14 Reacties

3 jaar geleden

Hier net 14v maanden en 10u en 14u naar bed voor slaapjes, variërend van 45 min tot 1u en 15min. Toevallig wilde hij eergisteren het tweede slaapje niet doen, met als gevolg een oververmoeid kind, al wakker vanaf 11.15u is ook veel te lang. Tijdje geleden had hij ook een fase dat hij het tweede slaapje een paar dagen niet wilde doen. Toen ochtend slaap na uiterlijk 45 min wakker gemaakt een poosje ee ging het weer goed. Elke keer als het s niet lukt denk ik: hij is misschien toe aan 1 slaapje, maar tot 12.00 wakker blijven trekt hij volgens mij echt nog niet en vaak gaan beide slaapjes na een paar dagen ook weer goed. Vaak als hij in een sprong zit gaat het ff rommeliger. Hij gaat overigens om 19.15 naar bed en vaak rond 19.30/45 rustig in slaap tot ergens tussen 6.45 en 7.30u. Als hij over gaat naar één slaapje hoop ik hem rond 18.45 naar bed te brengen, maar ivm werk tijden zal dit op sommige dagen heel lastig worden

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje had deze periode ook rond 13 maanden. Geprobeerd naar 1 slaapje te gaan maar na een paar dagen was hij niet meer te genieten. Wij hebben nu het ochtendslaapje verplaatst van 9.00 richting 10.00. Dan slaapt hij sneller en beter. Dan aan het einde van de dag rond 15.00 a 15.30 nog een slaapje. Soms gaat dit goed en soms duurt het lang voordat hij in slaap komt, maar vaak slaapt hij dan nog wel even. Gaat dan rond 19.15 naar bed. Wat jij aangeeft hij is wel moe rond 10 uur. Als ik hem laat spelen red hij het prima tot 12 uur maar je merkt toch dat het op het einde van de dag dan op is. Ik heb ook wel eens het gevoel dat ze te veel getriggerd worden door alles om hun heen. Ze willen zoveel ontdekken en daarom is het lastig voor ze om te gaan slapen. Gemiddeld gaan kinderen vaak tussen 15 tot 18 maanden naar 1 slaapje. Als je kindje het al eerder goed doet met 1x prima. Maar zolang ik merk dat m'n zoontje er minder vrolijk onder is en snachts korter slaapt probeer ik toch dit 'schema' een beetje aan te houden. Succes!

3 jaar geleden

Onze dochter zit sinds dat ze 11 maanden was ongeveer op 1 slaapje per dag. Ze gaat savonds om 19.00 uur naar bed en slaapt tot 08.00 uur ongeveer. Ik leg ze altijd na de lunch weer op bed rond 12.30 uur. Gemiddeld slaapt ze dan meestal 2 a 2,5 uur, dus tot 14.30 a 15.00 uur.

3 jaar geleden

Ik ben met mijn dochter (van 7-10) sinds het weekend van 2 naar 1 slaapje. We zitten dus nu in de overgangsfase zegmaar. Dat valt niet helemaal mee maar ik hoop er met een week doorheen te zijn. Ik heb de knoop doorgehakt na een paar weken omdat of het ochtendslaapje of helemaal niet meer lukte of omdat ze voor beide slaapjes bijna een half uur nodig had om in slaap te komen (wel zonder huilen) en dan net 45 min sliep. Slaapcoaches raden aan tussen de 15-18 maanden maarja je kind geeft het zelf wel aan denk ik. Ik doe nu 11.00 uur brood, 11.30 uur naar bed en 18.30 uur naar bed (voorheen 19). Deze week even heel strak. Ze is 2 dagen om 6 uur wakker geweest en 3 keer snachts (20, 22 en 0.30) maar vanmorgen 6.50 en doorgeslapen. Haar normale tijd is rond 7.30 uur. Ik hoop het met 2 weken weer op te kunnen schuiven naar wat meer standaard tijden, dus 12 uur naar bed en 19 en dan hopelijk ook weer na 7.30 wakker. Ze sliep ook ineens max 1 uur met 1 slaapje, echt ontregeld. Gister 1.20 uur dus ik hoop dat ook dat snel weer beter gaat naar minimaal 1,5 uur. Hoop dat je hier wat aan hebt:).

3 jaar geleden

Mijn dochter is met kerst 14 maanden. Voordat ze 13 maanden was sliep ze 2 keer, maar beide keren vrij kort. Ze sliep hooguit 2 uur op een dag. Ze wilde rond 13 maanden ineens niet meer naar bed 's ochtends. Ze ging dan huilen en wijzen naar de deur. We doen haar nu tussen half 12 en 12 uur (naar haar boterham) naar bed. Ze slaapt de ene keer in één keer voldoende en de andere keer te weinig. Meestal heeft ze dan in haar slaapje gepoept. Dan leggen we haar eind vd middag nog even terug of gaan we wandelen, zodat ze het trekt tot 18.30 uur. Ze slaapt nu wat langer 's nachts. Het is dus bij haar geleidelijk gegaan.

