43 Reacties
4 jaar geleden
Hoe vaak krijgt hij de fles overdag? Mijne eet zoiets ook namelijk en hij is al best flink voor zijn leeftijd en wordt niet wakker vanwege voeding, wel vanwege andere redenen. Onze krijgt fles en boterham, na dutje iets van fruit en of yoghurt, weer een boterham (ei oid), middagfles, avondeten en soms nog een flesje voor het slapen.
4 jaar geleden
Ik weet nog wel bij mijn dochter toen ze rond 1 jaar was dat ik ook dacht waar laat je het allemaal ze at heel veel. Op een gegeven moment word het minder. Ze hebben veel nodig rond die tijd voor de ontwikkeling. Nu valt het me nu niet zo op bij mijn zoon.
4 jaar geleden
7.00 Sochtends flesje (ga ik afbouwen) en 1 boterham.
9.30 fruit en thee/water, slapen, 12.00 2 boterhammen en water, 14.30 slapen.
16.00 crackers/soepstengel
17.30 avond eten.
19.00 fles,l.
1930 slapen tot ong 7uur slaapt gelukkig al een hele tijd door 💙
Slapen overdags soms lastiger omdat er weer 2 tandjes doorkomen😅
4 jaar geleden
Dat gevoel heb ik ook hoor hele dag draait om eten als iemand een dagje op hem past krijg ik ook te horen jeetje hij blijft maar eten😋 mijn zoontje eet dit per dag :
Ochtend flesje 180+6
Tussendoor 100 gram fruit (soms 200 als hij honger heeft)
Middag 120 +4 granenpap
En een broodje pindakaas/eierkoek/bananenpannenkoek
Tussendoor 100 gram fruit
Avond 200/250gr aardappel groente en vlees om de dag
Voor het slapen nog bordje pap van 120 ml
Hij is tot nu toe een goede en makkelijke eter en alles gaat ook altijd op
4 jaar geleden
Hier is ze over 3 weken 1 jaar
fles 100/120cc groeimelk
Iets later boterham met boter en kipfilet of enkel boter, ook soep als ik dat gemaakt heb
Slapen
Fles 120cc koemelk
Fruit ( potje of vers in stukjes)
Soms terug slapen
Avondeten ( wat wij eten)
Fles 100 a 120cc groeimelk met pap
Nog in de nacht wordt ze 1 a 2x wakker. Eerst geef ik haar dan 150cc groeimelk. Als ze een 2de keer wakker wordt dan 80cc
( nog veel melk I know maar ze heeft er nu eenmaal nood aan 🤷♀️)
In de nacht geef ik hele tijd tutje als ze wakker wordt want is zeker nog zon 4 a 5x maar soms moet ze het niet hebben en begint ze te schreeuwen dus moet echt fles hebben 😅
4 jaar geleden
Pap met 180ml
Fruit 1 banaan + druifjes of kiwi
(zeg 1,5 tot 2 fruit)
Broodjes 2 of 3 (met pindakaas en/ of boter)
Flesje 180ml
Avond eten (zo'n 5 eetlepels)
We doen soms ook brood eerst ipv fruit, afhankelijk van hoe lang hij slaapt (gemiddeld 2x 2 uur).
Z'n flesje hebben we opgeschoven naar een uur of vijf, want dan drinkt hij er het meeste van en het zit zijn avondeten niet in de weg. Vaak is een tussendoortje niet nodig.
Beker water zetten we bij elk eetmoment.
's nachts slaapt hij als een blok.
De afgelopen dagen is hij niet heel gezellig, maar eten doet hij wel! 😉
4 jaar geleden
Mijn zoon van bijna 1 jaar eet in de ochtend rond 9 lekker 2 botterhamen daarna tussendoor eet hij fruit of soms yoghurt voor het slapen krijgt hij een fles van 210 drinkt niet altijd alles op daarna slaapt hij ruim 2,5 uur 1 x slapen daarna krijgt hij rond 2 uur middag boterham na de boterham tussendoor nog even een crackertje of soms yoghurt of fruit welke hij in de ochtent niet op heeft. Daarna rond 4 half 5 avond eten ook eet hij wat ik eet maar dan 5 eetlepels meer niet drinkt wat water tussen door ook natuurlijk daarna rond half7/7uur avond nog een fles meestal geef ik hem pyamapapje dan word die rond half 12 snacht nog wakker voor een fles drinkt dan 180cc soms laat die ook wat achter. En dan rond 4/5 uur snachts weer wakker voor flesje dan drinkt hij meetal 120cc op en dan som slaapt hij nog en soms klaar wakker waarvan hij dan 2 x per dahg slaapt als hij wel doorslaapt dan slaapt hij maar 1 x overdag.
4 jaar geleden
Herkenbaar; naar mijn idee eet ze heel de dag door! Mijn dochter wordt over 3 weken 1 jaar. Ik merk dat ze nu op de grens zit van 4 naar 3 keer BV per dag. Dus dat ga ik wat vaker proberen. Met 4 keer gaat de dag ongeveer als volgt:
- BV. Na het aankleden 1 boterham met boter en beleg (meestal pindakaas, appelstroop of avocado)
- fruit (voor of na het 1e slaapje, afhankelijk van de tijd.
- BV.
