25 Reacties
9 maanden geleden
Hoi Anoniemmie,
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Met kerst een MA, een week nadat op de eerste echo wel een hartje was te horen. Ben nu 7+1 en vanavond de echo. Extreem gespannen en ga qua vertrouwen alle kanten op. Ik probeer gewoon zoveel mogelijk afleiding te zoeken en erover te praten met iemand. Weet zeker dat je 1,5 week wel volhoudt maar het is altijd goed je angst met iemand te bespreken!
9 maanden geleden
Hier net voor kerst een ma gehad en net voor oud en nieuw is de miskraam begonnen, en ik vind het ook heel spannend. Ik ben vandaag op mijn NOD dus net 4 weekjes. Ik voel me wel veel meer zwanger dan bij de miskraam (ben bijv aardig misselijk al). Maar mijn echo is bij 6+5, op 9 april, dus duurt echt nog lang. Ben echt zenuwachtig dus begrijp je helemaal
9 maanden geleden
Hey, snap helemaal wat je bedoelt met bang zijn. Ik ook vlak voor kerst een MA en nu 6+1.
Je bent super blij dat je weer zwanger bent maar je twijfelt aan alles.
Als het voor jou helpt te vragen eerder heen te gaan, altijd je gevoel volgen. En vragen kan altijd.
Ik heb hetzelfde wat jij zegt, dat het deze keer anders voelt en mijn vriend zegt dan maar misschien is dat alleen maar goed want de vorige keer was het niet goed, dus daar houd ik me aan vast.
Wij hebben er bewust voor gekozen geen extra vroege echo te doen dus ik heb pas 8 april eerste echo , duurt zo lang, maar hoop daar goed nieuws te horen.
Heel veel succes en geniet van je zwangerschap hoe spannend ook! ⭐️
9 maanden geleden
Ik snap jou precies afgelopen november een ma gehad en begin februari pas schoon verklaard omdat er steeds nog restweefsel aanwezig was. Het is een spannende tijd maar ik probeer mij eraan vast te houden dat de kans dat het weer gebeurt net zoveel is als iemand die het nog niet eerder heeft meegemaakt. Persoonlijk voelt mijn lichaam nu ook anders dan bij de ma dus ook dat geeft mij wat meer vertrouwen in deze zwangerschap🤍
9 maanden geleden
Ik herken je gevoel, heb hetzelfde meegemaakt in december en bij de eerste ei sprong was het ook direct weer raak. Inmiddels de eerste echo gehad maar durfde niet naar het scherm te kijken. 😕 Pas op het moment dat ze zij dat er een hartslag was heb ik gekeken. Ik probeer het nu een beetje naast me neer te leggen hoe moeilijk ook, het valt buiten je cirkel van invloed. Ik voel me trouwens ook anders dan bij de MA kwa symptomen. Heel veel succes, stay positive ❤️
9 maanden geleden
Verschrikkelijk wat iedereen heeft mee moeten maken, maar wat fijn dat we herkenning hebben bij elkaar ❤️
Deze berichtjes doen me goed en laten me toch een klein beetje meer vertrouwen hebben!
9 maanden geleden
Zelf zou ik wachten tot de 7 weken. Ik heb een MA gehad in november en had met 6 + 1 weken de eerste echo. Toen was het nog te vroeg om een hartje te zien. Met 6 + 6 nog een echo gehad ivm licht bloed verlies en een mooi kloppend hartje gezien. Ik zou voor je eigen gemoedsrust pas met 7 weken doen. Dan zit je niet in de spanning als er begin week 6 nog geen kloppend hartje te zien is (wat overigens dus heel normaal is dat je zo vroeg nog geen hartje ziet).
9 maanden geleden
Herkenbaar. Ik heb 4 miskramen gehad, waarvan in september de laatste met restweefsel en in november pas schoon verklaard. Nu opnieuw zwanger 5+2, en ik kan niet genieten. Echo staat gepland op 7w. Al dagelijks denk ik, ik bel om vroeger langs te gaan want ik kan dit niet meer. Maar vandaag besliste ik toch om te wachten. Ik heb geen zin om in week 6 al te gaan, en dat het hartje mss nog niet klopt, of nog zwak is,.. dan ga ik ook niet meer slapen. Ervoor gekozen om de afspraak toch op 7w te laten staan want dan hoort alles in orde te zijn, met een kloppend hartje. Geen tips of goede raad, maar vooral (h)erkenning.
9 maanden geleden
Reactie op Eyawan
Zelf zou ik wachten tot de 7 weken. Ik heb een MA gehad in november en had ...
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb ook maar besloten om toch te wachten tot wanneer ik de echo heb.
