9 Reacties
4 jaar geleden
Hi, onze dochter sliep maand geleden nog 3 keer per dag, s'ochtends 30 min, middag 2 uur en rond 1700 nog half uur. Nu hebben we laatste slaapje weggedaan omdat ze simpelweg niet in slaap wilde vallen. Zelf vind ik routine en schema van de kleine heilig. Ze weet waar ze aan toe is en ik heb er een super blije baby. We zijn eigenlijk pas nu echt op visite geweest zonder dat we na 1-2 uur weg moesten rennen want kindje had haar slaapje nodig. Dus je bent niet enige :)
4 jaar geleden
Wij zijn eigenlijk altijd wel op visite gegaan en namen dan de bak mee van de wagen die we op een slaapkamer zette. Meestal sliep ze wel als ze echt moe was en soms sliep ze niet.
Ik heb zelf geen huilende baby gehad dus ik weet ook niet hoe dat is.
Het feit dat je met EMDR begonnen bent zegt mij eigenlijk dat je een goede moeder bent en het beste voor je kind wil.
😘
4 jaar geleden
Wij probeerden ook op visite te gaan tussen de slaapjes door, maar dat lukte niet altijd. Dan namen we de kinderwagen mee zodat hij daar in kon slapen.
Ik merkte op een gegeven moment dat hij in de ochtend langer sliep (1,5 uur ipv 0,5 uur) en zijn middagdutje werd ook iets korter. Hij red het nog net niet met 2 slaapjes, maar zijn 3e dutje van een 0,5 uur valt wel steeds later. Dus ik denk dat hij langzaam naar 2 slaapjes toe aan werken is.
4 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon goed bezig bent. Tuurlijk wil je bij mensen op bezoek, maar een leven met kindjes brengt ook wat meer beperkingen met zich mee. Je geeft je kindje nu veel regelmaat en ritme. Daar zijn de kindjes het beste bij gebaad. De slaapjes worden vanzelf minder. Dus vanzelf komt er weer tijd voor jezelf
4 jaar geleden
Dag Marthe! Jouw verhaal is zo herkenbaar! Mijn zoontje Des had ook veel last van verborgen reflux waardoor slaapjes overdag de hel waren. Gelukkig heb ik de medicatie kunnen afbouwen toen hij 6 maand werd en slaapt hij goed overdag sindsdien. Hij doet 3 dutjes,waarvan elk 1u of langer duurt. Hij is nu bijna 8 maanden. Ik ben ook heel erg bezig met tijdig in bed leggen bij de eerste vermoeidheidssignalen 😜 en vind het ook een moeilijk gegeven om lang op verplaatsing te zijn. Gelukkig slaapt hij in de buggy (was bang dat dat niet meer ging lukken, omdat hij altijd in het maxi cosi wiegje heeft geslapen, maar nu te groot is hehe) en bij mijn ouders en schoonouders staat er een bedje klaar. Ik dacht om misschien een reisbed aan te schaffen, maar dat moet dan ook al groot zijn... Alleszins! Ik begrijp jouw zorgen! We willen een houvast bieden, een ritueel en patroon dat hun rust brengt 😊, dus we zijn goed bezig!!
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op AuroraDesdemona
Dag Marthe! Jouw verhaal is zo herkenbaar! Mijn zoontje Des had ook veel la ...
Jij snapt me precies! Fijn om die herkenning te lezen. Ik denk persoonlijk dat die periode van verborgen reflux daar ook aan bijgedragen heeft: aan het bijna panisch bezig zijn soms met slaapjes. Ervaar jij dat ook op die manier? Onze dochter sliep soms max. 10 minuten op een dag en de rest was krijsen. ‘s Nachts sliep ze wel, want ze was doodmoe. Ik krijg nog steeds paniek als ze huilt, heb jij dat ook? We willen zeker houvast en rust bieden, fijn dat jij het ook zo ziet! 🥰
4 jaar geleden
Reactie op Marthe-03
Jij snapt me precies! Fijn om die herkenning te lezen. Ik denk persoonlijk ...
Ik herken mezelf helemaal!
Onze oudste had ook verborgen reflux. Ik bleef altijd thuis omdat ik het mij ontzag om ergens naartoe te gaan met een krijsende baby. Toen hij minder last had, ging ik nog steeds niet weg omdat ik zodanig blij was dat hij sliep. Je durft precies niets meer te riskeren op den duur. 🤭
Het lijkt me volkomen normaal. Bij een tweede lukt dat ‘loslaten’ al veel beter 😄
Maar probeer toch eens om onder de mensen te komen, dit geeft je ook energie 😉 Een blije, ontspannen mama is ook goud waard.
Of eens weggaan zonder baby.. 🤔😆
En baby’s zijn echt wel flexibel hoor (niet dat je geen structuur moet hebben, maar van 1 keer ‘anders’, zal je niet je ganse routine kwijt zijn)
Gewoon eens proberen.
4 jaar geleden
Ook wij doen emdr met ons zoontje, had verborgen reflux, lactose intolerantie en darmproblemen. Voor zijn darmen en reflux gebruikt hij nog steeds medicatie. Ook ik ben streng kwa ritme en dat doe ik ook wel met voedingen, maar slaapjes doe ik nu maar op verzoek want daar krijg ik totaal geen ritme in.