- Rond 12 uur, half 1 eet ze 1 boterham met beleg óf groenteprakje
- Heel soms als tussendoortje een broodkorst of mais sticks.
- BV. Tussen 15:00 en 16:30, afhankelijk van haar slaaptijd.
- avondeten: 1 boterham met boter en beleg óf groenteprakje (of de groente op brood).
- 19:00 / 19:30 BV
- Hopelijk slaapt ze dan voor 21:30 want de avonden zijn altijd lastig. Ze sliep een paar weken door, maar wordt nu al een paar dagen 's nachts krijsend wakker, waarna ik haar alleen rustig krijg door weer te voeden... Dat krijsen zal de 11 maanden sprong zijn, vermoed ik.
4 jaar geleden
Hoi hoi, zo ziet ons schema er ongeveer uit:
7.30 uur ontbijt: 1 boterham en beker (360 munchkin) melk (iets opgewarmd)
9.15 fruit en water
10.00 slaapje tot ongeveer 11.30 uur
12.30 2 boterhammen met beker melk
14.15 tussendoortje en water
15.00 slapen tot ongeveer 16.30 uur
17.30 met ons mee eten
19.30 90cc fles halfvolle melk, tanden poetsen en slapen
Avondeten gaat ene keer wel goed, andere keer eet hij weinig. Als hij zelf kan pakken (ligt eraan wat 't is) eet hij vaak goed! En als we soms iets eten wat voor hem nog niet kan of als we laat zijn geef ik hem een potje voeding.
Sem krijgt nu alleen 's avonds nog de fles voor t slapen gaan. S Nachts slaapt Sem goed door! 😇
4 jaar geleden
Onze Zoey word volgende week 1 en schema is nu als volgt:
6:00 1 1/2 boterham zonder iets erop.
8:00 180/6 fles.
8:30 slapen tot ongeveer 9:45
10:00 fruit.
12:00 1 1/2 boterham zonder iets erop.
12:30 slapen tot ongeveer 14:30
15:00 soepstengel of baby koekje.
16:30 avondeten met de pot mee.
18:00 180/6 fles.
18:15 slapen tot de volgende ochtend.
Drinken is uit 360 graden beker met iedere maaltijd en beker staat op de grond dat ze kan drinken wanneer ze wil.
4 jaar geleden
Juul is van 12-10 dus ook bijna 1 jaar.
8.00 krijgt ze een papfles (180ml)
9.00 fruit
10.30 slapen
12.00 2 boterhammen met beleg en een beker halfvolle melk
14.00 tussendoortje (rozijnen, avocado, yoghurt, cracotte ect.)
14.30 slapen
17.30 warme hap meestal eet ze met de pot mee af en toe een potje. Soms krijgt ze nog een beetje yoghurt toe.
19.00 fles (180ml)
19.30 slapen
Ze drinkt over de hele dag water/thee/diksap, de ochtend fles drinkt ze altijd op maar in de avond laat ze vaak de helft staan deze willen we binnenkort dan ook niet meer gaan geven. We houden voorlopig de ochtend (pap)fles erin hier heeft ze ook voldoende aan als ontbijt.
Ze is een hele goede slaper, al vanaf het begin (ze is ook heel druk en actief) overdag doet ze vaak dutjes van 1,5 uur maar soms ook ruim 2 uur. De nachten slaapt ze door van 19.30 tot 8 uur.
4 jaar geleden
Reactie op soppaaa
Juul is van 12-10 dus ook bijna 1 jaar.
8.00 krijgt ze een papfles (180ml)
...
Lijkt bijna ons schema en kind wel 😅
4 jaar geleden
Ik hoop ook tips te krijgen! Wil echt van de nachtvoeding af!
8.00-9.00 bv
Half uurtje slapen
11.00 fruit
12.00 1 boterham met pindakaas/stroop/banaan/advocado
Half uurtje slapen
15.00 warm eten (eet zo veel als mogelijk met pot mee)
Tussendoor maisstiks,/kleine rijstwafels/overgebleven broodkorsten
18.00 pap en ong 30ml griekse yoghurt
20.00 bv slapen
23.30-00.30 bv
3.30-4.30 fles 100cc 3
Zoals je leest hazenslaapjes HOE ZORG IK DAT ZE LANGER SLAAPT OVERDAG?
Ze wil ook niet meer eten.... heel soms op de crèche drinkt ze 180cc is maar 3x gebeurd, meestal wil ze gewoon niet meer dan 90cc.
GRAAG ADVIES: hoe kom ik vd nachtvoeding af en hoe zorg ik dat ze overdag langer slaapt?
4 jaar geleden
Reactie op emiero
Ik hoop ook tips te krijgen! Wil echt van de nachtvoeding af!
8.00-9.00 b ...
Hoi..idd vooral hazenslaapjes 🤔 Hoe oud is je kindje? Ik denk dat je de eet tijden kan proberen te veranderen..en misschien proberen meer eten te geven..'s ochtends bij ontbijt boterham en 's middags 2 boterhammen..en dan 's avonds gewoon met jullie mee avondeten..dit krijgt ze nu om 15uur? Misschien dat ze wakker wordt van de honger?
Ook is is Insta van slaaptipsvoorbabys interessant om te volgen...
Succes!