6 Reacties

9 maanden geleden

Ik herken het wel een beetje, in een andere context. Ik verhuisde, ging samen wonen. Die vriendin bleef achter terwijl we veel samen deden. Ik moest dingen plannen en dat vergde ook energie. Ik dacht dat moet vanuit mij komen. Ik ben verhuisd. Dat was alleen energie slopend. Op een dag zei ze we zijn uit elkaar gegroeid, jij huisje boompje beestje en ik nog lang leven de lol. Dit is inmiddels 3 jaar geleden. Wij zijn nog steeds bevriend, niet zoals vroeger maar wel gewoon goed. Toevallig laatst bij mijn MA overgehad en dat ik het zwaar vind om dit soort dingen te delen en dat ik afstand voelde vanuit mijn oude dorp. Toen echt een goed gesprek gehad, waaruit bleek dat ze me gewoon miste. Mensen zien het vaak vanuit eigen context. Eigenlijk ook een goed teken dat ze dan jou mist? Zie het als een compliment en app haar anders wat vaker met hoe het gaat of leuke filmpjes.

9 maanden geleden

Wat jammer om te horen. Sinds de geboorte van mijn eerste kindje zijn sommige vriendschappen ook veranderd. Sommige verwaterden wat, terwijl andere juist hechter werden—vaak met mensen die ook een kindje hebben gekregen. En dat is oké, al vond ik dat in het begin best lastig. Niet iedereen beweegt met je mee in zo’n intense en nieuwe fase. Wat me raakt is dat je je vervelend en schuldig voelt richting je vriendin. Je draagt een kindje in je, dat is zó bijzonder en vraagt zoveel van je. Juist in zo’n periode is het belangrijk dat je je gesteund voelt, zeker als je je niet goed voelt. Weet je waarom er weinig van haar kant komt? In ieder geval stuur ik je heel veel liefs toe.

9 maanden geleden

Snap wel dat je dit stom vindt. Ik vind het ook kinderachtig om zoiets dan op social media te benoemen. App dan persoonlijk dat je graag wil afspreken omdat je merkt dat je elkaar minder spreekt dan je zou willen🤷‍♀️

9 maanden geleden

Sorry, maar hoe oud ben je als je zoiets via social media doet. Ik weet nog dat ik 17 jaar was en op twitter zat. Toen noemde je dat een UCS (undercover shot). Maar goed. Heel vervelend dat je je zo voelt! Je zou juist verwachten dat ze je zou steunen. Ik herken het gelukkig niet, ik heb maar 3 vriendinnen die allemaal net kindjes hebben. Dus die snappen het. Heeft zij ook al kinderen? Heb je specifiek gevraagd of het berichtje over jou ging? Je hoeft je inderdaad niet te verontschuldigen! Ik hoop dat je nog fijne andere vriendinnen hebt😊.

9 maanden geleden

Reactie op DL622

Sorry, maar hoe oud ben je als je zoiets via social media doet. Ik weet nog ...
Ik word deze maand 26. Zei word in juli 21. Dus denk dat het in het leeftijdsverschil zit… behalve dat ze met veel dingen al verder in het leven is dat ze ouder gedraagt dan dat ze is. Ze heeft geen kinderen. Het berichtje was voor het algemeen zei ze maar ze zei indd ook dat ik weinig laatste tijd liet horen. Dus ik heb haar uitgelegd hoe dat kwam. Maar daar geen ik weinig reactie op. Ik heb verder niet zoveel vriendinnen. 1 andere meid zelfde leeftijd woont alleen 30 minuten van me vandaag. Heeft een dochtertje van een half jaar! Dus gelukkig niet helemaal vriendinnen loos…

9 maanden geleden

Reactie op Pepo

Snap wel dat je dit stom vindt. Ik vind het ook kinderachtig om zoiets dan ...
Ja dat heb ik haar ook aangegeven maar krijg ik ook geen reactie op. Dus dan weet ik het helaas ook niet meer. Ook paar gevraagd om even te bellen en er over te hebben. Maar wimpelt ze af. Mensen kunnen echt lastig zijn 🥹