Wat fijn voor je dat je al een goede echo hebt gehad zeg!! 😍 stelt je veel gerust denk ik?
9 maanden geleden
Reactie op LM10
Herkenbaar. Ik heb 4 miskramen gehad, waarvan in september de laatste met r ...
Wanneer heb jij je eerste echo? Ik 1 april
9 maanden geleden
Reactie op Eyawan
Zelf zou ik wachten tot de 7 weken. Ik heb een MA gehad in november en had ...
Dit zou ik ook zeker aanraden! Mijn verloskundige wil het ook niet doen voor de 7 weken om deze reden, ook voor m’n eigen veiligheid dat ik iniedergeval duidelijkheid heb. Hier een ma gehad en daarna en gezonde zwangerschap (ze is inmiddels 1,5 haha) en nu hopen dat het goed zit🍀
Hier maandag de echo maar wat duurt het eindeloos
9 maanden geleden
Reactie op Anoniemmie 🫶🏻
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik heb ook maar besloten om toch te wachte ...
Ja zeker. Ik merk dat ik nu ook ern stuk rustiger viel ofzo nu de bevestiging is dat het hartje klopt. Met 8+1 heb ik nog een echo en dan weer een mijlpaal afstrepen. Ik merk dat elke week als een behaalde mijlpaal voelt
9 maanden geleden
Zo herkenbaar allemaal. Ik heb 31 december een MA gehad bij 10 weken en 7 januari de miskraam zelf. Nu alweer zwanger. Morgen bij 6+5 de eerste echo per toeval, want dit was eigenlijk een laatste nacontrole ivm een cyste die ze gezien hebben.
Mega zenuwachtig. Ik voel mezelf totaal niet zwanger, heb alleen hele lichte symptomen...
Tip om hiermee om te gaan, praat erover met iemand die buiten de situatie staat. Ik loop bij de psycholoog momenteel.
9 maanden geleden
Reactie op Eyawan
Ja zeker. Ik merk dat ik nu ook ern stuk rustiger viel ofzo nu de bevestigi ...
Dat kan ik helemaal begrijpen! Wat fijn dat je met 8 weken nog een controle hebt!! Hopelijk blijft alles goed gaan ❤️
9 maanden geleden
Hoi allemaal, ik heb ook een missed abortion gehad in oktober toen ik bijna 3 maanden zwanger was. Ik heb 5 maanden lang geen normale menstruatie gehad, nog steeds bloedingen tussendoor. Eindelijk had ik weer een normale ongesteldheid afgelopen maand en zwanger geworden. Ik ben 4 weken zwanger, enorm pril en had pijnlijke borsten en opgezette buik. Deze symptomen zijn opeens weg sinds 2 dagen en dit maakt mij enorm onzeker. Ik wil zo graag dat het nu wel goed gaat. Ik probeer positief te zijn, maar vind dit erg lastig na alles wat er gebeurt is. Ik hoop zo dat de symptomen weer terug zullen komen 🙏
9 maanden geleden
Reactie op Cielie
Hoi allemaal, ik heb ook een missed abortion gehad in oktober toen ik bijna ...
Ik snap dat dit je heel erg onzeker maakt! Wellicht kan je contact opnemen met je verloskundige en kan zij je gerust stellen? Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan deze zwangerschap 😘
9 maanden geleden
Heel herkenbaar! Ik heb een MA in november gehad en nu weer zwanger. Ik ben nu precies 5 weken zwanger maar sinds een paar dagen lijken de klachten af te nemen. Ik slaap nog wel slecht, maar heb geen gevoelige borsten meer en ook niet misselijk meer. Alles ruikt ook nog “normaal”. Bij mijn zoontje was ik vanaf week 5 al mega misselijk en rook alles goor. Vorige zwangerschap (de miskraam) was ik ook veel minder misselijk, geen aparte reuk en ook geen gevoelige borsten.
Ik maak mezelf nu helemaal gek dat het nu weer mis is 😱 maar wat iedereen zegt klopt wel, een eerdere echo dan 7 weken geeft ook veel onzekerheid dus ik wacht ook maar af tot de eerste echo 7 april. Mijn hemel wat lijkt dat nog eindeloos te duren pffff
9 maanden geleden
Afgelopen januari heb ik met medicatie de miskraam opgewekt. Vandaag een positieve test in handen. Ik weet nog even niet hoe ik mij moet voelen. Natuurlijk ben ik blij maar ook heel angstig . Ik heb begrepen van de verloskundige dat het weinig zin zal hebben om eerder dan 7 weken een afspraak te hebben. Daar probeer ik me dan maar aan vast te houden.. sterkte in ieder geval!