9 Reacties

vorige maand

Het enige is dat je de kattenbak beter niet zelf kunt verschonen vanwege toxoplasmose - dat zit mogelijk in de ontlasting van katten. De kittens zelf zijn in principe geen probleem!

vorige maand

Mijn poes is afgelopen zaterdag bevallen. Je zou middels een bloedtest kunnen checken of je al immuun bent voor toxoplasmose, die kans is namelijk wel aanwezig. Dan is het geen probleem. De parasieten worden pas na 24u besmettelijk. Dus als je ervoor zorgt dat de kattenbak dagelijks wordt verschoond is er niks aan de hand. Bij mij liggen ze nu nog in een doos en ik verschoon elke dag de doek waar ze op liggen.

vorige maand

Reactie op BabyNov2025

Mijn poes is afgelopen zaterdag bevallen. Je zou middels een bloedtest kunn ...
Dankje voor de tips! Kan ik zo bloedonderzoek aanvragen bij de huisarts of via de verloskundige?

vorige maand

Reactie op juul101

Het enige is dat je de kattenbak beter niet zelf kunt verschonen vanwege to ...
Dankje voor de tip! De kattenbak doe ik al niet meer dus het is een geruststelling om te weten dat er verder niks drastisch moet gebeuren om de kittens te kunnen houden thuis.

vorige maand

Reactie op PequenaLove

Dankje voor de tips! Kan ik zo bloedonderzoek aanvragen bij de huisarts of ...
De verloskundige kan dit voor je aanvragen, maar het kan ook via je huisarts.

vorige maand

Heel regelmatig ontvloooien en ontwormen!

vorige maand

Reactie op ScarletWitch

Heel regelmatig ontvloooien en ontwormen!
Bedoel je de moederkat+ kittens??

vorige maand

Reactie op BabyNov2025

De verloskundige kan dit voor je aanvragen, maar het kan ook via je huisart ...
Ga ik doen! Dankjewel馃┓馃┑

vorige maand

Reactie op PequenaLove

Bedoel je de moederkat+ kittens??
Beide. Voor kittens wordt dit schema voor ontwormen meestal gehanteerd: -op 3 weken -op 5 weken -op 7 weken -op 9 weken -daarna elke maand tot een half jaar leeftijd -daarna elke 3 maanden De moederpoes kan het beste ook al worden behandeld als ze drachtig is. Daarna mag moederpoes tegelijk met de kittens ontwormd worden. Ontvlooien moet volgens mij maandelijks gebeuren. Ik zou dit even met de dierenarts overleggen!