maand ouderschapsverlof erachteraan. Mede door de vroege komst van mijn dochtertje, maar ook omdat ik me nu extra realiseer dat de tijd voordat je bevalt ook heel bijzonder en welkom is. Nog even rust, nog even genieten van de laatste momenten voordat je baby er is en de laatste dingetjes afronden. 😊

3 weken geleden
Ik hoop dat 4 weken lukt zodat ik achteraf zo lang mogelijk thuis ben, dus dat is in het systeem gezet. Maar wel flexibel besproken, dus als eerder nodig is heb ik de vrijheid om het aan te passen en eerder te gaan! Mocht het medisch noodzakelijk zijn, dan wordt altijd de 6 ingeregeld in het systeem (ook als je bv al 12 weken vooraf met verlof gaat)