23 Reacties
4 jaar geleden
Hi, mijn zoontje is ook 9.5 maanden en zit op 2 slaapjes overdag miss kan jij hier ook standaard op overgaan?
Ik had hetzelfde probleem ook, stipt 4.30 uur wakker elke dag niks holp, tot ik hem bij ons in bed legde hij viel meteen in slaap, dus dat hebben wij zo een maand lang gedaan en langzaam afgebouwd. Nu slaapt hij weer door tot 8 uur.
4 jaar geleden
3e slaapje eraf en iets vroeger naar bed! En in de ochtend niet voor 9 uur in bed, desnoods korte powernap rond 7 uur als hij vroeg wakker is. Hier ook een tijdje 5.30 geweest maar gaat nu richting 6.30 zonder wakker te worden. Al ruim 2 maanden 3e slaapje eruit gelaten
4 jaar geleden
Hier ook gehad sinds mijn zoontje tandjes kreeg. Zakt nu gelukkig weer af. Probeer een ritme erin te brengen en een vast bedritueel te doen dat werkte ook hier ook. Hij slaapt nu van 19.30 tot 6.30 dan van 9.00 tot 11.00 En dan 14.00 tot 15.30
4 jaar geleden
Wat hier goed werkt is smorgens +- 2 uur wakker, smiddags +- 3 uur wakker en voor de avond +- 4 uur wakker, dat werkt hier goed. Word stipt om half 7 wakker en gaat tussen 7 en 8 naar bed.
4 jaar geleden
Reactie op Roosje_ehv
Wat hier goed werkt is smorgens +- 2 uur wakker, smiddags +- 3 uur wakker e ...
Zo doen wij ook het! Werkt super! Tussen 18.30u en 19.00u naar bed en wakker tussen 6.00u en 7.00u 😅
4 jaar geleden
En hoe doen jullie dat met korte slaapjes overdag? Hier zoon, 9 maanden. Slaapt s nachts zo'n q1 a 12 uur. Overdag maximaal 30 min aaneen. Alles geprobeerd: laten liggen, even laten huilen, erbij zitten en aaien, bij me nemen om op mij te slapen, witte ruis.....
Ik heb gewoon overdag een zeurend kind, wat mij echt compleet opbreekt.
4 jaar geleden
En hoe doen jullie dat met korte slaapjes overdag? Hier zoon, 9 maanden. Sl ...
Ja daar loop ik ook tegenaan. Heb het 2,3,4 uur wakker ook geprobeerd maar dan kom ik zo raar uit met de tijden. Max 45 minuten per slaapje
4 jaar geleden
Reactie op Tijntje
Zo doen wij het ook, maar ons zoontje wordt steeds vroeger wakker! Nu om 05 ...
Aj, das balen! Staan jullie dan ook op? En dus heb je een vroege ochtenddut, dan ligt hij er rond 7u weer in?
4 jaar geleden
Reactie op JaquelineJansen
Aj, das balen! Staan jullie dan ook op? En dus heb je een vroege ochtenddut ...
1 van ons. Anders zijn we allebei wakker. Meneer kletst de hele boel bij elkaar als hij wakker wordt. Probeer zijn slaapje wel uit te stellen. Maar nu is hij om 08:00 zo moet dat hij er dan weer in gaat. En ik ook overigens hahaha
4 jaar geleden
De mama's die het 2.3.4 ritme gebruiken. Wat doen jullie als de kleine eerder wakker wordt verschuiven jullie dan de slaapjes?
4 jaar geleden
Ik heb dus nu opnieuw witte ruis geïntroduceerd. Zoon slaapt nu 2x 45 minuten overdag, vaak nog een hazenslaapje (max 30min, We maken hem wakker) rond 16u15.
Gaat nu wel goed. Tijden zijn vast. Hij gaat rond 9u30 (na fruit) en rond 13u30 (na brood). Heb dat een paar dagen volgehouden en dat pakt ie nu goed op!
Gaat het bij jou beter?
Hier soort van 234 ritme. In de ochtend is zn eerste dut 2,5u na de nacht, de 2e tussen de 3 en 3,5u na de ochtend.
We hebben hier dus wel bij ieder slaapje witte ruis aan. Dat werkt voor ons, voorlopig. Als hij overdag slecht slaapt en géén 3e dut doet, gaat hij 30 tot 60 minuten eerder naar bed. De slaapjes over de dag verschuif ik eigenlijk bijna nooit.
Begin je de dag ook op een vast tijdstip? Hier komt zoon wel eens vroeg (half 6 of zo) maar ik geef echt géén voeding voor 7u. Daar begin ik niet aan.
4 jaar geleden
Reactie op Mamvantwee
De mama's die het 2.3.4 ritme gebruiken. Wat doen jullie als de kleine eerd ...
Jup! Ik doe aan slaapjes op verzoek. Je kunt ook overgaan op een extra slaapje en het 2-3-3 ritme doen. Dus eerder naar bed voor de nacht. Ik houd in gedachte; vermoeidheidssignalen zijn leidend!
4 jaar geleden
Mn zoontje doet nu 2x 45 minuten overdag, gaat om half 8 naar bed maar nog steeds vroeg wakker helaas