21 Reacties

3 weken geleden
Ik wilde graag mijn partner en zusje erbij hebben. Partner liever gewoon ons twee. Dus alleen mijn partner en de verloskundige was er bij. We hebben er voor gekozen kraamzorg pas na de bevalling te laten komen.
Nr 2 wil ik met partner, kind en verloskundige doen. Moet met de verloskundige overleggen of die het fijn vindt als kraamzorg of een ander er bij is mocht kind (4) meer aandacht nodig hebben.
Maar eerlijk, bevalling doe je als vrouw met je baby. Daar omheen is alleen maar om dat te faciliteren.
Volgens mij heeft mijn verloskundige geen maximum aantal mensen, misschien is dit in het ziekenhuis anders.

3 weken geleden
Het liefst zo min mogelijk is mijn ervaring;). 1e was in ziekenhuis geboren met heel team eromheen. Andere 2 thuis met partner ,verloskundige en kraamverzorgster. Laatste 2 vond ik het fijnst maar dat zal voor ieder anders zijn.

3 weken geleden
Zeker weten alleen mijn man. Het is het moment dat we allebei ouders mogen worden, dat wil ik graag met z’n tweeën meemaken. ❤️

3 weken geleden
Ik heb bij mijn eerste bevalling mijn (ex)partner, mijn moeder en zijn zusje erbij gehad. Ik vond dit zo fijn.
Bij deze bevalling wilde mijn partner en ik beide onze moeder erbij. Alleen gaat het waarschijnlijk niet zo lopen ivm kans op eerder halen via keizersnede.

3 weken geleden
Ik had mijn man en zus erbij, ik verwachte dat mn zus mij toch anders kon steunen dan mn man (want ze is een vrouw met 3 kinderen). Bleek achteraf heel erg fijn, mn man was compleet overweldigd en mn zus kon mij steunen, mn man kon zo zn momentjes pakken (die had hij hard nodig) en mn zus kon dus ook hem steunen. Zonder haar hadden zowel mijn man als ik de bevalling denk ik heel anders (stressvoller) ervaren.

3 weken geleden
Mijn eerste bevalling was medisch. Maar ik mocht zelf bepalen hoeveel familie ik erbij wilde. Zolang de gyn haar werk maar kon doen.
Nu mag ik poliklinisch bevallen met eigen verloskundige en is dit hetzelfde. Zelf vind ik het fijn zo min mogelijk mensen erbij te hebben. Je zit zo in ke bubbel.. andere kunnen je daar alleen maar in afleiden merkte ik. Alleen mijn man en verloskundige zijn er dus bij ☺️

3 weken geleden
Ik had de vorige keer in een duidelijk in het bevalplan gezet dat ik alleen mijn partner erbij wou hebben, maar het liep allemaal niet zoals gehoopt en verwacht, mijn moeder is daarom ook de hele tijd erbij gebleven en dit heb ik al heel prettig ervaren.
Zeker toen direct na de bevalling mijn zoontje meegenomen werd naar de neonatologie en mijn man met hem meeging. Toen had ik in ieder geval mijn moeder nog bij mij in plaats van na zoiets traumatisch helemaal alleen op de beval kamer te liggen.
Toch zou ik het deze keer weer zonder proberen, dus alleen partner erbij. Maar we zullen zien hoe het loopt.

2 weken geleden
Met mijn eerste bevalling was mijn man en mijn beste vriendin aanwezig. ik was dat zelfde jaar ook bij haar eerste bevalling. Het was heel mooi om het zo met elkaar te delen, want ze wist precies waar ik doorheen ging.
Met dit kindje is natuurlijk mijn man er weer bij en hebben we ervoor gekozen mijn zus erbij te laten zijn.