3 jaar geleden

Kenzo is nu bijna 15 maanden en we lopen eigenlijk al weken te tobben met zijn slaapjes. We proberen het nog wel elke ochtend om 10 uur voor een half uur maar eigenlijk doet die dit nooit meer. In de middag gaat die dan 12.30 naar bed tot ongeveer 14.30 slaapt die dan. En dan in de avond weer om 18.30👍. Nu is alles op het moment ontregeld omdat meneer al een paar dagen hoge koorts heeft, dus we gaan nu maar een beetje mee in de flow zonder een strak schema🤒.

3 jaar geleden

Ons mannetje van 14 maanden heeft echt nog twee slaapjes nodig. We hadden bij de opvang gezegd dat ze 1 slaapje mochten proberen, hij heeft daar altijd zoveel te doen dat hij het redt met 1 slaapje, maar dan is hij in de avond niet te genieten. We doen 'm tussen 09:30 en 10:30 in bed afhankelijk van of hij rond 06:00 of 07:00 wakker wordt. En dan slaapt hij max. 2 uur. Daarna weer naar bed rond 15:30. En dan slaapt hij weer iets van 2 uurtjes. Al was dat van de week in ene een stuk korter 😅 en het verschonen is hier bijna altijd een gevecht, meneer wilt gewoon echt niet stil liggen. Af en toe gaat het prima, maar meestal dus niet. Dit hebben wij al een lange tijd. Hopelijk is het snel voorbij, maar bij ons dus nog steeds zo 😆

3 jaar geleden

Reactie op Charmama

Ons mannetje van 14 maanden heeft echt nog twee slaapjes nodig. We hadden b ...
Vergeten erbij te zeggen dat hij rond 19:00 gaat slapen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje net 14 maanden en bij hem merk ik ook dat hij om 05:00 uur opeens wakker word en wil dan meestal rond 07:30 weer slapen en dan slaapt hij meestal weer na de lucht 12;00:12:30 en dan tot wel 14:30/15:00 verschild nog wel eens en dan gaat hij meestal 19:30/20:00 na bed met paar x wkkr worden tot een uur of 22:00 avond dan slaapt hij even lekker door tot 3 uur snachts en dan ja begint hij weer met bewegen enzo hij maakt 9/vande 10 x zich zelf wakker door het te veel bewegen van de armen sins de geboorte al heel erg bewegelijk ik heb tot 3 maanden inbakeren geprobeerd maar dat wou hij ook al niet snel.. hij slaapt wel met slaapzak maar ik merk wel dat hij liever zonder slaapzak wilt slapen maardan is het dekentje 9vande 10 x niet op hem en ik vind het snachts nogal erg koud in huis ookal staat de verwarming aan hij slaat van zelf weer als het huis warm genoeg is terwel als het koud is doet hij het niet van zelf klotte sisteam allemaal🙈🙊 maar goed k laat hem toch in een slaapzak slapen hoop een fase en dat het snel voorbij gaat.

3 jaar geleden

Die van ons heeft nu vaak ook dit probleem, soms doet hij ook maar meteen doortrekken tot 1 slaapje overdag. Het slaapje overdag is echt van korte duur en heeft hij het moeilijk met volhouden tot 19u.. De nachten gaan gelukkig nu nog goed (afkloppen en fingers crossed), ben alleen huiverig voor wat komen gaat nu hij mogelijk volop in een sprong zit..

3 jaar geleden

Max heeft geen slaap nodig. Die doet al si. 10 mnd 1 slaapje dan wel 2 a 3 uur. Gaat er rond 12 u in tot hij wakker wordt uiterlijk 15 u er uit. Gaat om 19.00 naar bed en is heel weer wisselend wakker ene keer tussen 4:45 en 6.30. Hij heeft nog nooit veel slaap nodig gehad. Hij moet van ons wel tot 06.30-07.00 in bed blijven meestal accepteert hij dat ook, hij speelt dan wat en is soms ook nog effe stil.

3 jaar geleden

Dochter van 14 maanden. Gaat rond 12:30/13.00 naar bed tot ongeveer 15:00. En ‘s avonds rond 19:30 weer naar bed.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier ook soms een te actief, speels ventje in bed die pas na een half u soms in slaap sukkelt, helaas is hij tot nu toe te moe om naar 1 dut te gaan. Dus nu blijf ik hem in bed stoppen om 10:30 en 14:30 (Des slaapt tot 8u 's morgens) en kijken wat hij doet, I guess... Sommige dagen slaapt hij dan echt nog wel 2x 1,5u. Wat ze aanraden bij de overschakeling tot 1 dut is 1. Pas afbouwen wanneer je kindje echt wakker kan blijven en duidelijk, over meerdere dagen aangeeft dat het geen 2 slaapjes meer nodig heeft 2. Het ochtenddutje telkens wat verlaten waardoor het een korter en korter dutje wordt tot de middag tot wanneer er geen ochtenddut meer is.

3 jaar geleden

Emma is 14 maanden. Naar bed tussen 18.30-19.30, wakker tussen 7.30-8.30, 1 dutje nu om 3 uur nadat ze sochtends wakker is geworden van ongeveer 1.5-2 uur