8 Reacties

9 maanden geleden

Ligt eraan of het zika virus daar overgedragen wordt door mugen

9 maanden geleden

Gefeliciteerd! Ik raad je aan om een reisconsult in te plannen bij de GGD. Heb ik onlangs ook gedaan voor Tanzania. Helaas kreeg ik een negatief reisadvies. Heel jammer, maar de gezondheid van mezelf en ons kindje gaat voor. Veel geluk met je zwangerschap!

9 maanden geleden

Let naast zika ook op dengue. Ik weet niet of er op Bali dengue is, maar ik heb zelf een reis naar de Filipijnen moeten cancelen vanwege een actuele dengue-uitbraak en dat is heel riskant voor zowel jezelf als je ongeboren kindje. Ik had eerlijk gezegd niet het idee dat ‘mijn’ reisvaccinatie-bureau van die uitbraak op de hoogte was, maar het was ook wel heel recent nieuws op dat moment. GGD oid zou in principe gewoon goed advies hiervoor moeten geven! 😊

9 maanden geleden

Buiten alle bekende ziektes hebben westerse reizigers tegenwoordig snel een parasiet te pakken op Bali. Tandenpoetsen wordt aangeraden met fleswater omdat het water zo erg vervuild is. Mijn opa en oma reizen al meer dan 25 jaar naar Bali, nooit last gehad tot de laatste paar jaren. Elk jaar last van een Bali Belly, duurt ruim 2 weken. Het is met heel goed opletten wel te doen, maar het is de vraag of je dit voor jezelf en je ongeboren kindje wilt.

9 maanden geleden

Hee!! Onze reis stond ook al gepland. Ik zou dan 5 maanden zijn als alles goed gaat. Ik ben al meerdere keren op Bali geweest en ik moet zeggen dat ik me daar niet zo druk om maak. Het ligt er ook aan wat je wilt gaan doen. Voor ons word het gewoon een strand/zwembadvakantie met af en toe een uitstapje. Ik zal als ik jullie was zeker nadenken over de uitstapjes naar bijv Monkeyforest. Verder in de avond goed insmeren met anti mug en geen ‘gekke’ dingen eten.

9 maanden geleden

De keuze is aan jou of je dat risico wil nemen. Wij overwogen ook om naar Azië te gaan, maar we hebben besloten om het niet te doen. De kans op (virus)infecties en voedselvergiftiging is toch aanwezig. Daarnaast is hitte ook niet goed voor je als je zwanger bent. Als er iets aan de hand is zou ik daar niet naar het ziekenhuis willen.

9 maanden geleden

Wij hadden ‘gelukkig’ nog niks geboekt, dus ik hoor zo’n gemengde verhalen dat je beter het risico niet kan nemen en daar later maar heen moet gaan😊

9 maanden geleden

Ik houd enorm van reizen en vind Bali fantastisch, maar zou het nu even niet doen. The Bali Belly is real en enorm vervelend. Dengue en rabiës zijn ook aanwezig. Ik