7 Reacties
gisteren
Onze dochter is heel alert dus dus hebben we veel vast en wil de wereld zien. Dus laten haar vooral veel kijken. Verder muziekje en zo’n contrast kijkboekje.
Slaapt jouw baby weer makkelijk in want die van ons is soms uren achtereen wakker ookal proberen we haar in slaap te krijgen. Die van ons is 4 weken oud
gisteren
Wij hebben inmiddels een activity mat gekocht waar hij twee keer per dag even in ligt. Nog niet echt om te spelen, maar wel kijken. Ook laten we regelmatig contrastkaarten / boekjes zien. Verder veel knuffelen, liedjes zingen, rondlopen en de wereld laten zien terwijl we tegen hem praten en inderdaad met de ogen speeltjes laten volgen.
9 uur geleden
Reactie op OntspannenRegendruppel835638
Onze dochter is heel alert dus dus hebben we veel vast en wil de wereld zie ...
Hier ook een hele alerte/ wakkere baby. Ze is 7,5 week maar blijft het liefst de hele dag wakker. Ik probeer haar na een uur in slaap te krijgen maar dat is echt met moeite… hoe is dat bij jou?
9 uur geleden
Reactie op carmenhop
Hier ook een hele alerte/ wakkere baby. Ze is 7,5 week maar blijft het lief ...
Het is zo moeilijk! Ze precies en kan echt 3/4 uur achter elkaar wakker zijn en je ziet dat ze dan gefrustreerd raakt en het niet lukt in slaap te vallen. Ze slaapt overdag bijna alleen maar op mij of mijn man.. ze is van 10 tot 15:00 veel wakker met korte dutjes waar ik haar nauwelijks weg kan leggen.
Uiteindelijk werkt de ene keer wiegen en de andere keer klein beetje melk geven en aan de fles in slaap laten vallen. Uiteindelijk is het voor ons echt raden soms. Vandaag eindelijk om 3 uur zelfstandig gelegen voor een dutje tot 18:15 toen maakte ik haar wakker voor de fles.
Hoe doe jij het?
9 uur geleden
Tot nu toe hebben wij nog niks bijzonders gedaan behalve hem gewoon wakker laten zijn. Ik merk dat onze zoon nu vaker wat langer wakker blijft, waardoor ik ook denk dat we toch actiever iets moeten aanbieden misschien. Echter hebben we nu al een paar keer gehad dat hij een poos heel relaxed wakker is, en dan ineens krampjes krijgt waar hij echt veel last van heeft, waardoor hij uiteindelijk echt oververmoeid is... Ik wil hem dus ook niet overstimuleren. Ik volg hier even voor inspiratie!
9 uur geleden
Voorlezen, liedjes zingen, tummy time, knuffelen, samen op de bank liggen (hij op een van ons), zwart/wit-plaatjes bij hem leggen. Verder gewoon lekker kletsen met hem over het weer, ons huis, wie er op bezoek komt. Goed voor de taal 😃