6 Reacties

6 jaar geleden

Hmm hier verschilt het. Ik heb nu verlof, baby is 7 weken en de oudste van 20mnd gaat elke maandag. Maart en april niet geweest ivm Corona en twee weken na de bevalling mocht hij weer. Dus elke maandag breng ik hem weg en de eerste drie keer lachend naar binnen en gister ineens drama en huilen. De Gastouder is super lief dan voor hem en meestal is hij zodra de deur dicht valt al aan het spelen. Voor ons minder leuk, maar zolang ik elke keer vrolijke foto’s krijg en een vrolijk kind ophaal weet ik dat het goed is

6 jaar geleden

Hier is het ook elke keer drama als ik mijn dochter (21 maanden) naar de gastouder breng. Huilt heel hard en roept dan mama mama. Maar zodra ik uit beeld ben, krijg ik vaak direct een appje dat er niks aan de hand is en dat ze lekker speelt. Ik probeer voor haar het afscheid zo kort mogelijk te houden zodat ik niet de spanning opbouw van het weggaan.

6 jaar geleden

Hier ook, maar vooral omdat ik niet mee naar binnen mag en we samen iets kunnen zoeken wat hij leuk vind. Hij moet nu echt ‘zelf’ naar binnen. Meestal zoeken we via het raam al leuke speeltjes waar hij dan uiteindelijk met de juf naartoe loopt. Vind het heel moeilijk maar elke weer lijkt het een stukje beter te gaan.

5 jaar geleden

En hoe gaat dit nu? Mijn zoontje gaat naar de peuterspeelzaal. Vandaag zei hij tegen mij dat hij moest huilen omdat hij bij mama wilt zijn. Hij huilt niet altijd. Hij heeft het ook over monsters die op school zijn. Soms ben ik bang dat hij nog een trauma krijgt. Maar als ik daar over vraag bij consultatiebureau of de voorschool kan niemand daar echt antwoord op geven hoe te voorkomen.

3 jaar geleden

Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar troost je. Als je uit het zicht bent gaat je kindje gewoon spelen. Zonder een traan te laten.

3 jaar geleden

Mijn kleinkind Newt heeft het ook gehad. Rond zijn tweede jaar, huilen als mijn zoon hem naar me toebracht. Dan ging mijn zoon weg en ik nam Newt op schoot gaf hem wat te drinken en vertelde dat papa hem straks weer komt ophalen. Newt lachte dan weer en we gingen spelen. Mijn zoon belde dan ook op of alles wel goed ging met Newt. Maar ik kan je verzekeren dat je kleintje zich weer helemaal happy voeld