13 Reacties
2 dagen geleden
Hier ook dezelfde, maar niet in het ziekenhuis bevallen, ik dacht dat het kwam door bacteria van tijdens het geboorte maar dat is niet belangrijk. Hier ook advies gekregen om het met gaasjes en Lau water schoon te maken van buiten naar binnen. Hoop dat het snel overgaat
2 dagen geleden
Wel de tip om dat water eerst te koken. Heeft idd te maken met dat ze nog niet kunnen tranen.
2 dagen geleden
Ik zou eerder gaasjes of watten schijfjes gebruiken. Hydrofiele washandje is iets stugger. Het heeft bij mij btw 2 weken geduurd voor zijn oogjes schoon waren. Niet peuteren met jouw handen aan zijn oogjes. En als je het schoonmaakt, niet met hetzelfde vuile gedeelte weer schoonmaken.
2 dagen geleden
Knijp een beetje borstmelk op een steriel gaasje uit het kraampakket. Veeg het daarmee schoon. Het duurt ongeveer 3 weken. Dan is het traanbuisje open en kan het meer reguleren..
16 uur geleden
Is bij ons nu na 4 weken een stuk minder en sommige dagen helemaal over! Hij had ook wel elk uur z’n oog helemaal verstopt, misschien duurde het daarom langer.
16 uur geleden
Bij ons was het advies afgekoeld gekookt water op een steriel gaasje. Een beetje moedermelk op een gaasje werkt ook goed, dan droogt de huid ook minder snel uit. Bij mijn zoontje duurde het een paar dagen. Afwisselend water en melk gedaan.
16 uur geleden
Wij hebben hier ook last van, ons zoontje van nu iets ouder dan 2 weken. Maar ook het advies van eerdere kraamverzorgsters gehad om met een hydrofiel washandje te doen. Maar dat is eigenlijk best een beetje hard. Nu kregen we de tip om met een watje te deppen in gekookt afgekoeld water en dan van buiten naar binnen vegen