11 Reacties

8 maanden geleden

Wij gebruikten met onze eerste alleen wasbare luiers. Is heel goed te doen. Met de tweede erbij werd het toch wat meer werk. Nu met de derde ga ik denk ik half half doen. Kraamzorg kan er vaak prima mee over weg.

8 maanden geleden

Hier met de eerste ook gedaan fulltime en we gaan met deze zwangerschap ook weer fulltime (dochter is al zindelijk). Huren is een prima optie, dan kun je meteen kijken of het voor je is en wat je prettig vind. Ik zou persoonlijk wel huren bij een echt wasbare luier bedrijf, zodat je meerdere dingen kunt proberen. Volgens mij deed Nappy's wel aan huren, en de Billenboetiek is heel goed in voorlichten en helpen!

8 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen en plus- en minpunten algemeen maar misschien ook van soort/merk. Wij willen ook voor wasbaar gaan, maar mijn partner is ook een beetje bang dat het extra werk is of lastig is. Zeker met inleggers in de wc legen en zo. Benieuwd naar ervaringen!

8 maanden geleden

Reactie op FlexibeleVlot295568

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen en plus- en minpunten algemeen maar mis ...
Wij gebruikten destijds een tweedelig systeem. Dat werkt echt het beste tegen doorlekken. Een basisluier en een overbroekje. Daarin voor in de nacht nog bamboe inleggers. Je hoeft dan niks te legen.

8 maanden geleden

Ik ken meerdere mensen die voor 1000,- aan spullen hebben aangeschaft voor de wasbare luiers en er na een paar maanden helemaal klaar mee waren. Het is elke dag en veel wassen en zij vonden het onderweg of voor oppas opa’s en oma’s gewoon makkelijker om wegwerpluiers te gebruiken. Waardoor ze uiteindelijk als gemak thuis ook steeds de wegwerp bleven gebruiken. Overigens vind ik het er bij de ukkies, zeker in de newborn fase ook wel sneu uit zien zo’n groot pakket tussen de benen 🙈

8 maanden geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Ik ken meerdere mensen die voor 1000,- aan spullen hebben aangeschaft voor ...
Gelukkig kan je ze dan goed door verkopen ;) maar dan kan je inderdaad eerste beter gaan huren om te kijken of het bij je past. Het is niet zielig voor de kindjes hoor, sterker nog het is bevordelijk voor de heupjes. Newborns zitten van nature al meer in zo’n houding. In een draagzak moet je die houding bijv ook goed doen.

8 maanden geleden

Reactie op FlexibeleVlot295568

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen en plus- en minpunten algemeen maar mis ...
Wij legen de inlegvellen alleen in de wc bij harde ontlasting. Maar meestal verdwijnen de poepinlegvellen in een zakje in de container. Het is maar net wat voor je werkt, je moet het jezelf ook niet te moeilijk maken! Beter een poepvelletje in de container dan 8 luiers per dag!

8 maanden geleden

Reactie op natuurlijkemama

Gelukkig kan je ze dan goed door verkopen ;) maar dan kan je inderdaad eers ...
Precies! Eerst huren, en daarna langzaam aan je dingetjes kopen. Zo weet je zeker dat het loont!

8 maanden geleden

Reactie op momoftwoundertwo

Ik ken meerdere mensen die voor 1000,- aan spullen hebben aangeschaft voor ...
Jammer dat je dan alleen de verhalen kent waar het zo gaat! Hier zijn gastouder en opa's/oma's laaiend enthousiast en doen ze het graag. Ze weten niet beter!

8 maanden geleden

Wij hebben bij onze twee oudsten ook wasbaar gebruikt, tweedelig systeem. We hadden Hu-Da broekjes en overboekjes van Milovia. Gekocht bij nappys. Dat zijn twee relatief smal vallende merken. Wordt dus (relatief tov andere wasbare luiers) een klein pakket. Bij kind 1 alles aangeschaft, en een heel deel gaat straks ook weer mee voor kindje 3. Best veel ervaring dus! Vraag maar raak:) En wij zijn voor onze eerste werd geboren langsgegaan bij een '"consulent"(?) van nappys. Konden we heel veel verschillende soorten luiers bekijken en alle vragen stellen. Dat was heel fijn. https://www.nappys.nl/wasbare-luiers/voorgevormde-luiers/voorgevormde-luiers-hu-da/one-size-klittenband-3-5-16-kg/bamboeluier-wit

8 maanden geleden

Hier ook tweedelig trouwens, Hu-da's en overbroekjes van happy bear! Maar, toen onze dochter net was geboren hadden we de kleinste maat totsbots en ook overbroekjes daarvan. En tot ze vast voedsel eten heb je geen inleggers nodig gelukkig, dus dat scheelt ook!