8 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Leoni
Heel herkenbaar ons mannetje zit nu in dezelfde fase....super frustrerend!! ...
Ja, mijn zoon kan momenteel ook heel slecht alleen spelen. Volgens het boek net de sprong voorbij, maar hij is wel vaker iets later met sprongen, of dat het langer doorzet...
Lustte die van jou ook eerder bijna alles en opeens niets meer? Hier probeert hij het soms niet eens te proeven.
Wat is volgens jou het beste? Soms toch wat door dwingen dat hij het moet proberen of voor zetten en als hij niet wil, dan niet? En geef jij ook nog wat anders, omdat ze anders echt te weinig krijgen? Ik vind het zo lastig...
3 jaar geleden
Reactie op Chl
Ja, mijn zoon kan momenteel ook heel slecht alleen spelen. Volgens het boek ...
Ja ik probeer van alles soms lukt het nog wel als hij zelf mag eten met mama’s vork... soms met een filmpje op tv (waar ik fel op tegen ben aan tafel maar als het helpt helpt het) en ik ga niet dwingen. ik leid hem een beetje af en probeer dan toch een hapje naar binnen te krijgen,ik ben nu wel gestopt met toetjes. Af en toe doe ik nu af en toe als hij wel goed gegeten heeft in de hoop dat hij gaat snappen oh als ik goed eet krijg ik een toetje 🙃
3 jaar geleden
Reactie op Chl
Ja, mijn zoon kan momenteel ook heel slecht alleen spelen. Volgens het boek ...
Mijn zoon eet vanaf het begin af aan al slecht dus ik heb er wel advies over ingewonnen. Die zeggen allemaal niet dwingen, het leuk houden. Niks anders geven. Jij bepaalt wat er gegeten wordt, maar je kind bepaalt hoeveel. Als je altijd een toetje geeft zoals yoghurt, gewoon blijven geven, want dat mag geen pressiemiddel worden (dus niet als je dit of dat eet, dan krijg je een toetje). En je niet te druk maken, een gezond kind hongert zichzelf niet uit en zolang hij aankomt en groeit komt hij niks tekort.
3 jaar geleden
Er wat advies over ingewonnen bedoelde ik. Zo irritant dat je je bericht niet kunt aanpassen hier...
3 jaar geleden
Hier wilt ze geen groentes meer. Maak nu om de dag een soepje vol groente, bijv een broccoli aardappelsoep of een paprikasoep alle variaties mogelijk. Even blenden en krijgt ze het toch nog binnen. Hierna blijf ik het avondeten evengoed aanbieden