9 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee 🙋🏼‍♀️ Hier ook elke avond een drama. We hebben al geprobeerd om samen te poetsen, het eten van die avond weg te poetsen, zij mijn tanden poetsen en ik die van haar... eindigt standaard met een boze peuter. We doen het maar met iets minder drama zou fijn zijn

5 jaar geleden

Reactie op MvdW89

Ik lees mee 🙋🏼‍♀️ Hier ook elke avond een drama. We hebben al geprobeerd ...
Wij ook dat allemaal al geprobeerd. Nu vandaag het boekje van de grote tandenpoetsdag gelezen en tijdens t poetsen zei hij wel; leeuw ook poetsen? Enzo. Maar of t nou al echt een succes was... zal ook wel een fase zijn. Maar af en toe...

5 jaar geleden

We zitten met hetzelfde probleem. We hebben ook nog het tandenpoetslied op youtube geprobeerd, maar daar wordt alleen op gedanst, niet op gepoetst ;) we forceren toch maar omdat we ook geen peutertje met gaatjes willen. Als iemand de gouden tip heeft horen we het graag!

5 jaar geleden

Wij zingen voor onze zoon tijdens het poetsen. Elke dag hetzelfde liedje, tot hij de strijd weer aan gaat en dan komen we met een nieuw liedje. Dit doen we al zo vanaf het moment dat we begonnen met poetsen. Af en toe een langere periode strijd, dan komt het meestal doordat er een tand of kies dwars zit. Aangezien het altijd wel goed gaat, doen we het dan even met de Franse slag. We willen echte strijd vermijden om het geen vervelende associatie te maken voor hem. Geen idee of het allemaal zo werkt, we doen maar iets wat blijkbaar werkt. Overigens op andere gebieden genoeg strijd hoor :p

5 jaar geleden

Wij zingen voor onze zoon tijdens het poetsen. Elke dag hetzelfde liedje, t ...
Dat liedjes zingen geprobeerd maar daar trapt ie inmiddels niet meer in. Het is wat met die peuters haha!

5 jaar geleden

Wat ik bij mijn zoontje doe is belonen met stickers. Velletje vol krijgt hij een cadeau. En de video’s van trammelant in Tandenland met de tandenpoes werken goed, hij begrijpt dan iets beter waarom zijn tanden moeten worden gepoetst. In de ochtend doe ik erg luchtig en probeer ik het en mag hij zelf, in de avond ga ik toch echt de tandenpoetsen als het te lang duurt dat hij niet wil. Soms hebben we succes en doet hij gewoon vrolijk mee en soms gaat het minder goed.

5 jaar geleden

Praten met je kind, of afleiden met dingen die in de kamer zijn. Wij hebben bijvoorbeeld een schilderij van Woezel & Pip met zijn vriendjes. “Wie zie je daar?” “Is dat Molletje?” “En wie zie je nog meer?” Stel open vragen. Laat hem vertellen wie z’n favoriete knuffels zijn. Verder helpen liedjes zingen bij ons. En anders gewoon in de houdgreep nemen. Dan gilt ie maar, dan is z’n mond tenminste open en kan jij de tanden poetsen.

4 jaar geleden

Hier werkt liggend tandenpoetsen heel goed! Dan vindt hij het minder vervelend en doet hij zijn mond beter open. Gewoon op het verschoningskussen. (Was meteen een goede voorbereiding op de eerste keer tandarts)

4 jaar geleden

Hoihoi! Bij ons was het ook echt een drama! Maar wij hebben er toen een spelletje van gemaakt. Mondje open, want daar komt de tandenpoetstrein aan! Als we dan zijn kiesjes en tanden poetsen hoor je het poetsgeluid (de trein), maar als hij zijn mondje dicht heeft dan kan de tandenpoetstrein niet rijden… Nu vindt hij het tandenpoetsen helemaal leuk :)