Hallo, ik vraag mij af hoe jullie afbouwen van 2 naar 1 slaapje. Ons zoontje slaapt goed in de voormiddag maar zijn 2de slaapje begint moeilijk en moeilijker te gaan. Graag zou ik willen afbouwen naar 1 dutje na zijn middageten. Graag enkele tips
Een bezorgde mama
Hoe laat heb je zijn slaapje nu?
Mijn zoontje word bijna 1 en breng ik om 10:00 weer naar bed en slaapt tot half 12 a 12 uur. En zijn tweede slaapje is van 3 tot half 5 a 5 uur en gaat weer om 8 uur naar bed
Volgens mij hebben kindjes rond de 1 gewoon nog 2 slaapjes nodig. (zullen vast uitzonderingen zijn)
Die van ons gaat tussen 9 en 10 naar bed voor zijn eerste slaapje, hangt er beetje vanaf hoelaat die smorgens wakker is geworden. Maar zijn eerste slaapje is nooit langer als 45 minuten, anders slaapt die smiddags te weinig! Smiddags gaat die tussen half 1 en half 2 naar bed, dan slaapt die min anderhalf uur en max 2 uur. 👍 In de avond gaat onze man standaard tussen half 7 en 7 uur naar bed 😊
Mijn zoontje deed zijn middagdutje ook kort of soms niet.. dus nu wakker houden en slaapt hij van 12 tot 15. Ging eigenlijk een beetje vanzelf en houd het ook goed vol. Savonds 19.30 naar bed en sochtends 7.30 wakker
Hoe heb jij dat gedaan dat je kindje tot 8 of 9 slaapt zaliggggg!
Was altijd al zo 🙈 vroeger was het zelfs tot 10u 🤪 nu is het vervroegd. Misschien omdat ik haar pas tegen 21u in bed leg 🙈🤷♀️ en ze durft nog een uurtje in bed haar bezig te houden 😅