2 weken geleden
Ik zou even informeren bij je vk of in het ziekenhuis. Want er is verschil per ziekenhuis
Bij de eerste ben ik medisch bevallen en waren de regels als volgt: Bij ons mocht ik twee mensen bij de bevalling hebben, dit was in een verloskamer. Na de bevalling werden we overgebracht naar een kraam kamer. Hier mocht alleen mijn man bij ons blijven en was er eventueel voor ander bezoek vaste tijden. Ik/wij wilde er overigens ook echt niemand anders bij hebben.. Ik vond het heel fijn om het samen te doen.
Bij de tweede waren de regels nog hetzelfde in het ziekenhuis. Ik mocht toen alleen heel snel naar huis, ben totaal nog geen 6 uur in het ziekenhuis geweest.
Ik verwacht dat de regels nu nog zo zullen zijn. Maar ik wil nu niet in het ziekenhuis bevallen. Maar dat doet er niet toe.
Mijn ervaring is, het is een intiem en heel bijzonder moment en ik heb het met niemand anders erbij willen doen.

2 weken geleden
Bij mijn eerste zwangerschap was ik daar heel kieskeurig over, alleen mijn man, daarna nu bij mijn 6de kind en vlotte bevallingen (minder dan 3 uur), interesseert het me geen 1 malle moer meer. Ik wil het kind eruit en al kijken er 40 wild vreemde mannen mee, zal me op dat niveau niet meer boeien.

2 weken geleden
Ik had bij mijn 1e bevalling mijn moeder & partner erbij! 🩷
Ik kreeg pas rust tijdens m'n bevalling toen m'n moeder er was. Voor mij zo belangrijk en vertrouwt dat ze er was! Ook voor mijn vriend heel fijn! Zeker omdat ik half weg viel ivm een slaapinjectie (heftig begin van mn bevalling helaas) hadden m'n vriend & moeder ook elkaar!
Nu sowieso weer 100% mn moeder & partner erbij!
Ik zou het nooit zonder m'n moeder doen. Voor mij een hele belangrijke steun en een persoon die mij het allerbeste kent! 🩷
Ik krijg al stress van het idee dat m'n moeder te laat zou zijn.. Is echt mijn grootste angst aangezien ik weet dat een 2e sneller kan komen en m'n moeder op 1 uur rijden woont..

2 weken geleden
Ik wil hier alleen mijn vriend bij, moet er niet aan denken dat mijn moeder er bijv. bij is. Ik maak het graag een moment van ons 2 (en al het nodige medische personeel 😂)

2 weken geleden
Alleen mijn man.
Ik vind dit een moment voor ons samen. Daar hoeft familie niet bij te zijn.
Mijn zoon gaat die dag naar opa en oma en als de kleine geboren is wil ik dat mijn zoon als eerst komt kijken en daarna pas de rest.
Maar we zien wel hoe het gaat lopen. Als mijn man maar de enige is die erbij is.

2 weken geleden
Het liefst wil ik alleen mijn vriend erbij hebben. Mijn vriend verstopt zich het liefst tegen die tijd, want die vindt het heel eng. Snap ik.
Ik ben bij twee bevallingen geweest van mijn zusje en zij wil er ook graag bij mij bijzijn. Ik twijfel nog en heb mijn twijfels met haar gedeeld. Ze vindt het ook niet erg om op de gang te wachten, zegt ze. Ik ben vooral bang dat ik me aan alles en iedereen ga lopen ergeren en dat ik heel onaardig ga doen. Maar ik ga voor het eerst bevallen, dus ik heb nog geen idee wat me te wachten staat. Ik vind het eerlijk gezegd best wel eng. 🙈

2 weken geleden
Reactie op UmmAlshareef
Bij mijn eerste zwangerschap was ik daar heel kieskeurig over, alleen mijn ...
Hoi UmmAlshareef! Wauw zesde kindje en vlotte bevallingen! Heb je tips voor deze aanstaande moeder? Ik zie op tegen het bevallen dus zou graag van je leren (kan hier maar heb je ook een vriendschapsverzoek gestuurd)🫶