Hoi ouders,
Mijn zoon van nu net 20 maanden is de laatste week niet helemaal zichzelf. Beetje sprongetjesgedrag (minder lang alleen spelen, meer de grenzen opzoeken en dus ondeugend en heel erg aan mama plakken). Daarnaast is hij de laatste 3 dagen opeens om 5.15u al wakker, ipv ergens tussen 6.15 en 7.00. Vooral dit vroege wakker zijn vind ik vervelend, want daardoor trekt hij de ochtend moeizaam. Het sprongetjesboek ging maar tot 17 mnd dus daar kan ik nu niets meer in vinden.
Zijn er ouders die dit herkennen/ook mee hebben gemaakt op deze leeftijd? En zo ja, kunnen jullie bevestigen dat het een fase was dat vroege wakker worden, of moet ik daar wat mee?
Heeeeeeel herkenbaar. Hier een dochtertje van 14 oktober 2019 en vorige week supersuper ondeugend, niks was goed, heel hangerig en op de grond gaan liggen en huilen en zeuren. Ook 2 dagen rond 5:30 wakker ipv tussen 6:30/7:00. Heeft in totaal maar 4 dagen geduurd eigenlijk.
Erg herkenbaar! Onze dochter zoekt ook alleen maar grenzen op de laatste dagen, heel erg ondeugend en zeurt en hangt veel. Huilt en giert om alles wat haar even niet aanstaat en ook veel eerder wakker in de ochtend dan normaal..
Hier ook! Mannetje van 15/10. Inderdaad lekker opstandig, uiteraard heel moe en om 04:45 of 05:00 wakker ipv 06:00 of 06:30.
Zou lekker zijn als het maar 4 dagen duurt 😅
Mijn dochter is van 26/10 en nu ook al een week niet drzelf. Spontaan huilen om niets, veel opgelitd willen worden en idd hangerig. En gister werd ze spontaan wakker om 02.30 tot 04.30. Ik vond het ook spongetjesgedrag, maar ja dat zou nu klaar moeten zijn. Ik weet het dus ook niet, maar fijn dat er andere mama's hetzelfde ervaren.
Inderdaad veel herkenning dus bij kindjes van dezelfde leeftijd. Hopen dat het hier ook van korte duur is, haha! Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Hier ook de laatste week weer uitdagend gedrag bij onze dochter van 30/10. Uitproberen en boos als ze niet krijgt wat ze wil. Het ontwikkelen gaat gewoon door ondanks dat de ‘10 sprongen, achter de rug zijn.
Misschien ook door spraakontwikkeling? Hier nu ook 6.30/6.45 wakker ipv 7.45/8.00.