8 Reacties
3 jaar geleden
Herkenbaar! Mijn zoon is net 21 maanden maar hij doet dit nu al 2 weken. Heel lang tijd rekken. Dat je dan denkt, oke ik laat hem nu maar even huilen want ik weet het even niet meer. Maar ook dat werkt niet want hij houdt het langer vol dan ik aan kan. Overdag naar bed geen probleem, dan slaapt hij vrij snel. Ook 1 slaapje wat varieert van 1,5 tot 2u.
Lees dus graag mee!
3 jaar geleden
Ik geef mijn dochtertje een flesje van 100cc, dan haar favo knuffeltje, een aai over haar hoofd en dan zwaai ik tot ik bij de deur ben en zeg ik slaap lekker. Als ze terug zwaait, wat ze 9 van de 10x doet, weet ik dat ze gaat slapen, doet ze dat niet dan huilt ze als ze de fles op heeft en gaat ze spelen maar dan laat ik haar liggen omdat ik weet dat ze uiteindelijk wel in slaap valt. In de middag doe ik hetzelfde maar dan zonder fles en dat gaat meestal ook probleem loos.
Denk dat je moet vol houden en maar 1x een kus aan moet bieden, wil die niet dan niet maar dan niet heen en weer lopen als je weet dat het een spel is. Gewoon zeggen dat hij een kus kan krijgen en dat nee nee is en dan ook weg lopen en zeggen dat die moet slapen.
3 jaar geleden
Onze dochter doet dit ook al anderhalve week. Tijdrekken en als je weggaat wordt ze heel boos en verdrietig. We proberen steeds 5, 10, 15 minuten weg te gaan. Dat hielp voorheen maar nu helemaal niet meer. De afgelopen 3 avonden heeft ze een nachtlampje, brengen we haar een halfuur later naar bed en gaan we naast haar dichte deur in de gang praten. Dat helpt tot nu toe. Succes allemaal!
3 jaar geleden
Bij 19 maanden ongeveer had mijn zoon enorme huilbuien bij het naar bed gaan. Echt krijsen en mama mama roepen.
Dat was na een week of wat gelukkig over. Maar nu bij bijna 22 maanden probeert hij tijd te rekken. Boekje lezen, liefst nog een en nog een. Bij mama zitten. En als ik hem dan in bed zet weer roepen bij mama zitten! Liedje zingen, nog een keer knuffelen, proberen snel nog bij speelgoed te komen, echt vanalles bedenkt hij. En het maakt niet uit hoe laat het is en of hij moe is of niet.
Ik probeer heel duidelijk en consequent te zijn. Zeg duidelijk we lezen één boekje. En dit is het láátste liedje en daar houd ik me ook aan. Hij lijkt steeds meer te begrijpen dat het ook echt zo is 4n dat ik hem écht in bed ga zetten.
3 jaar geleden
Hier nog steeds huilen met naar bed gaan. Ken ik echt totaal niet van hem. Normaal ging hij stil liggen knuffelen of kletsen met zijn konijn en viel dan fijn in slaap. Ik vind het vooral zelf heel vervelend. Toch nu wel besloten te laten huilen en niet meer heen te gaan. Vaak na 15 min tot 25 min stil... mijn moederhart breekt dan wel echt...
Hoe gaat het met jullie kids van 22 maanden rondom het slapen gaan? Ik hoop zo dat volhouden uiteindelijk resulteert in gewoon weer vrolijk naar bed toe gaan...
3 jaar geleden
Reactie op Chl
Hier nog steeds huilen met naar bed gaan. Ken ik echt totaal niet van hem. ...
Toen mijn zoontje steeds zo huilde, hielp het om even met hem te gaan zitten en de dag door te spreken. Wat heb je vandaag gedaan? Was je naar oma? En wat heb je bij oma gedaan? Was je naar de speeltuin geweest met oma? En zo even wat dingen doornemen. Hij verwerkte zo echt even de dag.
Nu zijn we in een andere fase hier, hij huilt niet meer, maar wil gewoon niet slapen. Vol energie nog en hij doet vanalles om het slapen maar uit te stellen 😅
3 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Toen mijn zoontje steeds zo huilde, hielp het om even met hem te gaan zitte ...
Ja dat laatste doet hij bij mij dus ook. Begint al met: 'mama?'... en dan bedenkt ie een vraag of zegt ie iets over zn knuffel. Zo gaat dat door. Totdat ik zeg, lekker slapen, gordijnen dicht doe en kus geef. Dan wil ie nog meer tijd rekken. Ik kan 's proberen je tip op te volgen van het doorspreken van de dag, maar ben bang dat dat juist is wat ie wil (tijd rekken)en bij weg gaan dan nog moeilijk doet. We zullen s zien. Hopelijk snel voorbij deze fase. Bedankt voor je reactie!
3 jaar geleden
Hoi,
Onze dochter slaapt nu een maand in een eenpersoonsbed met valhekje. Wij waren bang dat ze uit het ledikant zou vallen en nat als bij @CHL's zoon werr de zak een drama, dus zijn we overgestapt. Eerst week even flink wennen, nu gaat het goed. Ze moet nog wennen aan de dekens, maar ze slaapt er prima in. We dekken haar voor we zelf naar bed gaan extra toe